Zatvoriť

V súčasnej dobe je pre firmy samozrejmosť mať web stránku. Avšak mať web stránku už dávno nestačí. Je potrebné sledovať a analyzovať výkonnosť a chovanie návštevníkov, aby sme zistili, ako zlepšiť efektivitu a zvýšiť konverzie

 

Čo je analytika webu?

Web analytika je proces analyzovania a vyhodnocovania nameraných údajov o správaní používateľov na webe. Pomocou analytiky webu môžete sledovať, ako návštevníci prichádzajú na vašu stránku, čo robia na stránke, a kde ju opúšťajú. To vám poskytne užitočné informácie o tom, ako zlepšiť používateľskú skúsenosť a zvýšiť konverzie.

Ako analytika webu funguje?

Analytické nástroje používajú kód, ktorý sa vloží do webovej stránky a sleduje chovanie návštevníkov. Merajú aktivitu a správanie na webe. Od najzákladnejších údajov o návštevnosti ako napríklad: aký čas trávia na stránke, koľko stránok navštívia, zdroje návštevnosti, počet nákupov resp. konverzií až po heatmapy či videonahrávky. Takto vám analytika pomôže pochopiť správanie vašich zákazníkov.

Pre koho je vhodná?

Výsledky webovej analytiky majú širokú škálu využitia. Môžu pomôcť pri práci produktových špecialistov, marketérov, dizajnérov, ale taktiež pri tvorbe obsahu ako sú napríklad blogové články.

Aké sú z toho výhody?

Zlepšenie používateľskej skúsenosti

Analytika webu vám umožní zistiť, kde na vašej stránke majú návštevníci problémy a ako ich vyriešiť. Napríklad vidíte, že návštevníci opúšťajú vašu stránku v určitom kroku, a tak môžete predchádzať podobným problémom.

Zlepšenie predajnosti

Pri eshopoch môžete vidieť ako používatelia interagujú s produktami a tiež, ako prechádzajú fázami nákupného procesu.

Zber dát

Predtým, ako môžete analyzovať web, musíte zozbierať relevantné dáta. Existuje mnoho nástrojov na zber dát, ako napríklad Google Analytics, ktorý vám poskytne mnoho dôležitých informácií o vašej webovej stránke, ako sú návštevnosť, zdroje návštevnosti, správanie návštevníkov a mnoho ďalších.

Ako to prebieha v skratke:

  • je dôležité mať určené ciele, ktoré chcete dosiahnuť - dlhodobé aj krátkodobé
  • násladne definovať aké dáta a akým spôsobom budete zbierať
  • vytvorte si pre vás prehľadné reporty s potrebnými dátami, použite napríklad looker studio (datastudio) od Google, ktorý je zadarmo
  • vyhodnocujte vaše nazbierané dáta
  • na základe vašich záverov si vytvorte stratégiu ďalších krokov

Aké nástroje použiť?

V tejto časti by som chcel vymenovať najbežnejšie používané nástroje na analytiku. Vychádzam z vlastnej skúsenosti pri práci s klientmi.

  • Google Analytics - v našich končinách je to najpoužívanejší analytický nástroj
  • Google Tag Manager - veľmi užitočný nástroj. Cez GTM dokážete vytvárať rôzne udalosti či vkladať kódy na web bez programátorských zručností
  • Microsoft Clarity - heatmapy či videonahrávky používateľov zadarmo
  • Google looker studio - široké možnosti tvorby reportov
  • Google Search Console
  • Hotjar
  • Adobe Analytics

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies