Zatvoriť

Archetyp Hrdina

 Mottom archetypu Hrdina je: „Kde je vôľa, tam je cesta“. Archetyp hrdina je predstaviteľom silného EGA, ktoré všetko zvládne. Je to predstaviteľ americkej kultúry, kde nič nie je nemožné. Ak všetko vyzerá byť stratené, všetko je proti vám, príde hrdina a vyrieši situáciu. Hrdina je najstarším a najobľúbenejším archetypom, ktorý je hojne používaný v našej spoločnosti. Je vyjadrením nášho kolektívneho nevedomia. Môžeme ho nájsť v každom príbehu, kde bojuje proti zlu a za spravodlivosť. Jeho schopnosť zostať verný sám sebe je to, čo z neho robí hrdinu. Hrdina chce vylepšiť svet, urobiť z neho lepšie miesto pre život. Jeho obavou je, že nebude mať všetky potrebné nástroje, nebude mať na ružiach ustlané, nezdedil milióny a napriek prekážkam to dokázal.  A je nám inšpiráciou ako tú silu môžeme nájsť aj v sebe. Pomáha nám rozvíjať silu, disciplínu a odhodlanie. Vlastnosti Hrdinu - Udalosti vedúce k zrodeniu hrdinu bývajú nezvyčajné - Uteká od rodiny alebo zo svojho rodiska, čím získava nové skúsenosti - Môže to byť hľadanie svojej identity, pomsta alebo boj proti nebezpečenstvu. - V príbehu môže mať hrdina nadprirodzenú moc alebo získava špeciálnu zbraň, ktorú ovláda len on. Hrdina končí svoju cestu návratom, aby obnovil poriadok alebo mier. Toto môže niekedy viesť k jeho smrti (resp. jej ekvivalentu – vyhorenie, krach, rozvod a pod.) a následnej forme duchovnej premeny. Marketing Hrdinu Značky: Nike, FedEx, Kodak, Powerlogy, rôzny influenceri, ktorých sledujete ako Moma, Exploited Hrdina je vhodný pre vašu značku, ak: - Máte produkt či službu, ktorá má zásadný vplyv na svet - Vaša služba či produkt pomáha ľuďom dosiahnuť hranice svojich schopností - Snažíte sa vyriešiť veľký spoločenský problém a žiadate ľudí, aby sa odhodlali a pomohli s jeho riešením - Máte konkurenta, ktorého sa snažíte poraziť, ideálne bojujete voči väčšiemu nepriateľovi ako je štát, nefunkčný systém - Ste outsideri a snažíte sa vyrovnať konkurencii - Potrebujete odlíšiť svoj produkt od problémového výrobku Predstavitelia: Xena, Pink, Hugh Jackman Charakteristika Hrdinu - Vždy robí to, prečo sa rozhodol, bez ohľadu na to, aký veľký je jeho cieľ - Má priame a inteligentné hodnotenie ľudí a situácií - Je si vedomý toho, že klienti zodpovedajú za svoje konanie Cieľ: docieliť taký úspech, ktorý zlepší svet Najväčší strach: slabosť, zraniteľnosť Hlas značky: motivačný, sebavedomý, priamy, úprimný Čo zákazníci cítia: „Túto výzvu môžem prekonať vlastným konaním“, cítia odhodlanie, motiváciu, splnomocnenie, inšpiráciu, silu Hrdina zákazník Zákazníci, ktorí sa stotožňujú s vyšším úrovňami hrdinu, túžia po istotách a priťahujú ich značky a ľudia, ktoré ich vedia poskytnúť. Keď sa archetyp prezentuje na vyššej úrovni (marketing zameraný na riešenie problémov spoločnosti), ľudia to radi odmenia nákupom.  

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies