Zatvoriť

3 stratégie pre vyhľadávacie kampane + pár krátkych tipov

 

Analýza kľúčových slov

Kľúčové slová sú výrazy, ktoré používatelia zadávajú do vyhľadávačov, ako je napríklad aj Google. Ak sa niektoré výrazy vyhľadávajú častejšie opakovane väčším počtom používateľov, stáva sa tento výraz “kľúčovým slovom”, na ktoré sa marketéri zameriavajú.

Úlohou analýzy kľúčových slov je zozbierať všetky takéto kľúčové slová, ktoré sa týkajú daného segmentu. Tento dokument má širokú škálu použiteľnosti a je veľmi dôležitý nielen pri PPC reklame, ale aj pri tvorbe obsahu, štruktúry webu, optimalizácii pre vyhľadávače a podobne.

Jedno kľúčové slovo = jedna reklamná skupina

SKAG z anglického výrazu “single keyword ad group” doslova znamená, že používate jedno kľúčové slovo na jednu reklamnú skupinu. To vám prinesie presné zacielenie a vysoké skóre kvality. Neodporúčam používať všetky typy zhôd kľúčových slov v jednej reklamnej skupine.

Výhody
jednoduchšia optimalizácia lepšia kontrola nad cenovými ponukami pre jednotlivé kľúčové slová vyššia relevancia reklamy, vyššie CTR - miera prekliku skóre kvality

Nevýhody
je to “piplačka” používanie všetkých typov zhôd kľúčových slov môže zle ovplyvniť výkon aj vyhodnocovanie kampaní

Dynamická reklamná skupina + reklamná skupina s kľúčovými slovami

V tomto prípade si vytvorím vyhľadávaciu kampaň, ktorá sa bude týkať napríklad kategórie “vitamín C”. Okrem klasických reklamných skupín s kľúčovými slovami, tam zahrniem aj jednu dynamickú reklamnú skupinu - DSA, ktorá bude cielená na danú kategóriu - vitamín C. V DSA reklamnej skupine vylúčim v presnej zhode kľúčové slová použité v ostatných skupinách. Dosiahnem to, že DSA skupina zachytí stratené výrazy, ktoré nezachytia ostatné skupiny s kľúčovými slovami.

Hagakure

Veľmi podobná stratégia ako predchádzajúca, ale s tým rozdielom, že pri Hagakure sa viac spoliehame na automatizáciu v Google Ads. Ide o kombináciu voľnej zhody kľúčových slov a automatickej stratégie. Táto stratégia taktiež používa dynamickú reklamnú skupinu na zachytenie vyhľadávacích výrazov.

Je vhodná pre existujúce účty, ktoré majú už dostatočné množstvo nazbieraných dát. Detailnejší popis si môžete prečítať na blogu hanakobzova.cz tu.

Ďalšie tipy pre vyhľadávacie kampane:

Používanie nástrojov na prispôsobenie reklamy vám pomôže vytvoriť trochu viac personalizovanejšiu reklamu. Viac info na support.google.com

Používajte publiká aj v rámci vyhľadávacích kampaní. Môžete tak zvýšiť cenovú ponuku pre používateľov z vlastných publík. Prípadne môžete cieliť iba na vybrané publiká.

Využite všetky dostupné, ale zároveň relevantné rozšírenia reklamy. Máte tak možnosť získať väčšie miesto v rámci reklamného priestoru.

A/B testy vám môžu pomôcť nájsť správnu cestu. Testovať môžete rôzne benefity v textoch resp. v nadpisoch, vstupné stránky, obrázky a pod.

Správne nastavenie merania konverzií je kľúčovým prvkom. Posielanie správnych dát do systému Google Ads dokáže vylepšiť výkon kampaní. Platí to hlavne pri kampaniach, ktoré využívajú automatizované funkcie.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies