Zatvoriť

See – Think – Do – CARE

see,think,do,care, starostlivost o zakaznikov
 Predpokladám, že model see, think, do, care pozná takmer každý, kto sa pohybuje v online marketingu. Existuje veľké množstvo materiálov, ktoré sa tomuto modelu venujú. Myslím si, že jednej taktiež veľmi dôležitej fáze sa prikladá výrazne menej pozornosti. Tou je posledná fáza care - starostlivosť, ktorej sa budem v tomto článku stručne venovať.

Starostlivosť o  zákazníka

  Ak ste vlastníkom eshopu, tak vo fáze care sa nachádzajú zákazníci, ktorí v e-shope uskutočnili už viac ako 2 nákupy. Sú to verní zákazníci, fanúšikovia a usilujete sa o to, aby boli spokojní. 

  Výsledkom bude narastajúci počet objednávok a zvyšovanie celoživotnej hodnoty zákazníka. Sú to Taktiež zákazníci, ktorí budú ďalej šíriť dobré meno e-shopu cez hodnotenia či recenzie.  

Emailing, newsletter

  Prostredníctvom automatizovaných a personalizovaných emailových kampaní dokážete jednoducho a cielene zasahovať už existujúcich zákazníkov.

  Emailové kampane môžete využiť aj na narodeninové či meninové prekvapenia v podobe napríklad zľavového kupónu. Taktiež ich použite aj pri iných príležitostiach ako napr. MDŽ, MDM.  

Prekvapenie k objednávke

  Určite každý pozná ten dobrý pocit, keď pri otvorení balíka, zistí, že je v ňom pribalený aj nejaký bonus v podobe darčeka.

  V najlepšom prípade pošlite zákazníkovi niečo praktické, čo bude zákazník používať pravidelne a bude mu to pripomínať váš obchod. 

  Predávate napríklad doplnky výživy? Dajte mu šejker s vašim logom. Je veľká pravdepodobnosť, že ho bude používať na dennej báze.

  Alebo si kupuje váš zákazník krmivo pre psov? Darujte mu misku s vaším logom.
  Touto cestou sa dá ísť v podstate pri akomkoľvek sortimente.  

Tvorte obsah

  Napĺňajte svoj web článkami, návodmi, tipmi a  trikmi. Pomôže vám k tomu analýza kľúčových slov alebo najčastejšie otázky vašich zákazníkov. V závislosti od sortimentu môžete napríklad pripraviť video manuály či ebook. Tvorba obsahu je dôležitá pre všetky fázy modelu see, think, do, care.
 

Vernostný program

  Body alebo peňažná zľava za každý nákup v eshope určite prispejú k tomu, aby zákazník rád nakúpil znova. Nezabudnite to svojim zákazníkom pravidelne pripomínať.  

Pýtajte si spätnú väzbu

  Môže to byť telefonátom, mailom či dotazníkom. Záleží to vo vysokej miere od sortimentu, ktorý predávate.

  Dáte tak zákazníkom pocit, že sa o nich zaujímate. Navyše sa môžete dozvedieť zaujímavé postrehy.  

Reklamácia

  Rýchle a hladké vybavenie reklamácie veľkou mierou prispieva k dobrému pocitu zákazníka z eshopu. V budúcnosti tak nebude mať žiadne obavy z ďalšieho nákupu.

  Príklad z vlastnej skúsenosti: Eshop mi ponúkol vyzdvihnutie tovaru kuriérom zadarmo a mohol som si vybrať aj termín. Nakupujem v tomto e-shope 5 rokov a ešte v ten deň som spravil novú objednávku.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.