Každá značka má potenciál byť zvučná a rešpektovaná. Avšak potrebujete ju postaviť na kvalitných dátach.
Ako získať dáta?
Môžete osloviť prieskumné agentúry
Najznámejšie sú
GFK,
Focus alebo
Ako. Tieto prieskumy sa spravidla realizujú na vzorke 1000 a viac užívateľov a sú veľmi presné, avšak cenovo sa pohybujú v tisíckach eur, čo býva pre malých a stredných klientov drahšie.
Ďalším spôsobom je opýtať sa priamo:
- Majiteľa a manažmentu,
- Existujúcich klientov,
- Zamestnancov.
Môžete si spraviť vlastný prieskum.
Najrýchlejšie získate dáta od zamestnancov a klientov. Napríklad pri prieskume pre spoločnosť ABB sme pripravili 2 dotazníky jeden pre zamestnancov a jeden pre zákazníkov. My používame Google Forms.
V prieskume potrebuje pokryť minimálne 3 základné oblasti ako:
Otázky ohľadom aktuálnej
spolupráce? Tipu prečo s nimi spolupracujú? V čom vidia nedostatky alebo spolupráce?
Otázky ohľadom
konkurencie?
Otázky ohľadom
vhodných médií? Táto otázka je dôležitá, aby ste vedeli, kde sa pohybuje cieľová skupina.
Dbajte na dostatok vyplnených dotazníkov
Výhodou dotazníkov je, že v záhlaví hneď vidíte počet vyplnených odpovedí. Štandardne počty vyplnení sú vysoké, nakoľko ide o vašich zákazníkov a zamestnancov. Pri
ASO Vendingu nám pripomínací mail po 5 dňoch strojnásobil množstvo vyplnených dotazníkov.