Firemný účet na instagrame má niekoľko výhod. Najväčšie výhody sú:
- Kontaktné tlačidlá v profile – sú 3 a to ZAVOLAŤ, E-MAIL a TRASY. Ako už samotné názvy naznačujú, tieto tlačidlá uľahčia prácu potencionálnemu klientovi, ktorý Vás ľahšie kontaktuje (zavolá, napíše e-mail), alebo si Vás nájde na mape.
- Kategória podnikania – pri procese tvorby firemného účtu je potrebné určiť v akej oblasti podnikáte. Táto informácia je tiež užitočná pre klienta, ktorý hneď vie o aký typ firmy sa jedná a takisto vie, aké typy príspevkov môže od Vás očakávať.
- Štatistiky – túto fičúrku už dobre poznáme z platformy väčšieho brata, Facebooku. Instagram nám v sekcií štatistiky ukáže dvojaké dáta. Jedny sa týkajú sledovateľov (vek, pohlavie, dni kedy sú najviac aktívny, odkiaľ pochádzajú atď.) a tie druhé konkrétnych príspevkov (dosah, impresie, interakcia). Tieto štatistiky sa Vám vedia zobraziť za obdobie od posledných 7 dní až po 2 roky.
- Reklamy – iba firemné profily môžu finančné propagovať svoje príspevky a tvoriť reklamy nielen vo feede (hlavný kanál) ale už aj v stories (príbeh).
Už poznáme výhody firemného profilu a teraz si ukážeme krok po kroku ako naň prejsť z vášho osobného profilu.
- Krok – choďte na svoj profil na Instagrame. Kliknite na 3 zvislé bodky v pravom hornom rohu.
- Krok – prejdite do sekcie „účet“ a zvoľte možnosť „Prepnúť na firemný profil“
- Krok – tu Vás Instagram požiada, aby ste sa prihlásili cez Facebook.
- Krok – vyberiete Facebook stránku, ktorú chcete prepojiť s Vašim Instagram účtom. Na to, aby ste mohli pripojiť FB stránku k IG účtu, musíte byť jej adminom.
- Instagram sa Vás potom opýta, aké kontaktné informácie si má vziať z FB stránky (napr. telefónne číslo, email, adresa). Je nutné, aby ste vybrali aspoň jednu informáciu.
- Voila, firemný účet je na svete!
Ešte by som chcel pripomenúť, že firemný účet na instagrame začne zbierať štatistiky až po založení firemného profilu, takže po prechode nebudete mať informácie o už zverejnených príspevkoch. Ikonku „štatistiky“ nájdete na obrazovke svojho profilu v pravom hornom rohu (4 ikonka sprava) v podobe štyroch nerovnomerných čiarok.
Tak a teraz Vám už nič nebráni v dobíjaní Instagramu z firemného profilu! Ak by ste sa aj napriek tomuto návodu niekde v procese zasekli, neváhajte a napíšte mi.