Zatvoriť

Archetyp Opatrovateľ

Mottom Opatrovateľa je: „Miluj svojho blížneho ako seba samého“. Po anglicky caregiver je marketingový archetyp, ktorý poháňa súcit, veľkorysosť a tuha pomáhať ostatným. Iné názvy pro tento archetyp sú altruista, rodič, ten čo pomáha. V reálnom svete je tento archetyp reprezentovaný osobnosťami typu Lady Diany či Matky Terezy. Známe značky komunikujúce v archetype opatrovateľa sú Pampers, Dove, Unicef, Johnson & Johnson. Pre Opatrovateľa je na prvom mieste pomáhať ostatným. Dokladá starostlivosť skutkami namiesto prázdnymi slovami. Starostlivosť o ostatných Hlavnou túžbou Opatrovateľa je chrániť ľudí pred ujmou, jeho cieľom je pomáhať im. Má strach zo sebectva a nevďaku. Jeho veľkým darom je súcit a veľkorysosť. Môže padnúť do pasce sebaobetovaní či ovládania ostatných. Marketing Opatrovateľa Značky: Johnson´s Baby, Pampers, Červený kríž Tento archetyp je vhodný pre značku, ak produkty slúžia rodinám, majú súvislosť s jedlom, súvisia so zdravotníctvom, vzdelaním či dokonca politikou. Ďalšími oblasťami sú neziskové a charitatívne organizácie.

Archetyp Opatrovateľ je vhodný pre vašu značku, ak:

- Vaše služby majú súvis s výživou tela či duše (zdravá strava či spôsob života, cranio, terapie rôzneho druhu a pod.) - Poskytujete služby v zdravotníctve, vzdelávaní a ďalších oboroch (vrátane politiky) - Pomáhate ľuďom starať sa sami o seba - Máte charitatívnu alebo neziskovú organizáciu - Vašou témou je ekológia, udržateľnosť, slow fashion, zero waste a pod. - Vaše služby poskytujú výraznú konkurenčnú výhodu - Produkt či služba slúži rodinám (občerstvenie, veľké autá) - Pomáhate ľuďom zostať v spojení s inými ľuďmi a starať sa o nich - Ponúknite svojim klientom VIP služby, keby im budete plne k dispozícii, prídete k nim domov, či dáte im osobitnú starostlivosť. Ukážte im, že vám na nich záleží. Predstavitelia: princezná Diana, Matka Tereza, Angelina Jolie Tento archetyp symbolizuje Boha, ktorý sa ako milujúci otec stará o svoje deti, má pre nich vždy pripravenú otvorenú náruč. Opatrovateľ má silné prepojenie s neviniatkom – práve on zhmotňuje jeho túžbu po krásnom a bezpečnom svete.

Vlastnosti Opatrovateľa:

- Uprednostňuje pomoc ostatným pred všetkým - Usiluje sa chrániť ľudí, ktorí sú mu najbližšie - Je súcitný a empatický - Je dôsledný a dôveryhodný - Cíti radosť z dávania a prijímania lásky - Rád prežíva jednoduchý a skromný život - Ste štedrý Cieľ: pomáhať ostatným Najväčší strach: sebectvo a nevďačnosť Hlas značky: pozorný, láskavý, dôveryhodný Čo zákazníci cítia:Nie som v tom sám“, cítia sa byť milovaní a v bezpečí

Opatrovateľ zákazník

- Váš klient nechce počuť, že na neho myslíte, chce to vidieť, cítiť, zažiť. - Vaše služby ocenia ľudia, ktorí sú zodpovední voči svojej rodine, okoliu a planéte, o ktoré sa oddane starajú. Totiž, zvyčajne dávajú viac ako dostávajú a následne majú deficit starostlivosti o seba samých, potrebujú váš súcit a podporu. - Čo je veľkým problémom súčasnosti? Nájsť balans medzi starostlivosťou o seba a o iných. Nájsť si na to čas a priestor. Vaša služba či výrobok by mali pomáhať zákazníkovi sa lepšie starať o seba, o svoje okolie (rodinu, domácnosť, planétu). - Archetyp Opatrovateľa je pre nás zásadným. Ľudia sa starajú o seba navzájom a z toho pramení silný pocit zmyslu života. - Tento archetyp zažíva veľký comeback, ale posilnený, zmenený. Opatrovateľ už nechce byť len hračkou v niečích rukách, iba dávať. Je pripravený byť v prípade potreby tvrdý a silný. - Mučeník je preč, miesto toho má Opatrovateľ vyrovnanejšie ambície: dávať i dostávať, starať sa, ale starostlivosť i prijímať. - Opatrovateľské značky, ktoré sa posunú na vyšší level a nebudú sa báť ukazovať svoju hodnotu, majú silný potenciál rastu a úspechu.    

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.