Zatvoriť

Ako na úspešný startup?

mladá žena v modernom startup office
 

Ak začínate s novým projektom alebo ste začínajúci podnikateľ, tak peňazí nazvyš nie je nikdy dosť. Každý vám chce predať svoje služby a hovorí vám, že sú najlepší a bez nich neuspejete. Postupne zisťujete, že za všetko musíte platiť a veľa vecí sú len vyhodené peniaze.

Ak zvažujete svoj startup, bude to stáť veľa vašej energie, ale určite ho dokážete rozbehnúť. Potrebujete ale robiť, čo najefektívnejšie kroky. Až 95% novovzniknutých firiem sa nedožije 3 rokov.  Musíte vedieť, kde má zmysel šetriť a kde naopak šetriť nemáte. Povieme si 5 vecí, ktoré sú kľúčové pri rozbehu startupu. 

1. Zmysluplná platforma

Odporúčame pri tvorbe eshopu na začiatku minimalizovať náklady. Úplne vám stačí krabicové riešenie ako je napríklad shoptet. Nepotrebujete investovať do eshopu tisíce Eur, keď ešte neviete ako sa rozbehnete. 

2. Čo chcú vaši zákazníci

Zistite si, čo je pre vašich zákazníkov skutočne dôležité. Pred chvíľou som mala telefonát s klientom, ktorý chce rozbehnúť eshop s robotickými kosačkami v oblasti Žiliny. Už dlho máme klienta Toprobot, ktorý predáva kosačky v Bratislave a patrí k najlepším na trhu. Robotické kosačky predáva každý aj Alza alebo Mall, ale čím sa klient odlišuje, je že s nimi robí dennodenne a vie vám naozaj poradiť, ktorá značka alebo servis za to stojí. Prípadne vám príde kosačku aj sám zapojiť, dá vám odporúčania pre elektrikára, poskytne fullservis a pozáručný servis. Čo je teda rozdielová aktivita, ktorá vám prinesie zaručený úspech.

3. Konkurencieschopná cena

Na internete si zákazníci vedia ľahko pozrieť ceny. Mali by ste mať preto konkurencieschopnú cenu. Ak máte drahšie ceny, musíte to dobehnúť na väčšej pridanej hodnote. Napríklad sa snažte prepracovať obsah. Zákazníci obyčajne pozerajú 2-3 eshopy a porovnávajú podmienky a cenu produktu.

4. Ako o sebe dať vedieť?

Máte web, ale nikto naň nechodí? Ak predávate produkty, ktoré sa hľadajú, tak ste vyhrali. Aby sa o vás zákazníci dozvedeli, potrebujete pár 100 Eur mesačne dať do komunikácie. 

Ak predávate služby, o ktorých ľudia nevedia, tu už treba vymyslieť, čo najefektívnejšiu stratégiu, aby vás to stálo, čo najmenej a prinieslo vám to, čo najrýchlejšie platiacich zákazníkov. 

5. Získajte financovanie na startup

Na trhu sú organizácie, ktoré podporujú startupy a podnikateľov. Majú prostriedky z Eurofondov a pri niektorých to nie je ani administratívne náročné. Slovak business agency má skvelé dlhodobé konzulácie, kde viete získať niekoľko tisíc Eur na komunikáciu opakovane. 

Ak ste startup alebo začínajúci podnikateľ, potrebujete sa čo najrýchlejšie dostať do plusových čísel, aby ste začali zarábať. Pri startupe musíte byť trpezlivý. Ideálny horizont na rozbeh sú 3 mesiace. 

Čo bude váš prvý krok? 

Máte na to rozbehnúť úspešný eshop, len potrebujete vedieť, ktoré kroky robiť a ktorým sa vyhnúť. Tak čo bude váš prvý krok? Čím chcete začať, aby ste na konci roka 2022 mali rozbehnutý úspešný startup. Dohodnite si bezplatnú konzultáciu k vášmu startupu s online špecialistom Simona Kubán. Držíme vám palce, máte na to.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies