Taká bola predstava nového klienta Farmove, ktorý vďaka svojmu eshopu prináša do slovenských domácností čerstvé ovocie a zeleninu priamo od lokálnych farmárov.
Úvodné zadanie bolo náročné.
Farmove vynakladalo nemalé výdavky na mesačný chod eshopu, ktorý mal klesajúcu tendenciu po silnom covidovom období. Cieľom klienta bolo radikálne prekopať marketingové výdavky a zabezpečiť 20% nárast obratu eshopu v roku 2023.
K zadaniu sme pristúpili zodpovedne.
Prvým krokom bol audit efektivity marketingových aktivít. Identifikovali sme činnosti, ktorých výkon bol nedostatočný a v záujme pravidla 80 na 20 sme ich pozastavili. Išlo napríklad o niektoré neefektívne PR spolupráce, influencerov, či designový content bez priameho dosahu na objednávky.
Tymito úpravami sme znížili mesačné marketingové náklady o 45% prakticky okamžite.
A teraz tá ťažšia časť. Zvýšenie obratu eshopu pri nižších výdavkoch na marketing.
Auditom sme okrem neefektívnych činností odhalili aj hlavné zdroje obratu eshopu. Zistili sme, že najväčší prínos majú pravidelní zákazníci buď napriamo, alebo cez newslettrové kampane. A noví zákazníci prostredníctvom Google kampaní a organickej návštevnosti.
Pre každú z týchto oblastí sme navrhli strategický plán rozvoja.
Spolu s klientom sme testovali rôzne modely zvýšenia priemernej hodnoty objednávky pre pravidelných zákazníkov.
Správcovi newslettera sme navrhli úpravu štruktúry emailov pre maximalizovanie predajnosti. To znamená väčšiu personalizáciu, segmentáciu publík, časové obmedzenie ponuky a výrazné výzvy k akcii. Výkonnosť emailov sa po aplikovaní týchto zmien zvýšila o 122%.
Vrámci SEO aktivít sme preverili technický stav webu, aktualizovali klientovu analýzu kľúčových slov a identifikovali najväčší potenciál pre rast v podobe pravidelného SEO optimalizovaného obsahu do blogov. Touto mravenčou prácou sme za obdobie spolupráce zaznamenali 235% nárast návštev a 172% nárast výnosov z organiky.
Vrámci PPC kampaní sme vytvorili nové publiká, zamerali sa na maximalizáciu strojového učenia, upravili hlavné trackované ciele a vylúčili neefektívne mikrokonverzie z optimalizácie kampaní.
Prostredníctvom nástroja Mergado sme optimalizovali produktový feed a vytvorili vlastnú segmentáciu produktov. Prinieslo nám to viac personalizované reklamy a relevantnejší zásah na používateľov.
Existujúcich zákazníkov sme z akvizičných kampaní vylúčili. Viedol nás k tomu výskum, že veľké percento prvonákupcov sa stane pravidelnými zákazníkmi aj bez dodatočnej podpory PPC kampaní. Mohli sme tak osloviť viac nových zákazníkov bez navýšenia rozpočtu.
Výnosy z PPC kampaní vzrástli počas našej spolupráce o 125%.
Aký to malo vplyv na biznis klienta?
Okrem zníženia výdavkov na marketing o 45% naša snaha viedla k rekordu vo výkonnosti eshopu v decembri 2023. Dlhodobé klesanie obratu sme zastavili a celkovo požadovaný nárast výnosov o 20% v roku 2023 sme nielen dosiahli, ale dokonca 5-násobne prevýšili. Eshopu sme zabezpečili až 113% nárast výnosov pri znížených nákladoch. Výrazne nám pri tom pomohla aj aktívna kooperácia zo strany Farmove.
A čo na našu spoluprácu hovorí Peter Kindel, spolumajiteľ Farmove?
„S agentúrou SCR spolupracujeme viac ako pol roka. Presne takto si predstavujem profesionálny prístup partnera. Od začiatku sme sa naladili s majiteľkou Simonou a projektovým manažérom Viktorom na jednu vlnu a spoločný cieľ. Sme príjemne prekvapení mimoriadnymi výsledkami za tak krátku dobu. Navyše, spolupráca je vysoko flexibilná, čo úprimne kvitujem. Ďakujem celému SCR tímu a spoluprácu odporúčam všetkým spoločnostiam, ktoré hľadajú kvalitného partnera!“
A čo nás s klientom čaká ďalej?
Tieto úspechy nás inšpirovali k intenzívnejšej spolupráci a ďalej rozvíjame biznis klienta cez strategické aktivity, ako sú redesign eshopu, práca s brandom, či zameranie na B2B segment.
Sme veľmi radi, že môžeme byť súčasťou tohto úžasného príbehu a spolu s Farmove pomáhame podporovať lokálnych farmárov pri distribúcii ich potravín do slovenských domácností.
Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies
Táto stránka používa cookies
Súbory cookie používané na stránke sú kategorizované a nižšie si môžete prečítať o každej kategórii a povoliť alebo zakázať niektoré alebo všetky z nich. Keď sú zakázané kategórie, ktoré boli predtým povolené, všetky súbory cookie priradené k danej kategórii budú z vášho prehliadača odstránené. Okrem toho môžete vidieť zoznam súborov cookie priradených ku každej kategórii a podrobné informácie súborov cookie. Viac o cookies
Nevyhnutné cookies Niektoré súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií. Bez týchto súborov cookie nebude webová lokalita správne fungovať a sú predvolene povolené a nemožno ich zakázať.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
wp-wpml_current_language
www.scrinteractive.sk
/
365 days
Nastavenie jazykovej mutácie
_scr_cookies_necessary
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_analytics
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_marketing
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
lightmode
www.scrinteractive.sk
/
1 den
Nastavenie zobrazenia stránky v tmavom/svetlom režime
_GRECAPTCHA
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Tento súbor cookie nastavuje služba Google recaptcha na identifikáciu robotov na ochranu webovej stránky pred škodlivými spamovými útokmi.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku zhromažďovaním a podávaním správ o jej používaní.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
_ga
.scrinteractive.sk
/
730 dní
Používa ho Google AdSense na pochopenie interakcie používateľa s webovou stránkou generovaním analytických údajov.
_gid
.scrinteractive.sk
/
1 deň
Obsahuje jedinečný identifikátor, ktorý používa služba Google Analytics na určenie, že dva odlišné prístupy patria rovnakému používateľovi v rámci relácií prehliadania.
_gat
.scrinteractive.sk
/
1 hodina
Google analytics identifikátor
_hjFirstSeen
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjIncludedInSessionSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webome.
_hjIncludedInPageviewSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webom.
_hjAbsoluteSessionInProgress
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjSessionUser_
.scrinteractive.sk
/
365 dní
Hotjar session.
_hjSession_
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar session.
Marketingové cookies Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach, aby umožnili vydavateľom zobrazovať relevantné a pútavé reklamy.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
c
t.leady.com
/
16 rokov
Tento súbor cookie je nastavený spoločnosťou Rubicon Project na riadenie synchronizácie identifikácie používateľov a výmeny používateľských údajov medzi rôznymi reklamnými službami.
_fbp
.scrinteractive.sk
/
90 dní
Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Facebook tak, aby zobrazovala reklamy na Facebooku alebo na digitálnej platforme založenej na reklame na Facebooku po návšteve webovej stránky.
fr
.facebook.com
/
90 dní
Facebook nastavuje tento súbor cookie tak, aby používateľom zobrazoval relevantné reklamy sledovaním správania používateľov na webe, na stránkach, ktoré majú Facebook pixel alebo sociálny doplnok Facebooku.