Zatvoriť

Ako získať nových klientov?

Ako ziskat klientov
 Ako rýchlo dokážu narásť vaše tržby, ak budú zákazníci pritekať z viacerých kanálov? 95% firiem staví všetko na jednu kartu. Aj my sme robili túto školácku chybu. Nám v SCR interactive sa podaril za rok až 65% nárast tržieb. Povieme si ako sa nám to podarilo. ako ziskat klientaAko by dokázali narásť vaše tržby, ak by zákazníci natekali z viacerých zdrojov. Predstavte si, že strecha sú vaše tržby a stĺpy sú biznis kanály,  ktorými vám natekajú zákazníci. Predstavíme si hlavné výhody jednotlivých kanálov.
 
  1. Priamy predaj

Priamy predaj som robila vždy osobne ako majiteľka. Od cold callov, cold emaily, až po stretnutia firiem alebo prednášky. Klasický obchod, ktorý je veľmi náročný, ale naozaj funguje.  

  1. Telemarketing

My spolupracuje so spoločnosťou Credit call. Robia výbornú prácu. Alternatív na trhu je veľa. Telefonovať na studené kontakty je mentálne veľmi náročné, preto je super, ak si túto činnosť dokážete sami outsourcovať.  

  1. Reklama

Väčšina ľudí, ak má problém, siahne po Googli. Zároveň ľudia trávia veľa času na sociálnych sietiach. Prečo im nejsť v ústrety? Výkonnostný marketing vo forme platených kampaní, lead ads kampaní, vám nosia zákazníkov takmer ihneď. Banery a videá na podporu povedomia o značke tiež robia svoju robotu. Výhodou je, že kampane viete vyhodnocovať od prvého dňa.  

  1. Newsletter

Silu newslettra využíva málokto. Cez newsletter viete zákazníkom ponúkať elegantne noví riešenia. Viete sa tak pripomínať nielen existujúcim alebo aj potenciálnym klientom.  

  1. Odporúčania od zákazníkov

Čo myslíte, čo má väčšiu váhu – ak o sebe sami hovoríte, že ste najlepší alebo ak to o vás hovoria vaši zákazníci? Vytvoriť vám referencie chce od zákazníka nejaký čas. Dajte mu motiváciu v podobe služieb zadarmo alebo zľavy. Keď som pracovala na marketingu hotela Deín tak sme zákazníkom za vyplnenú spätnú väzbu dávali koláč a kávu zadarmo. Okrem referencií to môžu byť akékoľvek sociálne dôkazy, ktoré hovoria o obľúbenosti vašich služieb alebo produktov ako spolupráca s celebritami, poprednými firmami, nezávislé hodnotenie porotou, ocenenia alebo výhry, zmienky v médiách, najpredávanejšie produkty....čokoľvek.  

  1. Opakovaný predaj

Vytvorte si armádu interných predajcov. Tí, ktorí s klientom prichádzajú najčastejšie do kontaktu poznajú najlepšie jeho potreby a dokážu mu predať, to čo naozaj potrebuje. Vytvorte interný obchodnícky systém, ktorý bude dávať klientovi veľkú pridanú hodnotu.  

  1. Odporúčania od našich ambasádorov

Ambasádori sú ľudia, ktorí vedia o našej výnimočnosti. Keďže je to pre nich práca navyše, vytvorili sme odporúčací obchodný systém a ak nás niekto odporučí má 10% z predaja počas celej spolupráce. Našimi ambasádormi sú naši dodávatelia, nadšení klienti. Vo svete biznisu využívajú systém ambasádorstva najlepšie finanční poradcovia. Mám kamaráta v Partners Group a prvé čo si pýtal boli kontakty na 3-4 podobných klientov, ktorým by mohli jeho služby pomôcť.  

  1. Spoločné združenia.

Spoločné združenia rozvíjajú spoluprácu, networking a biznis. My patríme do Inovato, čo je inovačné laboratórium, ktoré pomáha startupom uzrieť svetlo sveta. Tiež patríme do ADMA – Asociácia digitálnych a marketingových agentúr a tiež sa s pár firmami stretávame na pravidelnej báze a vymieňame si tak skúsenosti z podnikania. Okrem zdieľania know how ste pravidelne na očiach a je pravdepodobné, že sa na vás priatelia zo združení obrátia.   Príbeh našej firmy SCR Zákazníkov sme získavali len klasickým obchodom. Posledné roky už začali naše tržby stagnovať. Toto je prípad väčšiny podnikateľov, majiteľ si nájde obchodníka a všetko staví na jednu kartu. Cieľom obchodníka je priamy predaj. To je všetko správne. Ale firmy rastú príliš pomaly, nevyužívajú svoj potenciál naplno.

Záver

Nôh ako rozvíjať biznis je viacero. Ak rozvíjate len jednu nohu, stávate sa veľmi zraniteľní. Ak vám vypadne jedna noha, skončili ste. Ideálne je riziko rozložiť a zamerať sa na viaceré nohy. Ako jediných na trhu nás 20% klientov odmeňuje na báze provízneho systému, teda platia nás z dosiahnutých tržieb. Využite 30 minútovú bezplatnú konzultáciu tento mesiac a napíšte mi na simona.kuban@scr.sk

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies