Zatvoriť

Čo na značke si Slováci najviac cenia? Je rozdiel medzi českým a slovenským spotrebiteľom?

Slováci ako spotrebitelia si najviac cenia personalizáciu značky. Personalizácia je porozumenie potrebám a pocitom zákazníka. Pod personalizáciou spotrebiteľ myslí najmä pocit výnimočnosti. Značky by mali ponúkať relevantné produkty a služby, mali by vedieť poradiť a zároveň sú k spotrebiteľovi priateľské, citlivé a slušné. Naopak český zákazník oveľa viac oceňuje, keď sú spoločnosti a značky férové a hovoria pravdu. Český spotrebitelia to označujú ako pilier Integrity. Existuje 6 pilierov zákazníckej skúsenosti. Patrí sem personalizácia, kedy sa zákazník chce cítiť výnimočne,  pochopený a ocenený. Ďalším pilierom je empatia, čo znamená, že pre zákazníka je dôležité ako sa u mňa, v mojej prevádzke cítil. Tretím pilierom je očakávanie. Ide o naplnenie očakávaní zákazníkov ako je napríklad doručenie tovaru do 48 hodín, obdarovanie zákazníka niečím malým navyše alebo zisťovanie spokojnosti zákazníka. Ďalším pilierom je čas a úsilie.  V preklade je to odstraňovanie prekážok a byrokracie pri poskytovaní služieb a predávaní produktov. Ďalším pilierom je integrita. Pod integritou má spotrebiteľ na mysli či spoločnosť dodrží sľuby, ktoré dá spotrebiteľom, či stojí za svojím slovom a ide jej o viac ako len o dosiahnutie zisku. Posledným pilierom je riešenie problémov. Sem patrí najmä včasné vybavenie reklamácií, zákaznícky servis. V preklade ide o úprimne ospravedlnenie a rýchle konanie v prípade spôsobenia problémov spotrebiteľovi. Absolútnym šampiónov a víťazom z prieskumu 120 firiem na Slovensku sa stala z pohľadu zákazníckej skúsenosti spoločnosť Regiojet. Regiojet je súkromným autobusovým a vlakovým dopravcom, ktorého filozofiou je poskytovať tie najlepšie služby za výborné ceny. Klienti dostanú v autobuse zadarmo vybrané nápoje, dennú tlač a bezplatnú Wi-Fi. Všetky vozne sú komfortné a majú polohovateľné sedadlo. Čo zákazníci oceňujú nemalo obchode? Pri maloobchode zákazníci oceňujú kvalitný sortiment, prehľadný web a eshopu a tiež rýchle doručenie tovaru. Veľmi kladne bola ohodnotená profesionálna komunikácia so zákazníkom a ochota pomôcť a poradiť. Ďalej to bolo možnosť vrátiť zakúpený tovar a promptné vybavenie reklamácií. Čo ľudia oceňujú na obchodoch s potravinami? Pri obchodných reťazcoch s potravinami ľudia najpozitívnejšie hodnotili dostupnosť predajní, rozmiestnenie tovaru, prehľadnosť a usporiadanie tovaru, milá a prívetivá obsluha a široký sortiment ponúkaných tovarov. V poslednom čase zákazníci začínajú dbať na lokálne produkty, čo znamená produkty zo Slovenska a podpora domácich výrobkov. Veľmi hodnoteným pilierom bolo tiež riešenie problémov. Zákazníci očakávali rýchlu a jednoduchú reklamáciu a vrátenie zaplatenej sumy. Čo oceňujú spotrebitelia pri finančných službách? Pri finančných službách zákazníci oceňovali rýchle, ľahké a pohodlné zadováženie produktov alebo finančných služieb. Tiež očakáva fundovaných zamestnancov, ktorí vedia poradiť, rýchlo riešiť problémy a ponúknuť relevantné produkty. Prieskum sa uskutočnil na vzorke 2200 respondentov a hodnotilo sa viac ako 120 značiek v 8 sektoroch. Výskumu zastrešovala spoločnosť KPMG.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies