Ak predávate potraviny, tak sú vyhľadávacie výrazy na vaše produkty v obrovských množstvách. Aby ste boli skutočne efektívny, musíte začať pracovať s prirodzeným organickým vyhľadávaním. Mali by ste pri vašej online komunikácií vedieť, že
Google hodnotí webové stránky či eshopy na základe viacerých faktorov. Preto je základná analýza webu veľmi dôležitá. Načo by ste si mali dávať pozor vám priblížime v tomto článku.
Hodnota domény (DR)
Hodnota domény, alebo inak nazývaná aj sila domény, nám ukazuje silu profilov spätných odkazov na cieľovom webe.
Pri zdravom webe by mala vždy začínať od 25. Samozrejme čím vyššia hodnota, tým lepšie.
Eshop klienta má hodnotu 6, čo je veľmi nízke číslo. Vďaka hodnote domény vieme ľahko a rýchlo posúdiť, či klient s webom pracuje. Tiež vieme vyhodnotiť „popularitu“ spätných odkazov webu klienta. Weby, ktoré majú túto hodnotu vysokú sú zvyčajne cennejšie.
Nič však nie je stratené. Ak má náhodou váš web nízku hodnotu domény, viete ju zvýšiť kúpou spätných odkazov.
Organická návštevnosť
Organická návštevnosť webovej stránky klienta má rastúci trend. Čo znamená, že klient s ňou pravdepodobne začal niečo robiť, nakoľko predtým bola na úrovni nula. Organická návštevnosť webu ukazuje, koľko návštev získa web z Googlu.
Vytvárajte kvalitný obsah
Ak chcete, aby vaša organická návštevnosť rástla, je dôležitá pravidelná tvorba kvalitného obsahu napríklad písaním blogov. Nezabúdajte, že je dôležité vytvárať vlastné texty, mať vlastné fotky či obrázky. Ideálne je vytvárať každý týždeň jeden článok. Vďaka tvorbe článkov si viete vybudovať silný a dôveryhodný web.
Dohľadateľnosť na Googli
Tento graf nám ukazuje, ako je klient dohľadateľný na Googli. Môžeme vidieť, že v súčasnosti je dohľadateľný na 1. strane v Googli na 3 slová. Na prvej strane v Googli znamená, že sa nachádza na 1.-10. pozícií.
Ako dostať váš web na prvú stránku na Googli si môžete prečítať v našom článku:
Máte e-shop, o ktorom ľudia nevedia? 7 krokov, ktoré vás dostanú na prvú stranu Google.
Kľučové slová
Mali by ste zistiť, na aké kľúčové slová sa vyhľadávajú vaše produkty. Na vašom webe by ste mali používať rovnaké termíny, aké používajú vaši zákazníci. Ak predávate napríklad paradajky, ale vaši potenciálny zákazníci používajú vo vyhľadávaní skôr slovo rajčiny, je veľká pravdepodobnosť, že bude váš web horšie dohľadateľný.
Pri potravinárskom segemente je každý mesiac obrovský počet vyhľadávaní. Preto sa nemôžete spoliehať len na platené kampane, ale musíte pridať aj v prirodzenom organickom vyhľadávaní. Tiež marža na výrobky v racio segemente a semiačkach nie je najvyššia. Klientova organika už pri malých zmenách veľmi pozitívne reaguje a narastajú pozície v organickom prirodzenom vyhľadávaní. Nezabúdajte preto, že základná analýza webu vám dokáže veľmi pomôcť.