Byť dobrá manželka, matka, budovať medzinárodnú reklamnú agentúru, kde vieme zo značiek o ničom vytvoriť príbeh. A tomu predchádza príbeh o nás, o SCR, o EnterCompany...máme toho už veľa za sebou...veľa pádov, prehier, ponaučení a nezlomná chuť ísť vpred a rásť.
Ktoré zistenie bolo prevratné?
Značku musíš budovať zvnútra...Neboj sa hovoriť o vlastných neúspechoch, lebo na nich sa učíme. Neboj sa hovoriť o vlastných úspechoch, lebo tie nám ukazujú, že tá námaha sa vypláca...
Prečo? Lebo ma napĺňa niečo budovať, neustále sa zlepšovať, tvoriť niečo s kolegami rýchlejšie a lepšie, násobiť náš potenciál
Prečo? Lebo si myslím, že úlohou každého na tejto planéte je zlepšovať sa, napredovať každý deň aspoň o milimeter. Pády nás učia vstať a niečo zmeniť. Pády nás učia byť silnejšími, ak sa z nich poučíme. Výhry nás hrejú pri srdci, avšak len veľmi krátko....
Prečo? Keď sa učím, vtedy mám pocit, že život má zmysel, vtedy mám pocit, že som šťastná.
A kedy ste šťastný vy?
Teória šťastia
Ľudia si myslia, že ak získajú niečo budú šťastní alebo ak dosiahnu niečo budú
konečne šťastní. Výskum ukazuje, že toto šťastie rýchlo vyprchá. Napr. výhra v
lotérii. Vedci analyzovali pocit šťastia pred výhrou a rok po výhre. Zistili, že pocit šťastia sa vráti na pôvodnú úroveň.
To isté sa stáva pri estetickej
plastickej chirurgii. Rok po operácii bol pocit šťastia u zoperovaných žien rovnaký ako pred operáciou.
Teda väčšine ľudí by dosiahnutie ich cieľov- peniaze, partner, zlepšenie kondície, by dlhodobý
pocit šťastia neprinieslo. Napriek tomu sa o to veľa ľudí pokúša celý život. Prevažne neúspešne.
Ak je pocit šťastia konečný cieľ, potom dáva zmysel sa dozvedieť viac o teórii šťastia, aby každý mohol využiť bohaté poznatky od vedcov, ktoré nazhromaždili.
O koľko šťastnejší by sme mohli byť, ak by sme aspoň málo z nich aplikovali. O koľko šťastnejší by mohli byť naši kolegovia? Zákazníci? Dodávatelia, ak by sme poznatky aplikovali...? o koľko by bola firma zdravšia?
Zamestnanci prežívajú pocit šťastia, keď cítia, že sú súčasťou podnikovej kultúry, ktorá je postavená na hodnotách, ktoré zodpovedajú ich vlastným hodnotám.
Viac o teórii šťastia sa dočítate v knihe Tonyho Hsieh, zakladateľa firmy Zaposs. Knižka sa volá
Šťastie doručené.
Aj hlavným motom firmy Zappos je doručenie šťastia svetu. (Emocionálne puto)
Kedy som aplikovala teóriu šťastia?
S trénerom sme sa hecli, že sa pripravíme na Sparťanské preteky na Donovaloch, pričom trasa bola v kopcoch a obsahovala okrem 15 km behu aj zdolanie mnohých náročných prekážok.
Niečo nepredstaviteľné, ak zoberiete, že na turistike som bola prvýkrát pred pár rokmi :)
Počas prípravy s trénerom som sa dozvedela, že počas naberania kondície behaním sa musíte naučiť behať pomalým tempom, aby ste zvládli popri behu aj rozhovor... Toto je stratégia na lepšie umiestnenie v pretekoch viac akoby ste behali na rýchlosť. Paradox, však? Rovnako to funguje aj s teóriou šťastia a dosiahnutí dlhodobého šťastia.
- Radosť – ľudia naháňajú radosť, ale tá vždy rýchlo vyprchá. Je to ako radosť rockovej hviezdy, ktorá musí mať stály zdroj stimulov.
- Zápal – vzniká, keď sa spojí špičková výkonnosť a špičková angažovnosť, tzv. Krásne o tom píše v knihe Flow spisovateľ maďarského pôvodu Mihaly Csikszentmihalyi. Stav flow – keď robíte činnosť, čo vás baví a neuvedomujete si čas. Je dočasná. Trvá dlhšie ako radosť.
- Vyšší zámer – kedy je človek súčasťou niečoho, čo ho presahuje a čo má pre neho význam. Tento typ pocitu šťastia je najdlhšie trvajúci.
Účelom firiem by malo byť snaha o priblíženie sa k vyššiemu zámeru. Vtedy môžete hľadať kolegov, dodávateľov a zákazníkov, ktorí s vami budú rezonovať.