Zatvoriť

Predajná psychológia a zvyšovanie konverzného pomeru

rozhovor - Simona Kubán a Michal Král
 

Pri slovenských či českých e-shopoch sa často stretávame s nedostatočným sebavedomím ich majiteľov a aj s tým, že si celkom neuvedomujú, čo presne je pre ich zákazníkov dôležité a aké informácie by im mali sprostredkovať. Predajná psychológia a zvyšovanie konverzného pomeru je o matematike, analytike, zdravom „sedliackom“ rozume aj o alchýmii.

Všetko má svoje dôvody aj riešenia. Máte e-shop, ktorý nefunguje správne? Pozrite sa na neho očami uživateľa. Ak to je príliš náročné a ste vo svojej práci ponorení príliš, požiadajte svojich priateľov alebo sa obráťte na profesionálov. Čo by ste si mali všímať?

Najčastejšie chyby, ktoré bránia zvyšovaniu konverzného pomeru

Napriek tomu, že sa všetky tieto dôvody zdajú ako banality, opakujú sa pravidelne a zákazníkov odrádzajú od nákupu. Najbežnejšie chyby sú:

  • dlhé načítanie webstránky,
  • zlé zobrazenie
  • nekvalitné fotografie,
  • nekompletné alebo úplne chýbajúce popisy produktov,
  • chýbajúca správna kampaň,
  • prelinkovanie na nesprávnu landing page,
  • nedostatočné informácie o spoločnosti,
  • neidentifikovaná unikátna vlastnosť alebo schopnosť odlíšiť sa od iných e-shopov.

AIDA

AIDA je jednoduchá marketingová stratégia, ktorá pozostáva zo štyroch logických krokov - attention, interest, desire, action.

Upútanie pozornosti je o zdravom sebavedomí. Niekedy sa o silných stránkach svojho vlastného e-shopu musia jeho majitelia dozvedieť od iných. Ak e-shop prevádzkujete ale nie ste spokojní s jeho performancom, skúste sa pozrieť na to, čo vás odlišuje a čím ste lepší. Nezabudnite ani na kvalitnú landing page, na ktorej zákazník nájde presne to, čo potrebuje bez toho, aby sa musel preklikávať ďalšími stránkami. 

Nakupovanie na internete je o porovnávaní. Porovnávame ceny, hodnotenia produktov aj samotných e-shopov, preto je prozákaznícky prístup kľúčový rovnako ako kvalitné fotografie, informácie o produktoch aj službách, ktoré nenechávajú veľa miesta pre ďalšie otázky.

Chuť nakupovať potom vyvstáva z pocitu, že všetky dôvody, prečo nakúpiť sú na jednom mieste:

  • cena je priaznivá,
  • doprava je zdarma alebo symbolická,
  • nechýbajú platobné brány, možno platiť vopred alebo na dobierku,
  • hodnotenia priamo na webe, na google či sociálnych sieťach sú pozitívne,
  • negatívne hodnotenia sa vybavia k spokojnosti zákazníka,
  • zákazník sa vracia, napíše recenziu, poprípade odporučí e-shop priateľom.

Predajná psychológia je v zásade celkom jednoduchá. Základom je dôvera, ktorú musíme získať, budovať ju a udržiavať. Poskytovať servis, hovoriť úprimne o všetkých nevýhodách, vyzdvihnúť svoje prednosti a starať o zákazníkov ako o dobrých priateľov. Ak vás táto téma zaujala, pozrite si môj rozhovor pre Pricemaniu, v ktorom sa téme venujeme viac do hĺbky.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies