Zatvoriť

Ako sa nám podarilo naplniť klientové očakávania hneď na úvod

Ako sa nám podarilo naplniť klientové očakávania hneď na úvod

Exisport Case Study

Túto kampaň z nášho pohľadu vnímame ako veľmi úspešnú a to aj napriek tomu, že začala vo veľmi náročnom a nepredvídateľnom období. Hneď na úvod bolo našou snahou klienta maximálne podržať a priniesť mu v tomto období výborné a silné výsledky.


Spoločnosť EXIsport asi nie je treba predstavovať. Ak by ste predsa len nevedeli tak sa jedná o predajcu športového oblečenia a doplnkov, ktorý má na Slovensku viac ako 20 pobočiek a predáva o niečo viac ako 70 rôznych značiek.

O akú kampaň išlo? 

Spoločnosť dlhodobo spolupracovala s predchádzajúcou agentúrou, avšak po čase prišla stagnácia výsledkov a nedarilo sa im spoločne napĺňať stanovené cieľe a požiadavky. Preto EXIsport vyhlásil tender na novú agentúru, v ktorom sme obstáli a začali sa úvodné analýzy a porady.

Čo sme zistili a ako sme postupovali?

Po úvodných stretnutiach s klientom, kde nam predstavil svoje očakávania, sme sa pustili v prvom rade do hĺbokvých analýz  reklamných a analytických účtov, nakoľko priorita bola zamerať sa na performance (výkonnostné kampane), aby spoločnosť dokázala pokryť straty zo zatvorenia kamenných predajní, keďže v tomto čase začínala aj kríza okolo Covid-19.

Na základe zistení sme vedeli, že na napĺňanie cieľov potrebujeme upraviť Google Ads účet:

  • Celkovú štruktúru účtu

    • Celková štruktúra účtu nezodpovedala potrebám a požiadavkám veľkého klienta s veľmi širokým a rýchlo sa meniacim sortimentom. Preto sme účet potrebovali upraviť úplne od základov. Spomedzi 30 aktívnych kampaní sme vyhodnotili 29 kampaní ako dlhodobo neefektívnych a boli zastavené. V priebehu prvých dní sme tak urobili odvážne a kontraintuitívne rozhodnutie – natrvalo pozastaviť vyše 11 000 manuálne napísaných reklám.

  • Vytvorená celkom nová štruktúra s použitím najmodernejších dostupných technológií.

    • Umelá inteligencia, strojové učenie a intenzívna práca s produktovými feedmi nám umožnili zamerať 80 percent úsilia na to, čo prináša 80 percent výnosov. Efektívne tak dokážeme pracovať s veľmi rozsiahlym a rýchlo sa meniacim sortimentom. Reklamu tak vieme prispôsobiť reálnemu dopytu a požiadavkám klienta veľmi rýchlo.

Podobný prístup bol aplikovaný aj na Facebooku a Instagrame. Tu sme zvolili konzistentné využitie moderného videoformátu postov aj reklamy. Aj napriek zvýšenej pracnosti, sa nám podarilo vytvoriť estetickejšiu a modernejšiu prezntáciu klientovej dynamickej značky. Detailná analýza predošlých publík nám úmožnila rýchly nástup a generovanie predaja. Samozrejmosťou tiež zostáva dynamický remarketing a pokročilý katalógový predaj. V priebehu niekoľkých týždňov sa nám tak podarilo zmeniť sociálne siete na plnohodnotný predajný kanál a dať im celkom novú tvár.

Aké sú výsledky?

Po úvodných nastaveniach sme začali sledovať prvé výsledky a začali sme s optimalizáciou a vyhodnocovaním výkonnostných kampaní.

Stanovené kroky priniesli prvé ovocie už po mesiaci od prebratia klienotvých účtov, kde sa nám podarilo pri rovnakých mediálnych rozpočtoch:

Exispost statistiky

  • Dať celkom novú tvár komunikácií na sociálnych sieťach a premeniť ich na plnohodnotný a rýchlo rastúci predajný kanál

  • Pomôcť odstrániť existujúce technické problémy spojené s dátovými feedmi a reprezentáciou značky.

Ako ideme postupovať ďalej? 

Korona kríza nám pomaly končí a jednotlivé prevádzky sa začínajú prebúdzať k životu. Klientovi sa aj vďaka výsledkom v online kampani podarilo zmenšiť škody, ktoré Covid-19 po sebe zanechal . Klient sa chce aj naďalej prioritne sústrediť na výkonnostné kampane, ktoré mu prinášajú zisk, ale v rámci výsledkov sa snažíme pomaličky budovať brand.

Jednou z prvých aktivít, ktoré sme v rámci sociálnych sieti podnikli bola súťaž na odľahčenie a pobavenie ľudí v ťažkej karanténnej situácii, kedy sme ich vtipnými príspevkami vyzývali aby nám ukázali, ako sa vedia aj oni doma vynájsť, aby si zacvičili.

Exisport facebook post

Aké je vyjadrenie klienta? 

Keď sme začiatkom marca 2020 rozbiehali spoluprácu s online agentúrou SCR Interactive, nikto z nás netušil, že namiesto postupného vzájomného zoznamovania sa s produktovým portfóliom a procesmi, vhupneme spoločne do pandémiou paralyzovanej a pre všetkých úplne novej reality. Nútené zatvorenie všetkých kamenných predajní EXIsport na Slovensku bolo pre nás drastické. O to viac oceňujeme, že agentúra dokázala expresne rýchlo zareagovať, presmerovať naše aktivity na online a pripraviť kampane, ktoré takmer okamžite zafungovali. Rozdielovým faktorom je pre nás empatický a pružný prístup ľudí z SCR, ktorí „žijú“ so značkou EXIsport a prichádzajú s inovatívnymi riešeniami.  

Jana Oleničová, Marketingová manažérka EXIsport

Kto na kampani pracoval? 

Simona Kubán – SEO / Account

Miriam Holá – Performance Director

Marián Dufala – Senior PPC specialist

Milan Čanky – Creative Team Leader & Digital Strategist

Jozef Ulrich – Copywritting

Kontaktujte nas

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.