Oznámenie o službe Google Merchant Center Next sa uskutočnilo na tohtoročnom podujatí Google Marketing Live 2023, ktoré sa konalo v máji. Úplný prechod na nové rozhranie je v pláne v priebehu roka 2024.
Aký je nový Merchant Center?
Menej technicky náročný
- menej technickej náročnosti pri vytváraní a udržiavaní feedu v porovnaní s predchádzajúcou verziou
- systém bude schopný získavať viac informácií o produktoch priamo z webu (tento spôsob je možné vypnúť)
Prehladnejšie rozhranie
- podobne ako Google Ads postupne aktualizuje svoje rozhranie práve za úmyslom zjednodušenia pre používateľov bez väčších skúseností
Upraviteľnosť produktov
- viac možností manuálnej úpravy produktov priamo v rozhraní Merchant Center
- pri väčšom množstve produktov je manuálna úprava prakticky nepoužiteľná a pomalá
Iné zobrazenie diagnostiky produktov
- v súčasnom rozhraní v časti diagnostika môžeme vidieť časovú os, na ktorej je vidieť počet schválených a zamietnutých produktov v priebehu času
- v novom rozhraní túto časovú os momentálne nenájdete
Dôležité chýbajúce karty
- zdroje
- rast
Toľko zatiaľ v skratke o novom rozhraní Google Merchant Center Next. Vývoj budeme sledovať a článok určite aktualizovať.