Archetyp Tvorca
Mottom Tvorcu je: „Ak si to môžeme predstaviť, môžeme to aj vytvoriť“.
Tvorcov nachádzame medzi umelcami, spisovateľmi, inovátormi či podnikateľmi.
Umelec vyjadruje svoju dušu prostredníctvom svojej tvorby. Podnikateľ v biznise nasleduje svoje inštinkty a ignoruje zavedené postupy. Inovátor kašle na tradície a využíva svoju schopnosť vidieť svet odlišne. Tvorcovské značky sú vo svojej podstate nekonvenčné. Tvorca má nespútanú myseľ, nesnaží sa zapadnúť, ale vydariť sám seba. Má v sebe kúsok rebela.
Autenticita je pre nich esenciálne dôležitá, pretože veľké myšlienky vychádzajú z duše a ľudskej zvedavosti. Vnímajú sami seba ako tvorcov budúcnosti, chcú vytvoriť niečo, čo tu ešte nebolo, veria v silu predstavivosti. Tvorca je netolerantný voči masovej produkcii, nedostatku nápaditosti a nízkej kvalite. Tvorca nepoužíva veci na to, aby urobil dojem, ale aby vyjadril sám seba.
Vlastnosti Tvorcu:
- Cíti nutkanie vytvárať a invovovať, všetko ostatné ich dusí
- Môže vytvárať poriadok z chaosu
- Je rád praktický a nemá rád príliš veľa teórie
- Neakceptuje názory druhých, najmä keď je s nimi v rozpore
- Verí v silu fantázie a dôveruje tvorivému procesu
- Rád vyjadruje sám seba a to veľmi zanietene
- Nerád sa prispôsobuje
- Myslí „out of the box“
- Je pre neho veľmi dôležitá sloboda
- Nepáči sa mu opakovanie po iných a aktívne sa tomu vyhýba
- Je autentický a neobmedzuje sa limitmi
- Rád okrášľuje svoje výrobky alebo inovácie
Charakteristika Tvorcu:
- Prichádza s novými nápadmi a produktami, o ktorých ľudia nikdy nesnívali, lebo nevedeli, že sú možné
- Naučí ich svoje remeslo, aby mohli vylepšiť svoje vlastné tvorivé snahy
- Inšpiruje ich, aby videli v živote krásu
Marketing Tvorcu
Značky: Lego, Canon, YouTube
Archetyp Tvorca je vhodný pre vašu značku, ak:
- Vaša služba, či produkt podporuje sebavyjadrenie, dáva zákazníkovi možnosti voľby, prispieva k nápaditosti alebo je umeleckým dielom
- Ak sa pohybujete v umeleckej brandži, ako je marketing, dizajn, vzťahy s verejnosťou, umenie, technické inovácie (napríklad vývoj softvéru)
- Snažíte sa odlíšiť od firmy, ktorá „robí pre zákazníka všetko“ a dáva mu len málo možností pre rozhodovanie
- Venujete sa oblasti fitnesu, krásy či módy
- Ak nejaký „kutilský“ rys vášho výrobku šetrí zákazníkovi peniaze
- Majú vaši zákazníci dostatok času, aby mohli prejaviť svoju kreativitu
- Má vaša spoločnosť tvorcovskú firemnú kultúru typu
Predstavitelia: Adel, Natalie Portman, Shakespeare
Cieľ: uskutočniť víziu, zdokonaliť umelecké zručnosti, vyjadriť sa, vytvoriť niečo
Najväčší strach: priemernosť, strata inšpirácie
Hlas značky: unikátny, vizuálny, bohatý na metafory
Čo zákazníci cítia: „Chcem byť schopný robiť to, čo on“, cítia ohromenie, inšpiráciu
Tvorca zákazník
- Ľudia milujú značky, ktoré im pomáhajú uvoľňovať ich kreativitu. Vedia, že musia stále niečo vymýšľať, vytvárať a inovovať, aby sa svet pohol vpred.
- Na hlbšej úrovni si proces kreativity vyžaduje plné sústredenie a dáva nám pocit nadvlády. Obvykle dokážeme do tohto procesu byť plne ponorení a to nám spôsobuje potešenie, pocit kontroly. Nad sebou, svojimi emóciami.
- Žena je nešťastná, tak si ušije šaty, muža podviedla milenka, tak napísal sonet, teenager nevie, ako von zo svojho chaosu, tak vytvoril animovaný film.
- Akákoľvek tvorivá činnosť uspokojuje našu túžbu po stabilite a štruktúre a podporuje sebavedomie. Diela sú naším odrazom, vidíme sa v nich, sme na seba hrdí, lebo sme vytvorili niečo, čo má hodnotu.
- Zákazník Tvorca je nápaditý, a najviac ho potešíte, ak mu ukážete, že jeho nápady akceptujete, že im pretavíte do výsledného produktu.
- Dôležité je pochopiť, že aj reklama a marketingová propagácia je umeleckou formou (seba)vyjadrenia, vďaka čomu môžeme využívať silu dopadu obrazov, symbolov a príbehov na kolektívne povedomie.