Zatvoriť

AIDA

AIDA je skratka pre: Attention - Pozornosť Interest - Záujem Desire - Túžba Action - Akcia Ide o model vyvolávania pozornosti. Tento pojem je typický predovšetkým pre online marketing. Je to proces rôznej formy komunikácie, ktorá vedie potenciálneho zákazníka, ktorý nepozná vašu značku/produkt k finálnej fáze – ku kúpe a k premene na stáleho zákazníka. Attention  (Pozornosť) – V prvom kroku potenciálneho zákazníka najskôr zaujme napríklad reklama alebo obal. Interest (Záujem) – Druhá fáza je známe tým, že sa bližšie skúma produkt alebo služba. Desire (Túžba) – Z druhej fázy prechádzame do fázi túžby. Dôležité je, či potenciálny zákazník patrí do skupiny, ktorá je schopná si daný produkt/službu kúpiť. Action (Akcia) – Posledná fáza je akcia. Podľa toho, ako dlho trvali predošlé fázy (či sa situácia uskutočnila v obchode pri regáloch alebo išlo o dlhý výber vhodného nábytku do domu) ide o štandardný alebo impulzívny nákup.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.