Zatvoriť

Archetyp Klaun

Mottom Klauna je: „Ak sa nemôžem baviť, nechcem byť súčasťou vašej revolúcie“. Archetyp Klauna zahŕňa šaša, zabávača a každého, kto má rád zábavu. Z histórie sem môžeme zaradiť napríklad Charlieho Chaplina, Steve Martina, dnes napríklad televíznych, filmových, či stand-up komikov. Šaškovské archetypy žijú divoko a užívajú si života, prežívajú emócie na maximum a volajú nás, aby sme si zábavu užívali s nimi. Klaun žije svoj život vo forme večierku, jeho prirodzeným prostredím je bar, pláž a akékoľvek miesto, kde sa dá zabaviť. Klaun je skvelá identita značky, lebo v podstate každý z nás túži po zábave. Napríklad v kampani „Got milk“ mali celebrity fúzy od mlieka. Miesto toho, aby sa mlieko propagovalo ako zdravá vec, táto kampaň poukázala na to, že mlieko môže prebudiť zábavné a nezbedné dieťa v každom z nás. Klaun je archetyp, ktorý nám najviac pomáha sa vyrovnať s absurditami okolitého sveta, a to z dvoch dôvodov. Jednak berie všetko na ľahkú váhu a zároveň ho baví porušovať pravidlá. Archetyp Klauna nám umožňuje žiť skutočný život tu a teraz, umožňuje nám chovať sa spontánne a impulzívne. Vlastnosti Klauna - Vyvoláva dojem, že žije divoký život, je vtipný a spontánny - Je bezstarostný, ale môže byť krutý a nezodpovedný - Využíva každú príležitosť, aby ukázal svoj zmysel pre humor a neberie veľa rozhovorov vážne - Je jedinečným intelektuálom a vidí situácie z nekonvenčných perspektív - Je veľmi inovatívny a premýšľa „out of the box“ - Ľahko prekonáva prekážky a neúspech, zdvihne sa, otrasie a ide ďalej - Je pre neho ľahké zabávať ľudí - Robí veci v „okamžite“, spontánne a bez premyslenia - Má tendencie porušovať konvencie a nevychádza dobre s autoritami - Je pre neho ťažké rozprávať o svojich skutočných pocitoch Charakteristika Klauna - Pomáhate zabudnúť na každodenný stres a odľahčujete život - Pripomínate, aby ľudia žili v prítomnom okamihhu - Máte silný zmysel pre humor Marketing Klauna Značky: Old Spice, Geico, Pepsi Jednoducho, Klaun miluje zábavný marketing. Nevydesí ho, ak prichádza zmena, alebo nová doba. Naopak, užíva si, že každý deň čelí novej situácii. Klaun udržuje v reklamách svieži vietor, jeho reklamu si určite všimnete a zapamätáte. Archetyp Klauna je vhodný pre vašu značku, ak: - Máte službu alebo produkt, ktorý je „smart“, pomáha sa dostať z problémov, nachádzať spôsoby, ako prekonať prekážky - Máte službu či produkt, ktorý nie je stály, mení sa - Vaša služba či produkt sú určené na hru, zábavu - Vaša osobnosť je hravá, zábavná, prežívate tu a teraz Predstavitelia: Nikki Minaj, Chandler alebo Phoebi (Priatelia), Robbin Williams, Emma Goldman Cieľ: mať potešenie zo života, užívať si, robiť svet lepším miestom Najväčší strach: nudiť sa, alebo nudiť ostatných Hlas značky: nadšený, sebavedomý, vtipný, výrazný, poukazujúci na pochabosti života Klaun zákazník Klaun zákazník miluje humor, miluje vtipné okamihy a smiech. Má rád vtipné reklamy, ktoré vedia pobaviť. Reklamy a obaly tohto archetypu bývajú v jasných farbách, a obsahujú množstvo akcie – čím viac, tým lepšie. Klaun miluje život a prežívanie prítomného okamžiku, takže na neho skvelo v marketingu fungujú napríklad virtuálne prehliadky. Miluje odvážne, chytré a nové spôsoby pohľadu na svet. Archetyp klauna nám pomáha sa z nudy, obmedzeného a krátkodobého spôsobu uvažovania. Najvýznamnejším rysom marketingu pre Klaunov je chytrosť. Ak sa odviažete, necháte prúdiť tie najšialenejšie nápady, bez ohľadu na to, ako bizarne znejú, to je to, čo na vášho zákazníka zaberie. Klaun jednoducho miluje stojku na hlave a pohľad na svet z nečakanej, inej a novej perspektívy.  

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.