Love brand znamená, že vaša značka bude ľahko čitateľná a zrozumiteľná pre spotrebiteľov. A že sa v nej nájdu. Za každou dobrou značkou sa skrýva komunikačná stratégia. Dobrá komunikačná stratégia vytvorí konverzáciu o značke cez kreatívny koncept. Ako vytvoríme
komunikačnú stratégiu?
1. Kto je moja konkurencia?
Keď chcete pracovať so značkou je veľmi dôležité zmapovať konkurenciu. Spraviť si takzvanú pozičnú mapu. Čím viac firiem zahrniete do pozičnej mapy, tým lepšie. Ako konkurenciu môžete brať aj substitučné produkty.
Ilustračne si ukážeme ako sa robia pozičné mapy v rôznych segmentoch. Robili sme komunikačnú stratégiu pre kliniku estetickej medicíny Concept clinic.
2. Nekomunikujte to, čo konkurencia
Komunikovať to, čo komunikujú všetci, je to veľmi drahé a neefektívne. Navyše ľudia si to nezapamätajú. Snažte sa pomenovať jedným slovom, čo komunikuje konkurencia. Niekedy to vyplýva priamo z názvu konkurencie – Mediskin – Krása v každom veku. Niekedy si musíte pozrieť, čo komunikujú na sociálnych sietiach a musíte pátrať hlbšie.
3. Šokujme?
4 veci, ktoré musíte dodržať pri komunikácií:
- To, čo bude komunikovať vaša značka by malo korešpondovať s vašim DNA.
- Zároveň by to mala byť pravda, teda, nemali by ste tvrdiť niečo, čo nie ste a čo nedodávate.
- Tiež by to nemalo byť klišé.
- Šokujte. Svet je presýtený a my potrebujeme zaujať. Nepoužívať slovné spojenia, ktoré náš mozog očakáva a tak ich prehliadne. Potrebujeme šokovať. Zaujmite prvým vizuálom a následne len vysvetlíte prínos pre cieľovú skupinu. Krásne zvládnuté pri banneri pre Concept clinic.
Klinika estetickej medicíny Concept Clinic
Keď konkurenti v oblasti estetickej medicíny komunikujú cez jednotlivých špecialistov, ktorí vykonávajú zákroky a tiež komunikujú krásu a zdravie, tieto segmenty sú obsadené. Nemá zmysel sa do nich tlačiť. Miesto toho vieme segment spojiť s niečím, čo je na prvý pohľad šokujúce a nezlučiteľné. Klinika estetickej medicíny a prirodzenosť? Čo?
4. Kto je cieľovka?
Kto je vaša cieľová skupina? Nadefinujte si ju tak presne, ako len dokážete. Sú to muži? Majú cez 30 alebo 60 rokov? Sú to právnici alebo študenti priemyselného dizajnu? Po čom túžia? Chcú špičkový technologický produkt s dobrými parametrami alebo chcú len dizajnový kúsok?
5. Emócie predávajú
Ak je to len trochu možné, vložte do komunikácie emócie. Prostredníctvom emócií sa s produktom dokážeme najrýchlejšie identifikovať. Volvo – bezpečnosť. Mercedes – status, postavenie. Audi – precíznosť. Ukážeme si to na nasledujúcom segmente kúpeľní.
Kúpeľňové štúdio Predos BB
Pripravte si jednoduchú pozičnú mapu. Ukážeme vám to na pozičnej mape pre kúpelňové štúdio Predos v Banskej Bystrici.
Komunikačnú stratégiu môžete robiť aj na lokálnej úrovni, ak podnikáte na území Banskej Bystrice a okolia, budete brať do úvahy konkurenciu z uvedenej oblasti. Pozičnú mapu pripravil pod našim vedením
Ján Ďurčo, z firmy Axim. Konkurencia komunikuje predovšetkým krásu- KRT – najkrajšie kúpeľne v meste. Beneva - vyberte si kúpeľňu, ktorú budete milovať. Ďalej hodnoty ako praktickosť a profesionalitu.
Emócia sebavedomia
Toto je hodnota, ktorú si prisvojil
Predos BB. Vychádza sa z toho, že väčšinu kúpeľní vyberajú ženy. A ženy sú veľmi nerozhodné bytosti (insight). Obyčajne nemáme dostatok sebavedomia a nechceme sa zle rozhodnúť.
Hlavná myšlienka:
Predos BB vytvára
kúpeľne, s ktorými zažiarite.
Dovysvetlenie:
Kúpeľňa, ktorá vyzdvihuje vašu unikátnosť. Na mieru pre vás! Kúpeľňa, s ktorou budete spokojná. Kúpeľňa, v ktorej budete žiariť (kúpeľňa, s ktorou zažiarite).
Predos BB nám dáva prísľub, že nám vytvoria niečo veľké, niečo nezabudnuteľné, kam sa budeme každý deň tešiť.
Pozičná mapa pre kúpeľňové štúdio Predos BB
Pri príprave pozičnej mapy si rozdelíme konkurenciu do 3 segmentov. A hľadáme segment, ktorý nie je komunikovaný.
1. Profesionalita
- Woodcote– Všetko na jednom mieste, Sme profesionáli v odbore - https://dpk.woodcote.sk/
2. Krása (krása a moderný dizajn)
- KRT – Pekné kúpeľne, Najkrajšie kúpeľne v meste -
https://krt.sk/
-
BENEVA – Vyberte si kúpeľňu, ktorú budete milovať, Kreatívne kúpeľňové štúdio, Kúpeľne s atmosférou -
https://www.beneva.sk/
-
SIKO – Štýlové riešenia kúpeľní a kuchýň -
https://www.siko.sk/
-
MAHUKE – Jednoducho krásne kúpeľne -
https://www.mahuke.sk/
-
Vaserman – moderné kúpeľne, kúpeľňa, ktorú si zamilujete -
https://vaserman.sk/
3. Praktická
-
Kúpeľne Ptáček – spoločne vytvoríme pohodovú kúpeľňu, tvoríme kúpeľne, v ktorých sa žije -
https://www.kupelne-ptacek.sk/
4. Sebavedomie
-
Predos – kúpeľňa, s ktorou zažiarite.
Pozičná mapa pre záhradnú techniku Predos BB
Pri príprave pozičnej mapy si rozdelíme konkurenciu do 3 segmentov. A hľadáme segment, ktorý nie je komunikovaný. Túto pozičnú mapu tiež pomohol vytvoriť Ján Ďurčo.
1. Kvalita
- Šupa technika – kvalitná záhradná technika. Vaša záhrada, vaša technika
- sk – garantujeme najvyššiu kvalitu
- AL-KO – kvalita života
- J+L Store – Kvalita zaručená, Doprajte vašej záhrade to najlepšie
https://jlstore.sk/
- Husqvarna – najväčší výrobca záhradného a rezacieho náradia na svete, uľahčite si prácu v lese i v záhrade – ready when you are
2. Profesional
- Agromotoservis – špecializovaná predajňa záhradnej techniky
- Agzat – Profesional pre vašu záhradu
- Boel – špecializovaná predajňa záhradnej techniky
- Romerx – záhradná a komunálna technika, od profíkov rovno do vašej záhrady
- Mountfield – špecialista č.1 pre vašu záhradu
- Hecht – váš špecialista na záhradu
3. Široký sortiment
- Daner – Pre váš domov, záhradu a pes
- Stenia – záhradná a lesná technika značky STIHL
- OBI – Všetko pre dom, byt, záhradu a stavbu
- Merkur – servis a predaj záhradnej a lesnej techniky
- Novator – Záhradná, poľnohospodárska a lesná technika – s dlhoročnou tradíciou
4. Šetrí čas
- PREDOS – kvalitná technika domácich majstrov. Produkty pre dom, les a záhradu. (Predos, záhradná technika, ktorá šetrí čas – technika, ktorá šetrí more času, záhradná technika, s ktorou ste sami sebou). Pozičnú mapu pripravil pod našim vedením
Ján Ďurčo, z firmy Axim.
Predos BB – záhradná technika, ktorá šetrí váš čas.
Keďže cieľová skupina sú muži, vieme krásne odkomunikovať, čo všetko by na miesto toho mohli robiť. Predstavte si baner kedy ste na futbalovom zápase alebo si s rodinou grilujte, prípadne so svojimi deťmi hráte futbal a k tomu len predos BB – záhradná technika, ktorá šetrí váš čas.
[caption id="attachment_6564" align="aligncenter" width="454"]
Love brand je o emociach[/caption]
Opäť dôležitá je emócia, kedy si klient vie hneď predstaviť situáciu.