Zatvoriť

Archetyp Jeden z nás

Mottom archetypu Jeden z nás je: „Všetci sme si rovní, všetci máme rovnaké práva a všetci sme unikátni“. Ľudia túžia byť v spojení s ostatnými, patriť niekam, byť súčasťou komunity. Túto potrebu pomáha vyplniť archetyp Jeden z nás, ktorý je ukážkou schopnosti byť obyčajným človekom. Stotožnenie s týmto archetypom pomohlo k úspechu mnohým populistickým politikom, filmovým hviezdam, hudobným skupinám či seriálom. Je zásadným archetypom pre hnutia za rovnaké občianske práva, práva žien alebo progresívne hnutia. Jeho primárnou motiváciou je mať pocit spolupatričnosti a radosti. Túži po vytváraní spojení s ľuďmi. Vlastnosti Jedného z nás - Vychutnáva si jednoduché radosti života - Je predstaviteľom demokracie a verí, že všetci ľudia sú si rovní - Ľahko prijíma iných ľudí, pretože je chápavý, priateľský a láskavý - Chce byť súčasťou komunity a nepáči sa mu elita, miluje rovnostárstvo - Zvyčajne je spokojný so súčasným stavom - Je autentický - Podporuje a povzbudzuje tímovú prácu - Nedôveruje autoritám Charakteristika Jedného z nás - Spájate ľudí do komunity, o ktorej ani nevedeli, že existuje - Rozumiete ľuďom a zdieľate ich pocity Marketng Jedného z nás Značky: Ikea, Levi´s, Budweiser, Gap, Target, Tesco Archetyp Jeden z nás je vhodný pre vašu značku, ak: - Ak využívanie vašej služby či produktu pomáha ľuďom sa niekam zaradiť, niekam patriť a pociťovať sunáležitosť - Máte produkt, ktorý sa používa v každodennom živote - Ak máte domácu alebo lokálnu firemnú kultúru, či cieľový trh - Chcete sa pozitívnym spôsobom odlíšiť od drahších a elitárskych značiek - Máte služby či produkty v strednej alebo nízkej cenovej hladine (alebo ide o vylepšenú verziu produktu, ktorý by bol inak lacný) Predstavitelia: Matt Damon, Drew Barrymore, Anne Hathaway Cieľ: vytvoriť si vzťah, patriť niekam Najväčší strach: byť vynechaný, ignorácia od ostatných, vystúpiť z davu Slabosť: strata vlastného ja v snahe splynúť, alebo kvôli povrchným vzťahom Talent: realizmus, empatia, život bez pretvárky Tiež známy ako: priateľ, bežný človek, realista, solídny občan, dobrý sused, tichá väčšina Hlas značky: priateľský, skromný, čestný, praktický Čo zákazníci cítia: „Ak to dokáže ona, tak aj ja“, cítia dôveru, vrúcnosť, cítia sa byť videní, zapojení. Jeden z nás zákazník Archetyp Jeden z nás sa v bežnom človeku prejavuje nevýrazným oblečením (bez ohľadu na to, aký je bohatý), hovorí jazykom, ktorému rozumie každý a odpudzuje ho akékoľvek elitárstvo. Jeho životným krédom je, že na dobré veci v živote má nárok každý z nás, nielen elita. Dôležité je myslieť na to, že túžba niekam patriť spôsobuje, že sa ľudia spriateľujú so značkami, vytvárajú si imaginárne vzťahy s firmami, značkami či celebritami. Preto vnímajú veľmi ťažko akúkoľvek zmenu produktu, služby či osobnosti, ktoré predstavujú tento archetyp. Ak dokážete ponúknuť ľuďom spojenie s vami, vašou službou, vaším produktom, výrazne to zvýši zákaznícku lojalitu.  

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies