Archetyp Neviniatko
Archetyp Neviniatko je optimista, ktorý vidí v ľuďoch iba dobro (a v živote všeobecne). Užíva si jednoduché veci, má čisté srdce, bez korupcie a hľadá vo svete harmóniu.
Jeho mottom je „
Sloboda byť samým sebou“.
Neviniatko túži po šťastí za všetkých okolností. Stelesňuje úprimnosť a je vždy pravdivé. Je jedným z najsympatickejších archetypov. Inšpiruje ľudí, aby konali dobro a boli čistí vo všetkých smeroch. Jeho najväčšia sila pochádza zo schopnosti ľahko dôverovať. Zaujíma sa o blaho iných ľudí a snaží sa im pomôcť. Sľubuje, že život nemusí byť ťažký. Hovorí, že máme možnosť byť sami sebou, žiť dokonalý život už teraz, stačí sa nehnať, uvoľniť a užívať si skutočne život. Neviniatko má zo všetkých archetypov najviac úrovní, pretože ľudia sa s ním stotožňujú na začiatku aj konci cesty. Od detskej naivity a dôverčivosti prechádza až k mysticizmu s dôverou k životu a vierou v duchovnú silu.
Charakteristika Neviniatka
Cieľ: byť šťastný, udržiavať život čistý a jednoduchý
Najväčší strach: robiť niečo zlé, nesprávne
Slabosť: zjednodušený pohľad na svet
Dar: viera a optimizmus
Hlas značky: jednoduchý, výstižný, veselý Čo zákazníci cítia: „Môžem to urobiť“, cítia radosť, povzbudenie
Marketing Neviniatka
Značky: Dove, Coca-Cola Predstavitelia: Forrest Gump, Taylor Swift
Marketing Neviniatka: je vhodný pre vašu značku, ak:
- Ponúkate jednoduché riešenie na ľahko identifikovateľný problém
- Vaša služba či produkt má súvis s dobrotou, morálkou, prostotou, nostalgiou, či detstvom
- Plní funkcie v oblasti zdravia, čistoty, či cnosti a zákazník ich môže skúšať a kupovať stále dookola
- Máte priamočiare základné hodnoty
- Chcete sa odlíšiť od výrobku či služby s poškvrnenou povesťou
- Máte nízke či stredné ceny
Neviniatko zákazník
Ak v niekom prevláda archetyp Neviniatka, priťahuje ho istota, pozitívne a nádejné myšlienky. Takisto túži po dobrote, takže chce nájsť tie „správne výrobky a služby“. U značky si bude vážiť jej hodnoty a morálnosť. Vkladá svoju vieru do autority a očakáva od nej, že splní svoje sľuby. Chce, aby jeho život bol dokonalý teraz a preto má tendenciu vyhýbať sa problémom, kým sa nevyhrotia, nestavia sa im čelom. Je ku značke lojálny a miluje predvídateľnosť viac ako objavovanie niečoho nového. Túži po raji, po nádeji.