Zatvoriť

Archetyp Vládca

Mottom Vládcu je: „Moc nie je všetko. Ale je to jediná vec, na ktorej záleží“. Pri tomto archetype sa nám automaticky predstaví kráľ, kráľovná, prezident, CEO, majiteľ firmy, niekto na vedúcej pozícii, či dominantný rodič. Vládca vie, že najlepším spôsobom, ako sa vyhnúť chaosu, je vládnuť. Zatiaľ čo neviniatka predpokladajú, že ostatní sa o nich postarajú, Vládca ničomu takému neverí. Vie, že čokoľvek od života chce, musí dosiahnuť sám. Získať a udržať moc je pre neho prvoradé. Keď sa tento archetyp v ľuďoch prejaví, radi na seba preberajú zodpovednosť, vodcovské role a s tým aj moc. Premýšľanie o čo najlepších spôsoboch organizácie činností, stanovovanie pravidiel a postupov im dáva pocit nadvlády. Nezvládnutie role a následný chaos je pre nich nočnou morou. Aj preto nemajú radi „neriadené strely“ a neorganizovaných ľudí, ktorí narúšajú ich starostlivo nastolený poriadok. Bežne sa zaoberajú svojím vzhľadom, postavením a prestížou – nie preto, že by sa cítili nadradene, ale chápu dôležitosť prezentácie. Chovajú sa autoritatívne úplne prirodzene a preto nie je pre ostatných problém ich nasledovať. Vládca ako archetyp pomáha jednotlivcom dosiahnuť moc, bohatstvo a dosiahnutie uznania v ich obore. Vo svojej najväčšej sile motivuje Vládcu túžba pomôcť svetu, v najhoršej forme z nich vyťahuje vlastnosti ako manipulácia, tyrania a despozitmus. V skratke, tento archetyp sa dá definovať ako novodobý kráľ. Vlastnosti Vládcu - Je rodených vodcom - K svojej existencii potrebuje moc, pocit ovládania - Svoje vodcovské kvality často využíva na dosiahnutie svojich osobných cieľov - V krízových situáciách prevezme kontrolu, aby zabránil chaosu - Je si vedomý svojich kvalít - Je veľmi charizmatický - Je autoritatívny - Je vlastencom a motivuje ostatných k úspechu - Je empatický voči ľuďom, ktorých sa jeho rozhodnutia týkajú Marketing Vládcu Značky: Louis Vuitton, Rolex, Rolles Royce, Hublot, Microsoft, IBM, Citibank Archetyp Vládca je vhodný pre vašu značku, ak máte: - Luxusný výrobok, ktorý využívajú mocní ľudia k zvýšeniu svojej moci - Produkt, ktorý pomáha ľuďom s organizáciou - Produkt alebo službu, kde môžete zaručiť celoživotnú záruku - Značku, ktorá sa chce odlíšiť od populistickej značky (napríklad Jeden z nás) alebo je jasným vodcom v celej brandži - Odvetvie, ktoré je relatívne stabilné, alebo produkt, ktorý sľubuje bezpečie a predvídateľnosť v tomto chaotickom svete - Výrobok v strednej až vysokej cenovej hladine Predstavitelia: Jennifer Lopez, Kate Middleton Charakteristika Vládcu: - Pripomínate ľuďom, aby rozmýšľali vo veľkom - Inšpirujú sa vašimi úžasnými výsledkami - Pomáhate im zbaviť sa limitujúceho zmýšľania Cieľ: Vytvoriť prosperujúcu a úspešnú komunitu Najväčší strach: chaos, zvrhnutie, strata vplyvu, kontroly Hlas značky: na úrovni, vyšší štýl Čo zákazníci cítia: „Ak ich budem nasledovať, budem s nimi zdieľať ich úspech“, cítia nadšenie, obdiv Vládca zákazník V minulosti vnímali značky typu Vládca svojich zákazníkov ako „podriadených“. V súčasnosti to už neplatí. Zákazníci chcú byť sami Vládci. Jednoducho, ak cielite na Vládcov, je dôležité im ponechať moc, slobodnú voľbu, nezahanbiť ich. Zákazník vládca miluje mať veci pod kontrolou, a naozaj nemá rád, ak mu niekto určuje, čo ma robiť. Od značky očakáva, že bude dobrým globálnym „občanom“, a nechce vyhrávať na úkor ostatných. Stratégia, výhodná pre všetky strany je najbezpečnejšou cestou k úspechu. Neprežívajú totiž najzdravší jedinci. Ale tí, ktorí maximalizujú svoje postavenie vo vymedzenom priestore a zúčastňujú sa prirodzeného výmenného obchodu, ktorý posilňuje všetky strany. Sebavedomý Vládca dnes nosí skôr neformálny odev, na chrbát si dá pokojne (kvalitný) batoh, čo vnáša do spoločnosti nový pohľad na vyjadrenie sebadôvery. Archetyp Vládcu trvá na tom, že riadiť značku bez systému je chaotické, až nebezpečné. Chce, aby sa rozhodnutia robili podľa príručky. Toto ale nie je vždy možné dodržať. Vládca pozná svojich zákazníkov tak dobre, že vníma ich najhlbšie túžby, potreby, ktoré sú na začiatku zrodu. A ponúkne im to, čo dovtedy netušili, že potrebovali.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.