Reklama za organického výsledku
Prvou novinkou spomedzi instagram update, o ktorých si dnes povieme, je možnosť vytvoriť reklamu z organického príspevku na Instagrame pomocou Ads Managera. Doteraz sme takýto typ reklamy vytvárali cez tlačidlo „Promote“, čo je ekvivalent facebookového „Boost“. Po tomto update budeme môcť celú kampaň pripraviť v Ads Manageri a v poslednom kroku jednoducho zadáme miesto „Vytvoriť reklamu“, „Použiť existujúci príspevok“, cez instagramový profil nájdeme konkrétny príspevok a už len potvrdíme.
Takúto instagramovú reklamu budete môcť optimalizovať na Brand awareness, Engagement, Reach a Video views.
Na tento update netrpezlivo čakáme, no zatiaľ sme ho ešte nedostali. Facebook ho postupne zavádza a už je len otázkou času, kedy budeme aj instagramove kampane pripravovať z pohodlia Business Managera J
Spájanie Feedu so Stories
Druhou novinkou prepája Instagram svoj feed so Stories. A to možnosťou zdieľať verejné príspevky jednoducho v Stories. Už je koniec screenshotom, stačí kliknúť na papierové lietadielko pod príspevkom a zobrazí sa vám nová možnosť „Pridať príspevok do vášho príbehu“. V Stories editore sa vám zobrazí príspevok, ktorý chcete zdieľať a takisto meno užívateľa. Príbeh si je možné klasicky upraviť (GIF, #, lokácia, text atď.) a uverejniť.
Takéto zdieľanie je možné len z verejných profilov. Ak nechcete, aby si používatelia zdieľali vaše príspevky v Stories, jednoducho funkciu v nastaveniach vypnete.
Pri Stories zostaneme už do konca tohto článku. Určite ste zachytili emoji slider, však?
Má podobný charakter ako ankety a aj preto sa nachádza hneď vedľa tejto možnosti. Na jednoduchú otázku s 2 odpoveďami sa využíva anketa, na otázky typu „Ako veľmi ...“ môžeme využiť práve emoji slider a následne si vieme v štatistikách pozrieť kto a ako odpovedal. Instagram sa touto novou možnosťou snaží priniesť do príbehov viac emócií. Už ste ho použili? Dajte nám vedieť :)
Pridávanie hudby do Instagram Stories
Posledná novinka zatiaľ nebola ešte ani ohlásená. Podarilo sa ju zistiť z kódu. Ide o možnosť pridávania hudby do Stories. Instagram si uvedomuje, že videá s hudbou vyznejú profesionálnejšie a majú širšie možnosti (napr. pre rôzne výzvy a pod.). Facebook už začal spolupracovať s rôznymi hudobnými vydavateľmi a tak sa môžeme tešiť na veľkú databázu hudby bez strachu z porušenia autorských práv.
To je z Instagram update-u nateraz všetko. Keďže aj naďalej Instagram stále „rastie“, sme si istí, že sa čoskoro opäť ozveme s ďalším update článkom :)