V tomto článku by som chcel nadviazať na
jeden starší, kde som sa venoval dnes už neexistujúcim smart shopping kampaniam. Dnes namiesto nich máme tzv. Performance max kampane. Štatistiky nám ukazujú, že drvivá väčšina zobrazení a kliknutí pri kampani performance max pochádza práve z prostredia google nákupy (ak ide o eshop). Takže mať dobre optimalizovaný feed produktov je nevyhnutné. Nižšie rozoberám zopár atríbútov, ktoré považuje za najdôležitejšie a niektoré vieme aj optimalizovať.
Názov produktu (title)
Názov produktu poznáme v xml feede ako atribút title a patrí k najdôležitejším atributom. Názov produktu by mal obsahovať aj kľúčové slovo, aby zodpovedal vyhľadávacím dopytom. Maximálna dĺžka je 150 znakov. Odporúčam sledovať CTR a vyhľadávacie dopyty. Taktiež optimalizovať názvy produktov podľa štruktúry, ktorú odporúča google.
Popis (Descriptions)
Popis produktu môže obsahovať až 5000 znakov. Taktiež platí, že by mal obsahovať kľúčové slová. Mal by byť dostatočne bohatý na informácie o produkte ako napríklad materiál, veľkosť, vzor, tvar a pod. Do popisov môžete pridať aj varianty, aby ste produkty odlíšili. Názvy a popisy by mali byť jedinečné.
Vlastné štítky (custom label)
Vlastné štítky vám umožňujú používať vlastné parametre. Celkovo je ich 5 (0-4). Produkty tak môžete rozdeliť podľa toho, čo je pre vás dôležité. Následne podľa toho rozdeľovať kampane. Môže to byť napríklad:
Podľa marže
Sezónnosť
Produkty, ktoré majú veľa klikov, ale málo konverzií
Typ produktu - Product type
Patrí k základným atribútom, ale často sa stretávam s tým, že vo feede chýba. Typ produktu určuje kategóriu v ktorej sa produkt nachádza. Pokiaľ sa dá, tak čo najpresnejšie. V rámci kampaní v Google to zlepšuje prehľadnosť a cielenie na jednotlivé kategórie.
Google kategória - Google product category
Aj keď je tento atribút pre väčšinu produktov nepovinný, odporúčam zaradiť produkty do správnych kategórií. Je to tiež informácia o produktoch pre systém Googlu. Optimálna štruktúra názvu sa odlišuje podľa segmentu produktov.
ID produktu
Každý produkt by mal mať svoje jedinečné ID. Odporúčam nemeniť ID produktu, pretože po zmene by systém googlu pristupoval k produktu ako k novému produktu a stratil by tak všetky data. Taktiež k novým produktom priraďujte nové ID, nepoužívajte také, ktoré už mal nejaký produkt.
Obrázok produkt
Obrázok patrí k atríbutom, ktoré je vhodné optimalizovať a testovať. Sledujte predovšetkým mieru prekliku. Porovnajte si výsledky klasickej fotky produktu na bielom pozadí s fotkou na ktorej bude napríklad oblečenie na človeku.