V SCR interactive mám na starosti okrem iného, aj výber nových zamestnancov. Cez mailovú schránku mi prešli stovky životopisov a absolvovala som desiatky pracovných pohovorov. Mať vycibrený životopis je síce super, no pri výbere toho správneho človeka do kolektívu v reklamnej agentúre zohrá najväčšiu rolu jeho „človečina“.
Prinášam vám 5 vlastností, ktoré by mal mať človek pracujúci v reklamnej agentúre.
1.Spoľahlivý
To je najdôležitejšia vlastnosť akú človek, nielen uchádzač o pracovné miesto, by mal mať. Byť spoľahlivý a dodržať svoje slovo.
Už na úvod pracovného stretnutia je zrejmé či uchádzač má túto vlastnosť. Vždy som ocenila, ak deň pred pracovným stretnutím mi napísal ešte mail či stretnutie platí. Príchod na pohovor by mal byť cca 5 minút pred dohodnutým časom. Ak čokoľvek príde do cesty, a nie je možné na pracovný pohovor prísť, je slušné dať vedieť, či už telefonicky, sms alebo mailom.
Spoľahlivosť sa prejavuje aj v bežnom pracovnom dni. Ak vám klient či kolega zavolá a vy ste nezdvihli telefón, treba vždy zavolať naspäť. To isté platí aj pre maily, neignorujte správy či úlohy, ktoré vám nie sú príjemné.
2.Systematický
Mať správny systém v prací je niečo úžasné. Už nebudete musieť držať v hlave nespočetné množstvo úloh, a tak sa vám bude večer oveľa ľahšie zaspávať. Medzi fajn prístup k systematickosti patrí napríklad poriadok v mailoch. Ja využívam princíp, že každý klient ma svoj vlastný štítok v gmaily a každý prijatý aj odoslaný mail si ukladám pod tento štítok. V priečinku s prijatými správami mi vždy ostávajú iba maily, ktoré musím vyriešiť. Tým pádom sa mi nestáva, že nejaký mail prehliadnem či zabudnem reagovať.
3.Kreatívny
Nebyť suchár a vedieť sa na veci pozerať aj z rôznych uhlov pohľadu. Kreativita nie je dôležitá iba pri grafikoch, stratégoch a copywriteroch, ale aj pri accountoch. Nájsť kreatívne riešenie a komunikačné schopnosti je naozaj umenie.
4.Samostatný
Správny makač v agentúre by mal byť samostatný. Vedieť si poradiť a robiť rozhodnutia. Robiť rozhodnutia so sebou nesie aj zodpovednosť, ale o tom to práve je. Ak chceš byť úspešný buď samostatný a nespoliehaj sa, že vec sa vyrieši sama.
5.Zvedavý (chce sa učiť)
Neboj sa priznať, že niečo nevieš. Vôbec to nie je hanba, práve naopak. Pýtaj sa, keď nerozumieš. Kolegu či klienta, na tom nezáleží. Neboj sa ani pogúgliť, dozvieš sa vždy niečo nové ak budeš mať chuť. Napríklad mňa baví denne si pozrieť 1 video na youtube o téme v marketingu. Niekedy je to nuda a niekedy sa mi otvorí opäť nový rozmer zmýšľania nad reklamou.
Ak chceš
pracovať v reklamnej agentúre staň sa najlepšou verziou samého seba. Som si istá, že sa ti to zúročí a pri pohovore uspeješ. Držím ti palce!