Zatvoriť

Ako získať nekonečnú lojalitu priateľov, kolegov, partnera bez toho, aby ste sa museli meniť?

 Každý deň sme v pozícii kolegu, manažéra, partnera, rodiča, dieťaťa. A vždy máme možnosť byť aj lídrom. Ale ako správne komunikovať, tak aby vám ľudia naokolo rozumeli? Ako vysvetľovať svoje myšlienky, aby sme boli zrozumiteľní a nerozprávali príliš veľa, prípadne až príliš málo? Ako sa stať lídrom? Ako spraviť, aby naši kolegovia neodchádzali z firmy, aby sme nestriedali partnerov a ako nemať povrchné vzťahy? 1. Počúvanie Ak počúvate kolegov, majú pocit, že ich beriete vážne a o to viac si vás budú vážiť. Všetci máme na čele napísane – dajte mi pocítiť, že som dôležitý. Lídri, ktorí dokážu dôkladne počúvať svojich zamestnancov, si vyslúžia nielen lojalitu, ale aj náklonnosť, čo znamená, že zamestnanci i kolegovia sú ochotní podávať lepšie výkony a to napokon prinesie svoje ovocie jednak v rámci spoločnosti, jednak vo firme, v každom vzťahu. 2. Vcítiť sa Ancelotti a Ian Green, sú to dvaja futbaloví velikáni. Obaja sú obrovskými zástancami empatie. Čo znamená vcítiť sa? Je to uznanie, že situáciu kolegov chápeš a rešpektuješ. Robí to to, že hráč podáva lepší výkon, lebo cíti, že manažér mu rozumie. Empatia nie je zadarmo. Čosi stojí. Aby si ju vyžaroval, musíš ju dávať. Každý z nás musí ukázať svoje ja, musí ukázať, že je človek, že je zraniteľný, že robí chyby. Ak dáš najavo aký naozaj si, získaš si dôveru. Takto si s kolegami aj keď robíš náročné a nepopulárne rozhodnutia. Ancelotti sa nikdy nebál hráčom zveriť sa s tým, z čoho má strach, čo mu robí vrásky na čele. Hráči vnímajú jeho otvorenosť a koncentráciu a ľahko sa s ňou stotožnia. Ancelotti prekonáva suverénne hranice, za ktoré sa iní neodvážia. 3. Buďte neoblomný Najlepší futbaloví manažéri majú pevnú ruku a nedajú sa obmäkčiť. Ancelotti otvorené hovorí - priateľmi sme a priateľmi aj ostaneme, ale dnes nenastúpiš. Neoblomnosť závisí od množstva skúseností, sebadôvery a schopnosti rozhodovať sa. Neoblomnosť znamená, že potreby klubu alebo firmy, majú vždy prednosť pred potrebami jednotlivca. Potreby rodiny majú vždy prednosť pred potrebami jednotlivca. 4. Vyššie dobro Majte na zreteli, že firma nie je sociálny ústav a vždy konáte vo vyššie dobro, vždy konáte v záujmoch celej firmy, v záujme väčšiny zamestnancov, v záujme rodiny. Nie v záujme jedného zamestnanca, nie v záujme seba. Najprv je firma, potom jednotlivec a až potom manažér. Náročné. 5. Veriť vo svoje rozhodnutia Manažér musí veriť, že sa vie správne rozhodnúť. Ako manažér chrániš najzraniteľnejších, prijímaš rozhodnutia a musíš si za nimi stáť. Zamestnanec môže byť môj priateľ, ak rešpektuje mňa a moje rozhodnutia. Ak nie je rešpekt, výkony poklesnú a reputácia firmy utrpí vážnu ujmu. 6. Spoľahlivosť a otvorenosť Ak chcete byť lídrom vaše slovo musí platiť. Musíte dodržať slovo, ktoré dávate kolegom. Respektíve dobrý líder nesľúbi to, čo nevie splniť. Zároveň futbalový manažér Brendan Rodgers hovorí, že kľúčom k úspechu je aj otvorenosť. Komunikoval som s hráčmi ako s dospelými ľuďmi a to isté som očakával aj od seba. Hovoril som hneď, nečakal som pol roka, kým človeku niečo poviem. 7. Integrita Integrita znamená, že to čo si naozaj myslíš aj komunikuješ navonok. Ak nie si v súlade s tým, čo hovoríš, kolegovia to cítia. Integrita znamená, že čo si myslíš, to aj spravíš. Lojalita je integrita a neoblomnosť. Je veľmi rýchla doba a ľudia v našich životoch sa rýchlo menia. Ale každý z nás môže rásť, len ak má okolo seba bezpečné a stabilné prostredie v podobe lojálnych kolegov, partnerov, priateľov. Každý z nás môže mať trváce vzťahy.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies