Zatvoriť

Affiliate marketing – zvýšte predaje eshopu bez vstupných nákladov

affiliate marketing zvyste predaje eshopu
Mnoho firiem naráža pri marketingu na míňanie rozpočtu, ktoré nevedie nutne ku konverziám a z pohľadu obchodných výsledkov sa môže javiť ako neefektívne. Predísť tomu možno viacerými spôsobmi. Napríklad odborným dohľadom nad správou kampaní, či formou success fee spolupráce, kedy klient platí len za doručené výsledky. Jednou z možností success fee propagácie je aj affiliate marketing.

Čo je to affiliate marketing

Affiliate marketing je forma online marketingu, ktorá je založená na provízii z predaja, príp. splnenia inej formy konverzie (získanie emailového kontaktu do databázy, vyplnenie formulára a pod.). Jednoducho povedané, majiteľ eshopu platí za marketing len vtedy, keď mu reálne chodia objednávky. Dalo by sa povedať, že z toho pohľadu je affiliate marketing čisto výkonnostne orientovaný model. affiliate marketing ako funguje

Ako funguje affiliate marketing

Na affiliate marketingu možno nahliadať spravidla z 3 strán / subjektov:
  • inzerent - majiteľ eshopu / predajca, ktorý chce viac predávať, poskytuje malé percento z objednávok, ktoré získa vďaka affiliate marketingu
  • publisher - vlastník blogu / marketér, ktorý chce zarábať na províziách z predaja, propaguje eshop a produkty inzerenta
  • sieť - sprostredkovateľ medzi inzerentom a publisherom, dohliada na spravodlivý proces pre obe strany, taktiež zastrešuje právne, technické, administratívne fungovanie programu

Ako prvé je potrebné otvoriť affiliate program

V prípade, že ste majiteľ eshopu a chcete platiť len za reálne výsledky s cieľom čo najefektívnejšieho vynakladania marketingových prostriedkov, tak ako prvé musíte otvoriť affiliate program. Najjednoduchšou možnosťou, ako to uskutočniť je zapojenie sa do affiliate siete (napr. dognet.sk, cj.com a i.). Áno, affiliate program sa dá otvoriť aj napriamo a neplatiť tak sprostredkovateľskú províziu affiliate sieti, avšak v takom prípade musí majiteľ eshopu zastrešiť právne fungovanie affiliate programu, technické nasadenie na eshop s možnosťou registrácie publisherov, dohľad na správne trackovanie konverzií a v neposlednom rade získavanie ľudí, ktorí vôbec budú ochotní jeho eshop propagovať. Priamu spoluprácu si môžu dovoliť skôr veľké eshopy ako napríklad Alza, či Martinus. Všetkým ostatným odporúčam ísť cez affiliate sieť, kde je výrazný pomer celého procesu outsourcovaný na odborníkov. affiliate marketing - vysledky

Rozhodujú podmienky affiliate programu

V online svete figurujú stovky publisherov, ktorí sa snažia propagovať eshopy s cieľom získania provízie. Otvorene je nutné povedať, že veľké percento z nich robí mesačne také nízke čísla, že pre majiteľov eshopov by bolo ich zapojenie nezaujímavé. Avšak, sú tu aj veľkí publisheri / tímy marketérov, ktorí to vedia robiť naozaj profesionálne a reálne zdvihnúť obrat eshopov o niekoľko percent vyššie. Práve o tých je nutné zabojovať. Dá sa to urobiť tým spôsobom, že váš affiliate program bude mať výhodnejšie podmienky než konkurenčné affiliate programy, a tak sa títo publisheri budú usilovať väčšmi o propagáciu vašich produktov.   Dajte publisherom zaujímavé percento z výšky predaja, nastavte dĺžku merania cookies na štandardných 30 dní a umožnite rôzne formy propagácie, aby publisheri neboli priveľmi obmedzovaní. affiliate marketing success fee

Prínos affiliate marketingu

Affiliate marketing je férový model a zaujímavá forma propagácie, kedy dokáže majiteľ eshopu zdvihnúť predaje s istotou, že jeho rozpočet nebude vynakladaný neefektívne (pri správnom nastavení affiliate programu). Nie sú potrebné žiadne vstupné náklady, za propagáciu platí majiteľ eshopu až po získaní objednávok.   Ak máte so svojim eshopom záujem o otvorenie affiliate programu, určite sa obráťte na niektorú z affiliate sietí. Ak máte záujem o priamu formu success fee spolupráce pri správe marketingových kampaní, pomôcť vám môžu naši odborníci z SCR interactive.   Kontaktovať špecialistu

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies