Zatvoriť

9 vecí, ktoré by mali obchody so stavebninami vedieť

 Stavebniny sú veľmi populárny segment a takmer vždy sú viazané k určitej lokalite. Aké sú najdôležitejšie veci, bez ktorých sa moderné stavebniny nezaobídu? 1. Zistite, čo u vás hľadajú zákazníci Zistite, pod akými výrazmi hľadajú ľudia vaše stavebniny. Pod najnavštevovanejšími výrazmi nájdete aj mesačné počty vyhľadávaní a aj vybrané podstránky u vás na webe. Následne viete vybrané podstránky na dané výrazy zoptimalizovať, aby vás Google ešte viac ponúkal. Na obrázku môžete vidíte, že klient sa nachádza na slovo „interiérové farby“ na prvej pozícii. Slovo sa hľadá 30 krát mesačne. Na slovo „veľkoformátový obklad“ je na 12. pozícii v Googli a hľadá sa 80 krát mesačne. 2. Na prvej strane v Googli Zistite, na ktoré výrazy ste dohľadateľní na prvej strane v Googli. Na prvej strane v Googli znamená na prvých 10 pozíciách. Na druhej stránke ste na Googli už nedohľadateľní. Na grafe vidíte, že klient je na prvej strane v Googli na 69 slov. A zaindexovaný je na 796 slov. 3. Vaša konkurencia na internete Je dôležité poznať svoju konkurenciu. Na obrázku môžete vidieť TOP konkurencie z pohľadu Google na vybrané vyhľadávacie dopyty. A ako vyhrať nad konkurenciou? Najdôležitejšie, je robiť veci inak, lepšie a originálnejšie. Nebojte sa odlíšiť. 4. Hodnota vašej domény Zistite aká je hodnota vašej domény v očiach Google. Klient IBV stavivo má hodnotu domény 22. Hodnota by mala začínať od 25, pričom platí, že čím vyššia tým lepšia. Táto hodnota domény je na dobrej ceste. Hodnotu domény viete zvýšiť buď cez nákup vysokokvalitných spätných odkazov, cez pravidelnú tvorbu obsahu alebo cez vylepšenie technických parametrov vášho webu. 5. Trend vo vašom organickom vyhľadávaní Zistite aký trend je vo vašom organickom vyhľadávaní. Mesačná návštevnosť vášho webu rastie alebo klesá? Prípadne stagnuje? Ako môžeme vidieť na grafe, organika webu www.ibv.sk je stagnujúca, čo znamená, že klient sa nevenuje optimalizácií webu. 6. Dôveryhodnosť webu Ľudia sú zombíci, ktorí nekonečne prechádzajú po internete a aby niečo vykonali, musíte ich naozaj zaujať. Vždy pozerajú 2-4 konkurenčné weby, aby porovnali ponuku.  Váš web preto musí byť najdôveryhodnejší a musíte im dať ponuku, ktorú neodmietnu. Zvyšujte dôveryhodnosť vášho webu napríklad aj cez Google hodnotenie (Google my business). Kľudne si takéto hodnotenie viete pridať aj na web, ľudia Googlu veľmi dôverujú a považujú ho za nezávislý zdroj. 7. Sezónnosť Pri e-shopoch je veľmi dôležité poznať presnú hodnotu objednávok a maržu s akou pracujete, aby ste dokázali maximalizovať váš zisk. Potrebujete detailne poznať, z ktorých kanálov chodia všetky objednávky, aby ste dokázali efektívne umiestniť rozpočet. Skoro v každom biznise je aj sezónnosť. Na tú sa dokáže pripraviť a prispôsobiť komunikácia. Napríklad v stavebníctve je hluché obdobie v zime. Preto sa kampane smerujú najmä na jar a jeseň. 8. Kódy na meranie Skontrolujte si, či na webe máte nasadené kódy najdôležitejších analytických nástrojov. Práve tieto kódy vám umožnia meranie a vyhodnotenie efektívnosti vašich projektov. Najpoužívanejší nástroj je Google Tag Assistant – je to rozšírenie v Chróme. Klient plánuje eshop. A určite by na modernom eshope mal byť nasadený:
  • FX pixel – plná integrácia – meria hodnotu objednávky, pridanie do košíka
  • Google Analytics – plná integrácia elektronického obchodu (meria hodnotu objednávky, značku, kategóriu)
  • Kód TAG manager
  • Google merchant center feed – všetky povinné parametre + voliteľné parametre podľa potreby
  • Facebook feed – všetky povinné parametre + voliteľné parametre podľa potreby.

Cieľom je mať možnosť implementovať rôzne typy zliav podľa potreby (množstevné, kupón, časovo obmedzené s odpočítavaním...). 9. Impotentný web Dokáže váš eshop rozhýbať zákazníka k nákupu? Ak príde zákazník na web dávate mu ponuku krstného otca - neodmietnuteľnú ponuku? Takú ponuku, ktorú nenájde na zvyšných 2-3 weboch, ktoré ma otvorené? Najčastejšie využívame na weboch stratégiu scarcity, čo je obmedzená ponuka (najčastejšie časovo), ktorú môžeme vidieť pri online bookingu: „Tento mesiac zľava 20% na všetky strechy a izolácie.“, alebo „Ak nájdete lacnejšiu ponuku, máte nákup zadarmo“. Ak máte obchod so stavebninami, máte pravdepodobne veľkú konkurenciu. Ďalším trendom je, že stále viac ľudí vyhľadáva služby a produkty online.  Zapracujte týchto 9 odporúčaní a vytvorte si moderný web, ktorý spĺňa požiadavky zákazníkov.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies