Archetyp Mudrc
Mottom archetypu Mudrca je
„Pravda nás oslobodí“.
Archetyp Mudrca je o hľadaní pravdy, bez ohľadu na to, aká nepríjemná je. Má svoju vlastnú cestu, ako objaviť raj. Verí v schopnosť ľudstva rásť a vyvíjať sa tak, aby sa svet zlepšil. Vidí svet objektívne a vždy analyzuje detaily. Je odhodlaný šíriť pravdu a výber jeho slov je vždy dobre premyslený. Je pre neho dôležité si zachovať slobodu slobodu myslenia, aby sa mohol držať svojich názorov a objavených právd.
Je správcom múdrosti a jeho ciele smerujú dovnútra. Má silnú sebareflexiu založenú na pravdách a skutočnosti, ktorú sa mu podarilo objaviť. Je skvelým poradcom a dokáže objaviť vzorce fungovania sveta.
Vlastnosti Mudrca
- je presvedčený, že vzdelávanie sa nikdy nekončí, neustále získava nové informácie
- vedecké zistenia a výskum sú základom jeho pravdy a vnímania sveta
- jeho cieľom je odlíšiť sa od ostatných
- analýzou situácie pomáha ľuďom lepšie porozumieť svetu a výzvam
- má vieru v ľudstvo
- jeho povaha je filozofická a chápe proces myslenia
- dokáže delegovať úlohy na jeho nasledovníkov
- je hrdý na svoju inteligenciu a informácie sú pre neho najcennejšie
- zvyčajne robí inteligentné a nezaujaté rozhodnutia
- robí výskum, aby jeho klienti nemuseli
- ľudia sa vďaka nemu cítia byť informovaní, obdivujú jeho intelekt a zvedavosť, veria, že jeho názory sú overené
Marketing Mudrca
Značky:
Google, Wall Street Journal
Mudrc je vhodný pre vašu značku, ak:
- Poskytujete svojim klientom odborné rady a informácie
- Povzbudzujete klientov k premýšľaniu
- Vaša značka sa zaoberá novými vedeckými poznatkami alebo ezoterikou
- Kvalitu značky dokazujú presné dáta
- Snažíte sa odlíšiť od ostatných, ktorých kvalita či výkonnosť je sporná
Predstavitelia: Albert Einstein, Bill Gates, Oprah Winfrey, Budha
Cieľ: pochopiť svet, naučiť ostatných to, čo viete vy
Najväčší strach: byť podvedený, zavádzaný, alebo nevedomý, byť oklamaný
Slabosť: dokážete dookola študovať detaily a nikdy ich neaplikuje
Tiež známy ako: expert, vedec, detektív, poradca, mysliteľ, akademik, výskumník, plánovač, profesionál, mentor, učiteľ, guru, učiteľ, vyšetrovateľ, analytik
Hlas značky: skutočný, rozhodný, autoritatívny, inteligentný
Čo zákazníci cítia: vzdelanosť, múdrosť, vedia jej porozumieť
Mudrc zákazník
Ak sa v zákazníkovi prejaví archetyp Mudrca, chce sa učiť pre svoje vlastné dobro. Pre zachovanie objektivity považuje za veľmi dôležité hodnoty slobody a nezávislosti. Je jedno, či sa viac zameriava na spoznávanie vnútorného sveta alebo vonkajšieho, je pre neho esenciálne dôležité mať vlastné názory a myslieť sám na seba. Má strach z toho, že môže podľahnúť dezinformáciám, alebo neprávnej interpretácií dát a štatistík. Mudrc zákazník môže byť zatvrdnutý dogmatik, ale aj osvietený mysliteľ, ktorý dosiahol skutočnú múdrosť.
Aby vás zákazník počúval, musíte pôsobiť dôveryhodne. Nemá rád, keď s ním niekto komunikuje povýšene či arogantne. Ak bude mať pocit, že ho do niečoho tlačíte, odíde. Pri nákupoch sa rozhoduje racionálne a logicky – chce informácie o kvalite a cene. Ak sa pri vás cítia ako odborníci a máte vysoko kvalitný výrobok, bude k vám lojálny aj nabudúce.