Farebné schémy značiek
Korporátny dizajn každej značky obsahuje typickú škálu farieb, ktorá slúži na jednoduchšiu identifikáciu značky a odlíšenie sa od konkurencie. V súčasnosti, ale prichádza k zmene! Spoločnosti začínajú využívať žiarivé farebné schémy a ich kombinácie, ktoré im pomôžu vyniknúť, a tým sa odlíšiť od konkurencie.
Zaujímavou zmenou dizajnu prešla aj spoločnosť Dropbox. Rozhodli sa nahradiť starú farebnú paletu za jasné, kontrastné farby, s novým dizajnom loga, novým štýlom ilustrácie a prepracovaným písmom. Podľa Dropboxu nový dizajn "zbližuje farebné páry odvážnymi, neočakávanými spôsobmi", ktoré sa používajú na marketingové a reklamné účely. Dropbox aplikovať farby do loga, ktoré sa "zmení na základe situácie" a už nebude obmedzená na modrú.
Masívna spoločnosť Dropbox potrebuje osloviť takmer každý priemysel, takže tento druh flexibility je ideálny. Kto by povedal, že porušenie noriem prinesie úžitok?
Späť ku farebným prechodom
Pri farbách ostávame a vraciame sa k starým známym farebným prechodom. Začínajú byť trendom v oblasti dizajnu webových stránok, ilustrácii, ale aj súčasťou korporátnych identít značiek. Dlhodobým užívateľom je aj spoločnosť Instagram, pre ktorú je farebný prechod typický. Teraz sa pridáva zvyšok sveta.
Nižšie môžete vidieť príklad toho, ako hlavné pozadie stránky využíva gradient. Jednoduchý spôsob ako dodať trochu pútavých farieb a energiu do vášho dizajnu. Okrem toho môžu pomôcť použitím duotónu zlepšiť akýkoľvek obrázok alebo fotografie.
Tučné a ručne písané písma
Ďalší spôsob ako získať pozornosť je použiť niektoré z tučných alebo ručne písaných písem. To je ďalší trend, ktorý momentálne dominuje vo svete dizajnu. Pomôžu vášmu obsahu zažiariť na sociálnych sieťach - či už ide o infografiku vášho blogu, Facebooku alebo motivačných citátov na vašich sociálnych postoch.
Nájdu sa aj značky, ktoré odvážne používajú obe typy písma. Skvelý príklad pochádza z topánky obuvi Adidas. Na webových stránkach používajú v grafike a texte tučné písma, čo ale neplatí na sociálnych sieťach, kde dominuje ručne písané písmo.
Ďalším neuveriteľným príkladom použitia tučných aj ručne písaných písiem je spoločnosť Adobe. Dokážu bez problémov spojiť tučné i ručne písané písma, a okrem toho, používajú spomínané trendy - jedinečné farebné kombinácie a farebné prechody.
Kreslené ikony a ilustrácie
V poslednej dobe tiež vzrástol záujem značiek o kreslené ikony a ilustrácie s konkrétnym cieľom – odlíšiť sa. Navyše, keď niekto obetuje toľko času a úsilia na vytvorenie špeciálneho obrázka, viete, že obsah bude dobrý. Do úvahy, ale treba brať cieľovú skupinu a jej záujmy.
Ľudia hľadajú väčšiu hravosť vo všetkých častiach svojho digitálneho života a to je skvelý spôsob, ako sa na to dovolávať. Namiesto toho, aby ste používali klasické nič hovoriace fotografie, použite úžasnú ilustráciu alebo ikonu.