Zatvoriť

Ako hodnoty ovplyvňujú váš vzťah, rodinu, ale aj firmu

Mladá úspešná podnikateľka telefonujúca s klientom
 

Ak sa rozhodnete ísť na rande s manželom a chcete nechať deti opatrovateľke, vybrali by ste si skúsenú opatrovateľku z iného mesta alebo neskúsenú milú kočku od vedľa? Čo by ste si tipli?

Z výskumov vyplynulo, že deti necháte radšej menej neskúsenej kočke z vášho okolia, ako viac skúsenej pani z iného mesta. Čo je dôvodom? Očakávame, že človek z nášho okolia má podobné hodnoty ako máme my a tak sa na neho môžeme viac spoľahnúť.

My ľudia sme komunita

Potrebujeme mať pocit, že zdieľame spoločné hodnoty, že pracujeme na niečom väčšom, niečom, čo nás presahuje. Ako firma sme autorita a niečo demonštrujeme a vyžarujeme navonok.

Cieľom je byť dobre čitateľný ako značka, aby sa k nám hlásili kolegovia a klienti, ktorí s nami sympatizujú a fandia nám, s ktorými vibrujeme rovnako.

Ako začínajúca firma sme sa borili s veľkou fluktuáciou a vyberali sme si ľudí len na základe životopisov. Ako náhle sme si zadefinovali hodnoty, stali sme sa firmou s dinosaurími kolegami, teda spokojnými zamestnancami. Máme veľmi príjemných kolegov a klientov. A máme zadefinované 3 hodnoty, ku ktorým sa všetci hlásime:

1. Sme proaktívni – vo vzťahu ku klientom, kolegom, firme. Navrhujeme a hľadáme riešenia ako zlepšiť systém a byť efektívnejší. 2. Prosperujeme – Makáme na sebe, vzdelávame, rastieme a posúvame sa. Fungujeme na províznom systéme, 20% našich klientov nás odmeňuje na základe dosiahnutého obratu, takže musíte byť naozaj špička v tom, čo robíte. 3. Delíme sa - o svoje poznatky, skúsenosti, vedomosti, nápady sa delíme. Len tak vieme rásť rýchlejšie a byť konkurencieschopnejší. Delíme sa aj o naše príjmy. Všetci naši kolegovia si delia 10% zo zisku. Máme manažérske provízie. To nebýva zvykom vo firmách našej veľkosti. Ale pre nás je to bytostne dôležité.

Pokrok firmy je do veľkej miery založený na dôvere medzi ľuďmi

Dôvera medzi ľuďmi, ktorí zdieľajú spoločné hodnoty a presvedčenie. Dôvera a emócie sa budujú na úrovni podvedomia. Nedokážete ich ovplyvniť racionálnymi argumentami. Vaša komunikácia musí odrážať vaše hodnoty, aby bola uveriteľná, autentická.

Vaše poslanie musí vychádzať z vašich hodnôt, z toho v čo veríte. Hodnoty by mali nadefinovať zamestnanci firmy.

Viete prečo sa rozvádza každé druhé manželstvo? Najčastejším dôvodom je, že manželia si nikdy nezadefinovali svoje hodnoty.

Kamarátka mala vzťah s veľmi úspešným, charizmatickým a bohatým mužom. Ona je múdra, inteligentná, krásna. Nevyšlo to. A viete prečo? Spolu boli na kurze a spísali si ich hodnoty. Pre kamarátku bola priorita vzťah s jej partnerom. Pre jej partnera bola priorita jeho dieťa z prvého manželstva.

Napríklad výber dovolenky si nevyberali partneri spolu tak, ako by to ona čakala. On jej oznámi, že ide so synom na ryby, či sa pridá. Obrovská trecia plocha. Rozišli sa už počas prvého polroka.

Je vám sympatickejšie viac Amerika alebo Francúzsko?

Američania majú kultúru nádeje, ktorú predstavuje americký sen, ktorý si môžete splniť, ak ste pracovitý, milujete nezávislosť a sebestačnosť. Oslovili množstvo imigrantov, ktorí si vážia tieto hodnoty. A vďaka tomu, sú úspešní.

Naproti tomu Francúzi si vážia rodinu, vedia sa spoľahnúť na spoločnosť a užívajú si život plnými dúškami. Čo vám je sympatickejšie? Aj to hovorí o vašich hodnotách.

Základom úspešného vzťahu je vyberať si partnera, s ktorým máte rovnako nastavený hodnotový systém. Je pre vás dôležitejšia rodina a životná pohoda alebo práca a ambície.

Ak sú hodnoty také kľúčové pre úspech a budúcnosť vzťahu a rodiny, sú rovnako dôležité aj pre firmu a značku? Definitívne. Hodnoty a poslanie sú esencia značky a začať komunikáciu bez ich definovania je FAKE. Je to ako domček z karát, zafúka a rozpadne sa. Sú to práve emócie, ktoré ovplyvňujú naše podvedomie.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.