Takmer každý vlastník webovej stránky alebo eshopu, by sa chcel zviditeľniť v online svete a predbehnúť konkurenciu. Majitelia eshopov chcú mať v čo najkratšom čase veľa objednávok a vysoké tržby.
Práve na toto slúži PPC reklama, alebo inak povedané PPC kampaň.
Čo je PPC reklama?
PPC (Pay Per Click) alebo aj CPC (Cost Per Click) je model online marketingu, kde inzerenti (samotný majiteľ webovej stránky, alebo poverená agentúra) platia za reklamu len v prípade kliknutia. Zjednodušene povedané, ide o spôsob zverejňovania reklamných odkazov vo vyhľadávačoch ako napr. Google, Zoznam a podobne. Pri PPC reklame vo vyhľadávačoch neplatíte za
zobrazenie odkazu. Platíte len za uskutočnené prekliky.
Najpoužívanejšou PPC platformou predstavuje služba
Google Adwords. Tu môžme okrem klasických textových reklám vo vyhľadávaní zahrnúť aj obsahovú reklamu, reklamu v nákupoch alebo videoreklamu.
Výhody PPC reklám
Určite si každý z nás všimol, že
PPC reklama na Slovensku má v poslednom období veľký úspech. Väčšina ľudí si takmer všetky informácie hľadá na internete cez Google. Tým pádom PPC reklama tak umožňuje osloviť široké publikom potenciálnych zákazníkov alebo uživateľov. Výhodou je aj to, že reklamou vieme osloviť užívateľov lokálne alebo globálne.
Pri PPC kampaniach vieme rýchlo vidieť výsledky, merať ich výkon, upravovať dáta, porovnávať a vyhodnocovať. Ďalším účinným spôsobom, ako osloviť užívateľov je remarketing, čiže osloviť užívateľov, ktorí už váš web navštívili. Reklamu vieme upraviť tak, aby sa zobrazovala na všetkých zariadeniach.
Pomocou testovania vieme reklamu efektívne upraviť a dosiahnuť výborné výsledky. Hlavnou výhodou je to, že sa zobrazuje iba tým, ktorí majú o vaše služby alebo produkty záujem.
Výhody z pohľadu klienta
PPC reklamy sú ideálne v prípade, keď chcete niečo okamžite ponúknuť zákazníkom.
Veľkou výhodou reklám je možnosť merania návratnosti investícií (ROI- return on investment). Vďaka reklame vo vyhľadávačoch na váš web príde oveľa viac relevantných užívateľov, ktorých vieme presne zacieliť. Taktiež veľkou výhodou je rozpočet, ktorý máme pod kontrolou.
PPC kampane sa dajú aj rýchlo vypnúť. Počas obdobia, kedy máte sezónu vieme reklamu upraviť a tak navýšiť počet objednávok. Navyše mimo sezóny sa reklama dá ľahko vypnúť alebo upraviť.