BCG matica
BCG matica opisuje životný cyklus našich produktov a služieb. Okrem iného nám umožní zanalyzovať produktové portfólio klienta a určiť, do ktorých produktov má zmysel investovať energiu a rozpočet. Produkty sa rozčlenia do 4 kvadrantov – Otázniky, hviezdy, dojné kravy a psy.
Otázniky sú nové výrobky ktoré prichádzajú na trh a vyžadujú veľký rozpočet. Prinášajú veľký potenciál na úspech. Prieskumom trhu zistíte, či ich podporiť alebo ich stiahnuť.
Hviezdy sú úspešné produkty, ktoré rýchlo rastú. Sú zároveň aj finančne náročné, ale prinášajú vysoký zisk.
Dojné kravy za zabehnuté produkty, ktoré prinášajú vysoké zisky bez nutnosti väčších investícií. Vďaka ním môžeme kryť nové produkty.
Psy sú úspešné produkty, ktoré už končia. Treba zvážiť, či ich finančne podporíme alebo stiahneme z trhu.