Zatvoriť

9 trendov v marketingu a technológiách, ktoré nemôžete ignorovať v roku 2021

 Korona urýchlila trendy v digitálnom marketingu a technológiách. Zistite aj vy, kam sa uberá svet a prispôsobte vaše fungovanie najnovším trendom.
  1. Výdavky do marketingových technológií

Znižujú sa rozpočty do marketingových zamestnancov medziročne o viac ako 11%. Medziročne sa zvyšujú rozpočty do marketingových technológií o 25%. Korona nastolený trend ešte viac posilnila.

  1. Amazon efekt

Amazon už navždy zmenil nákupné správanie. Ľudia začali nakupovať cez mobily a počítače. Ľudia stále menej chodia do kamenných predajní. Nechcú sa kontaktovať s cudzími. Korona opäť posilnila tento trend. Najvýraznejšie je to vidieť u mladšej generácie. V vznikajú prvé bezkontaktné predajne potravín, kde si sám nakúpite a zaplatíte. Apple šiel ešte ďalej, otvoril predajne Mac v San Franciscu, kde nemusíte ani platiť. Vezmete si produkt a bez platenia a odídete. Platba prebehne cez váš mobil.

  1. Eshopy ako Startupy

Behom noci vznikajú nové eshopy, ktoré valcujú kamenné predajne a predávajú ročne v objeme v 20-30 miliónov Eur  ako Gym Beam alebo Dedoles. Dokonca eshopy sa dostávajú do televízie. V Nemecku sú väčšina TV inzerentov eshopy.

  1. Produkty na mieru

Svet sa mení zo dňa na deň a výrobcovia sa tomu snažia prispôsobiť. Správanie aj technológie sa menia. Potrebujete sa rýchlo prispôsobiť. A tak si vyberáte produkty „tailor made“, ktoré sú na mieru – ako slúchadlá na mieru, ebike na mieru....A všetko na mieru, čo si viete predstaviť. Produkty vám dávajú pocit výnimočnosti.

  1. Komplexita nákupného cyklu

Veľa firiem nemá poprepájané dáta o zákazníkoch naprieč jednotlivými kanálmi. Firmy, ktoré budú vedieť prepojiť predajné kanály s IT systémami vyhrávajú. Ak dokážete spracovať nákupné dáta o zákazníkoch získavate obrovský náskok. Už len keď používame automatizované newslettre pri klientoch, ktoré sa v čase učia robí to neuveriteľné výsledky. A to je len jeden kanál. Detto smart kampane s umelou inteligenciou.

  1. Všetky dáta v 1 prehľade

Cieľom bude mať všetky dáta o zákazníkovi na jednom mieste. Teda nielen ich vedieť zbierať, ale vedieť ich aj použiť. Takmer žiadny zákazník nemá dáta na jednom mieste – dáta o nákupoch, dáta z Googlu, dáta z Facebooku, dáta z newslettrov, zo skladového hospodárstva, atď.

  1. Mobile friendly nákup

Ak váš predaj nie je mobile friendly, strácate. Trend je jasný. Väčšina užívateľov na eshopy pristupuje cez mobil a preto sú aj úhrady stále častejšie cez mobil. Korona tiež urýchlila veci.

  1. Modely mesačného predplatného

Zákazníci začínajú uprednostňovať menšie mesačné platby pred väčšou jednorazovou úhradou. Ak zvažujete viacero biznis modelov pre váš projekt, určite sa pozrite aj na freemium model. Korona kríza robí úhrady cez internet dostupnejšie a ľudia si postupne zvykajú na platby kartou aj v online priestore.

  1. Holistická zákaznícka skúsenosť

Zákazníka vnímate cez celý nákupný cyklus a sprevádzate ho naprieč rôznymi marketingovými kanálmi. Čím bude mať s nami zákazník lepšiu skúsenosť, tým dlhšie nám bude verný. Korona urýchlila trendy v marketingu a technológiach v priemere o 5 rokov. Definitívne smerovanie je digitalizácia. Skúste zaradiť do svojich projektov najnovšie trendy a úspech vás neminie.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies