Zatvoriť

Výhody a výsledky stratégie Hagakure

 V tomto krátkom článku sa pokúsim popísať informácie o stratégii pre kampaň nazvanú hagakure. Uviedol som ju aj ako jeden z príkladov pre stratégiu vo vyhľadávaní v staršom článku. Hagakure kladie dôraz na automatizáciu a smart bidding, pričom využíva strojové učenie spoločnosti Google. O technických nastaveniach a požiadavkách je toho na internete dosť, napríklad aj v tomto článku

Hagakure kladie dôraz na automatizáciu a smart bidding, pričom využíva strojové učenie spoločnosti Google.

Podporuje jednoduchosť tým, že znižuje počet entít, ako sú reklamné skupiny a kampane, čo uľahčuje manipuláciu pri správe a optimalizácii.

Namiesto úzkeho cielenia využíva voľný typ zhody a automatizáciu, čím zabezpečuje oslovenie širšieho publika, ale pomocou inteligentného systému aj relevantného publika.

Inteligentná stratégia ponúkania cien, ktorá je posilnená strojovým učením, upravuje ponuky na základe správania publika v reálnom čase.

Potencionálna nevýhoda môže byť strata kontroly. Voľná zhoda kľúčových slov rozširuje dosah, a preto je dôležité sledovať vyhľadávacie dopyty.

Prikladám aj zopár čísel z reálnych kampaní. Vždy bola vylúčená značka klienta ako negatívne kľúčové slovo.

 
  1. eshop s krmivom a doplnkami pre zvieratá
  • podiel nákladov na obrate sa dlhodobo udržuje pod 10 %
  • konverzný pomer sa pohybuje medzi 3 až 4 %
  • miera prekliku je okolo 10 % (to je jeden z dôsledkov širšieho zásahu)

 

  1. eshop s pracovným oblečením
  • cieľová návratnosť (tROAS) 400 % bola mierne prekročená na úrovni 593 %
  • konverzný pomer 1,07 %
  • tu som taktiež zaznamenal pokles miery prekliku a celkového podielu zobrazení, ale napriek tomu kampaň plnila svoj cieľ

 
Plus jedna negatívna skúsenosť. Išlo o reklamný účet, ktorý pravdepodobne ešte nemal dostatok dát a konverzií. Kampani sa tak ani po čase nepodarilo dostať na požadovanú úroveň. Aby sa systém mal z čoho učiť, tak je dôležité mať dostatok nazbieraných dát. To je základnou podmienkou pre fungovanie strojového učenia.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies