Zatvoriť

Ako sme dosiahli 5-násobné prevýšenie cieľov eshopu

   
Ušetriť viac, zarobiť viac.

Taká bola predstava nového klienta Farmove, ktorý vďaka svojmu eshopu prináša do slovenských domácností čerstvé ovocie a zeleninu priamo od lokálnych farmárov.  

Úvodné zadanie bolo náročné.

Farmove vynakladalo nemalé výdavky na mesačný chod eshopu, ktorý mal klesajúcu tendenciu po silnom covidovom období. Cieľom klienta bolo radikálne prekopať marketingové výdavky a zabezpečiť 20% nárast obratu eshopu v roku 2023.  

K zadaniu sme pristúpili zodpovedne.

Prvým krokom bol audit efektivity marketingových aktivít. Identifikovali sme činnosti, ktorých výkon bol nedostatočný a v záujme pravidla 80 na 20 sme ich pozastavili. Išlo napríklad o niektoré neefektívne PR spolupráce, influencerov, či designový content bez priameho dosahu na objednávky. Tymito úpravami sme znížili mesačné marketingové náklady o 45% prakticky okamžite.  

A teraz tá ťažšia časť. Zvýšenie obratu eshopu pri nižších výdavkoch na marketing.

Auditom sme okrem neefektívnych činností odhalili aj hlavné zdroje obratu eshopu. Zistili sme, že najväčší prínos majú pravidelní zákazníci buď napriamo, alebo cez newslettrové kampane. A noví zákazníci prostredníctvom Google kampaní a organickej návštevnosti.

Pre každú z týchto oblastí sme navrhli strategický plán rozvoja.

  Spolu s klientom sme testovali rôzne modely zvýšenia priemernej hodnoty objednávky pre pravidelných zákazníkov. Správcovi newslettera sme navrhli úpravu štruktúry emailov pre maximalizovanie predajnosti. To znamená väčšiu personalizáciu, segmentáciu publík, časové obmedzenie ponuky a výrazné výzvy k akcii. Výkonnosť emailov sa po aplikovaní týchto zmien zvýšila o 122%.   Vrámci SEO aktivít sme preverili technický stav webu, aktualizovali klientovu analýzu kľúčových slov a identifikovali najväčší potenciál pre rast v podobe pravidelného SEO optimalizovaného obsahu do blogov. Touto mravenčou prácou sme za obdobie spolupráce zaznamenali 235% nárast návštev a 172% nárast výnosov z organiky.   Vrámci PPC kampaní sme vytvorili nové publiká, zamerali sa na maximalizáciu strojového učenia, upravili hlavné trackované ciele a vylúčili neefektívne mikrokonverzie z optimalizácie kampaní. Prostredníctvom nástroja Mergado sme optimalizovali produktový feed a vytvorili vlastnú segmentáciu produktov. Prinieslo nám to viac personalizované reklamy a relevantnejší zásah na používateľov. Existujúcich zákazníkov sme z akvizičných kampaní vylúčili. Viedol nás k tomu výskum, že veľké percento prvonákupcov sa stane pravidelnými zákazníkmi aj bez dodatočnej podpory PPC kampaní. Mohli sme tak osloviť viac nových zákazníkov bez navýšenia rozpočtu. Výnosy z PPC kampaní vzrástli počas našej spolupráce o 125%.  

Aký to malo vplyv na biznis klienta?

Okrem zníženia výdavkov na marketing o 45% naša snaha viedla k rekordu vo výkonnosti eshopu v decembri 2023. Dlhodobé klesanie obratu sme zastavili a celkovo požadovaný nárast výnosov o 20% v roku 2023 sme nielen dosiahli, ale dokonca 5-násobne prevýšili. Eshopu sme zabezpečili až 113% nárast výnosov pri znížených nákladoch. Výrazne nám pri tom pomohla aj aktívna kooperácia zo strany Farmove.  

A čo na našu spoluprácu hovorí Peter Kindel, spolumajiteľ Farmove?

S agentúrou SCR spolupracujeme viac ako pol roka. Presne takto si predstavujem profesionálny prístup partnera. Od začiatku sme sa naladili s majiteľkou Simonou a projektovým manažérom Viktorom na jednu vlnu a spoločný cieľ. Sme príjemne prekvapení mimoriadnymi výsledkami za tak krátku dobu. Navyše, spolupráca je vysoko flexibilná, čo úprimne kvitujem. Ďakujem celému SCR tímu a spoluprácu odporúčam všetkým spoločnostiam, ktoré hľadajú kvalitného partnera!“  

A čo nás s klientom čaká ďalej?

Tieto úspechy nás inšpirovali k intenzívnejšej spolupráci a ďalej rozvíjame biznis klienta cez strategické aktivity, ako sú redesign eshopu, práca s brandom, či zameranie na B2B segment. Sme veľmi radi, že môžeme byť súčasťou tohto úžasného príbehu a spolu s Farmove pomáhame podporovať lokálnych farmárov pri distribúcii ich potravín do slovenských domácností.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies