Zatvoriť

Ako pripraviť váš e-shop na vianočný nápor

Ako pripraviť váš e-shop na vianočný nápor
 Či už máte klasický e-shop, alebo predávate produkty / služby iným spôsobom cez internet, odporúčame vám, aby ste si prešli náš zoznam vecí, ktoré je dobré zapracovať do vašej webstránky, aby ste boli pripravení na vianočný trh. Vďaka odporúčaniam viete zvýšiť svoj predaj a dosiahnuť vyššiu efektivitu vašich kampaní.

Máte dobre nastavené systémy a analytiku?

Aktualizácia témy, pluginov a redakčného systému

Náročnosť zapracovania:

ľahká Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať: Autori pluginov, tém a redakčných systémov robia aktualizácie, aby všetko bežalo bez problémov a aktualizáciami opravujú chyby alebo nedostatky. Je skvelé, ak vám všetko na e-shope funguje ako má, to však ešte neznamená, že ste v bezpečí. Cez neaktualizované prvky na stránke majú väčšiu šancu hackeri, aby napadli váš e-shop.

Analýza návštev

Náročnosť zapracovania: ľahká Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať: Vďaka analytickým nástrojom ako sú Google Analytics viete zistiť akú máte návštevnosť, odkiaľ k vám návštevníci prichádzajú, koľko majú rokov, či aké majú pohlavie. Vďaka tomu viete efektívnejšie cieliť svoju komunikáciu / reklamu na cieľovú skupinu a zároveň ju vyhodnocovať. Vďaka nástrojom ako Hotjar viete dokonca zistiť ako vašu stránku používajú návštevníci, na čo klikajú, či sa vedia v nej orientovať a podobne.

Zálohovanie obsahu a nastavení

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať: Vďaka zvýšenému náporu na stránku sa môže stať, že to server, alebo iný komponent na stránke neunesie, a stránka vám spadne. Aby ste čo najrýchlejšie vedeli e-shop znovu spustiť, je dobré ho mať zálohovaný a nahrať zo zálohy, aby ste neprišli o čas, a teda o zákazníkov počas dlhšieho výpadku.

Kontrola z pohľadu Google

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať: Pravidelná kontrola vašej stránky je nutná, ak chcete  zabezpečiť svoju viditeľnosť vo vyhľadávačoch ako je Google, ale aj zabezpečili dobrú používateľskú skúsenosť. Vďaka službám ako je Hubspot Website Grader viete zistiť čo treba technicky zlepšiť (chybné odkazy, neexistujúce stránky,...), alebo aj z pohľadu budúcich zákazníkov vylepšiť (optimalizácia na mobily, rýchlosť načítania stránky,.. ). Každý vyriešený problém zvyšuje mieru predaja na stránke

Máte na stránke aktuálne informácie?

Základné a kontaktné údaje

Náročnosť zapracovania: ľahká Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Návštevníci webstránok potrebujú mať vždy aktuálne informácie o vašom e-shope. Počas korony  všetci očakávajú aktuálne informácie o zmenách. Vedia, že to nie je štandardné obdobie a potrebujete im dodať dôveru. Najdôležitejšie informácie sú pre nich: kedy máte otvorené, kam môžu zavolať, čo všetko máte na sklade, dĺžka dopravy, finálna cena a podobne. Pokiaľ potenciálni zákazníci stratili dôveru v pravdivosť informácií,  budú mať väčšiu motiváciu nakúpiť u vašej konkurencie.

Google My Business

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Okrem aktuálnych informácií na webstránke, priveľa e-shopov zabúda na Google. Ak chce budúci zákazník dostať základné informácie o vašom eshope (otvorenosť, telefónne číslo, adresu, recenzie,..), drvivá väčšina z nich uskutočňuje svoje prvé vyhľadávania na Google. Preto musíte držať aktuálne aj tieto informácie, a to hlavne počas epidemických opatrení.

Máte na vašej stránke vianočnú ponuku?

Vizuálne prvky a slovník

Náročnosť zapracovania: ľahká Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať:  Aby ste navodili pocit, že stránka žije životom vašich návštevníkov, je dobré ju prispôsobovať očakávaniam a nálade zákazníkov. Ak viete dodať stránke vianočné prvky, oslovenia, špeciálne texty pre vianočné obdobie, vyvoláte u zákazníkov pocit , že e-shop je aktuálny a majitelia na ňom neustále pracujú.

Vianočná kategória

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Veľký výber a nerozhodnosť zvyšuje pri zákazníkoch šancu, že si nebudú vedieť vybrať a nič si nekúpia. Pre tento prípad je skvelým riešením vytvorenie špecifickej kategórie na vašom eshope, kde za nich urobíte “užší výber”, z ktorého môžu vyberať darčeky pre svojich blízkych. Či už sú to špeciálne vianočné zľavy na konkrétny tovar, alebo odporúčania na nákup špecifických cieľových skupín “Darčeky pre muža / Darčeky pre domáceho kutila”. Vďaka tomu ľudia nebudú musieť veľa rozmýšlať, pretože veria, že toto sú odporúčania, ktoré ľudia kupujú, a tak neurobia chybu ak tovar zakúpia.

Máte dostatočnú komunikáciu a marketing?

Customer care

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: odporúčané Čo ak to nebudete mať: Sme v dobe, kedy zákazníci očakávajú nielen dobrú cenu, ale aj kvalitný prístup k ich požiadavkám. Preto jedným z odporúčaní je byť zákazníkom čo najviac nápomocný a transparentný. Uľahčiť im cestu, aby zistili aké sú reklamačné podmienky, rýchlosť doručenia a iné najčastejšie otázky. Zvyšuje sa tým dôveryhodnosť a odbremeňujete svojich zamestnancov od pracného odpovedania na jednotlivé otázky zákazníkov. Ak chcete posunúť túto oblasť na vyššiu úroveň, viete zapracovať livechat, ktorý stojí iba pár eur, ale zvyšuje šancu nákupu zákazníkov.

Odporúčania na kúpu

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Väčšina e-shopov už v sebe má funkcionalitu na zvýšenie predaja a to vďaka “odporúčaným produktom” alebo “zákazníci s týmto produktom tiež kúpili”. Ide o zvýšenie predaja položiek, na ktoré ľudia mohli zabudnúť alebo je väčšia šanca, že si dokúpia ešte niečo k výberu, ak ich budete správne motivovať. Ak im to neponúknete, tak im to ani nepredáte.

FOMO: fear of missing out

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Skvelým predajným trikom je implementovanie psychologického princípu “strach z nevyužitej príležitosti”. Ľudia sú viac náchylnejší na nákup, ak ich niečo tlačí k nákupu, či už je to časovo obmedzená ponuka, alebo nedostatok tovaru. Príklad ste už určite videli na veľkých e-shopoch, kde sa vám zobrazuje, že majú už iba posledný kus a daný produkt si teraz prezerá ďalších 20 ľudí. Implementácia tohto psychologického princípu vám vie zvýšiť predaj, pretože zákazníkov rozhýbeme k tomu, aby čím skôr nakúpili.

Remarketing

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať: Väčšina návštevníkov si pozrie vašu stránku / konkrétny produkt, ale nie je ešte pripravená urobiť nákup. Buď si robí prieskum, kde koľko čo stojí, alebo si odkladá kúpu na neskôr. Aby ste o nich neprišli, je skvelá taktika remarketingu. Vďaka nemu viete cieliť na ľudí čo nespravili nákup a ukazovať im či už váš e-shop alebo aj konkrétny produkt vďaka dynamickému remarketingu. Človek si na to neskôr spomenie a príde vďaka tejto reklame daný produkt nakúpiť práve k vám.

Predajné argumenty

Náročnosť zapracovania: stredná Dôležitosť zapracovania: nutné Čo ak to nebudete mať:  Ľudia pri hľadaní konkrétneho tovaru  porovnávajú aj to, v ktorom z obchodov si majú daný tovar zakúpiť. Na to, aby to bol práve váš e-shop je dobré im tieto dôvody predostrieť čo najskôr a čo najviditeľnejšie. Na stránkach produktov a e-shope treba ukázať dôvody, pre ktoré by vám mali veriť, a tak zvýšiť šancu, že sa rozhodnú nakúpiť práve u vás. Príkladmi sú: koľko máte spokojných zákazníkov, recenzie na váš e-shop a konkrétny tovar, či stihnete dodať tovar do Vianoc a podobne. Dúfame, že vám tento krátky zoznam odporúčaní pomohol a niektoré veci zapracujete pre vyššie predaje počas predvianočného obdobia. Ak poznáte niekoho kto má e-shop a pomohli by mu tieto rady, pošlite mu odkaz na tento blog, alebo ho zazdieľajte na sociálnych sieťach. Ďakujeme

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies