Zatvoriť

ATL / BTL

 Výrazy ATL a BTL patria do marketingovej komunikácie. Často sa používajú aj medzi laikmi. Nadlinky a podlinky pochádzajú z anglických Above The Line (ATL) a Below The Line (BTL). ATL – Above The Line, alebo nadlinky označujú komunikačné techniky. Média, ktoré sú vhodné pre ATL kampane sú televízia, noviny, časopisy, rozhlas či billboardy. Cieľom ATL je budovanie povedomia o značke a zasiahnuť čo najväčší počet ľudí. Sú voľbou pre úspešné produkty, veľké značky, budovanie brandu, rebranding, masové technológie alebo priemysel. BTL – Below The Line, alebo podlinky boli zo začiatku brané ako doplnok k ATL komunikačným technikám. Patria sem všetky ostatné formy reklám, ktoré pracujú obvykle s priamym oslovením zákazníkov. Môžeme sem zaradiť napríklad podporu predaja, eventy, spotrebiteľské súťaže, ochutnávky v obchodoch, rozdávanie vzoriek, PR, direct marketing, newslettre, komunitné skupiny a podobne. Ako rástol internet menilo sa aj chápanie týchto techník. V minulosti boli len doplnkom k nadlinkom, dnes môžu uspieť aj samostatne. porovnanie ATL (nadlinky) a BTL (podlinky) Všeobecne platí, že úspech akejkoľvek kampane stojí a padá nápadom, obsahom a načasovaním. Ako veľmi efektívne sa ukazuje práve vzájomné prepojenie ATL a BTL kampaní a komplexné pôsobenie na spotrebiteľa. Zatiaľ čo ATL kampane vytvoria značke identitu a zakódujú značku hlboko do povedomia zákazníkov, BTL ich nasmeruje ku kúpe. Pritom BTL kampane získavajú čím ďalej väčší podiel. Ľudia uprednostňujú pestrosť.  

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies