Zatvoriť

Archetyp Objaviteľ

Motto Objaviteľa „Stále naplno a na cestách“. Objaviteľ sa vydáva na cestu, aby našiel lepší svet sám. V knihách ho môžeme vidieť ako hrdinu, ktorý sa vydáva objavovať nový svet. Počas cesty sa dostáva do pasce, z ktorej sa mu podarí uniknúť. Archetyp Objaviteľa hovorí o potrebe slobody, dobrodružstva a nezávislosti. Je to typ, ktorý je na ceste. Rád prežíva nové veci a zostáva mimo mainstream. Nie je závislý od ostatných a ich vnímania, nemá rád umiestnenie v klietke. Byť Objaviteľom nie je len o skúmaní fyzického sveta, ale o pocite identity. Vlastnosti Objaviteľa - Pri vykonávaní svojich cieľov sú zvedaví, odvážni a vynaliezaví - Sú inteligentní a analytickí, ale nemusia byť organizovaní - Pomerne ľahko chápu zložité koncepty a vzorce, sú globalisty, majú nadhľad nad životom - Chcú prežiť napĺňajúci a autentický život - Vnímajú nové trendy a chcú ich vyskúšať - Cenia si slobodu a nemajú radi konflikty - Majú odvahu vyskúšať veci, na ktoré ostatní odvahu nemajú Charakteristika Objaviteľa Cieľ: zažiť lepší, autentickejší život a slobodu Najväčší strach: uväznenie a vnútorná samota, prispôsobenie sa Slabosť: bezcieľne putovanie Talent: autonómia, ambície, úprimnosť k samému sebe, nezávislosť Hlas značky: otvorený, vynaliezavý, tolerantný Čo zákazníci cítia: „Nemám žiadne limity“, cítia sa dobrodružne, cítia sa byť nažive, sú fascinovaní, žijú prostredníctvom vás Marketing Objaviteľa: Značky: Jeep, Starbucks Archetyp Objaviteľ je pre vašu značku vhodný, ak: - Vaša služba či produkt dáva ľuďom pocit slobody, nie je bežná, je určitým spôsobom priekopnícka - Vaša služba či produkt je robustná a hodí sa pre použitie v prírode, na cestách, či v nebezpečných podmienkach a lokalitách - Váš výrobok sa dá objednať cez internet - Vaša služba pomáha ľuďom vyjadriť ich individualitu (móda, nábytok, sebaobjavenie a pod.) - Hľadáte spôsob, ako svoju značku odlíšiť od úspešného Jedného z nás alebo iných, vám podobných značiek - Vo vašej spoločnosti panuje objaviteľská firemná kultúra Predstavitelia: Indiana Jones, Amelia Earhart Objaviteľ zákazník Nový zákazník v sebe prebúdza archetyp objaviteľa, zisťuje si množstvo informácií o službe či produkte, zaujíma sa oň hlbšie. Je skeptický k reklame. Je netrpezlivý, ľahko ho odradia aj maličkosti a trpí chronickým nedostatkom času. Ľudia, ktorí žijú objaviteľskými príbehmi, bývajú lojálni k značkám, ktoré som sebou prinášajú archetypálny význam autenticity a slobody (ak teda vôbec chcú byť lojálni). Objaviteľ oslovuje v zákazníkoch driemajúcu túžbu po slobode, ktorí zatiaľ skôr zo zvyku vyjadrujú túžbu po stabilite, istotách a profesionalite. Ak cielite na mladších zákazníkov, oni chcú mať slobodu si vyhľadať vás, nechcú, aby ste oslovili vy ich. Tak im to uľahčite (napríklad dobrým SEO a pod.). Zákazník objaviteľ má rád autenticitu – vo vašom reálnom vzhľade, vo autentickom vzhľade vášho výrobku. Viac ako mainstream a celebrity ho ovplyvňuje virál, priťahujú ho vzdorné ikony a je skeptický k veľkým reklamným kampaniam.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.