Subkultúra hipsterov presadzuje nezávislý životný štýl, konzervatívnosť a špecifický odpor k mainstreamu. Paradoxne práve týmto svojim vymedzením sa hipsteri zaraďujú medzi ideálne cieľové skupiny marketingových špecialistov. Hipsteri majú svoje obľúbené značky a produkty, využívajú podobné online platformy a aj napriek silnej individualite uznávajú spoločné hodnoty a takmer identický životný štýl.
Marketing - Hipsteri chcú to, čo ostatní (ešte) nemajú
Ak sledujeme správanie hipsterov pri nákupoch a výbere značiek, zistíme, že táto cieľová skupina chce hlavne to, o čom ostatní bežní konzumenti ani len netušia. Chcú byť prví, stále krok pred ostatnými, chcú využívať všetky (najmä technologické) novinky. Z pohľadu marketingovej klasifikácie môžeme hipsterov charakterizovať ako early adopters alebo tiež inovátorov.
Vyhľadávajú produkty, ktoré ešte nie sú populárne a rozšíria ich medzi sebou. Postupne však popularita týchto produktov medzi hipstermi rastie a môže sa stať, že presiahne určitú „hranicu mainstreamu“. Len čo sa nejaký produkt stane príliš „masovým a komerčným“, hipsteri si nájdu nový a scenár sa opakuje.
Branding - Hipsteri chcú poctivé značky
Aj keď hipsteri vyhľadávajú novinky, nie každý nový produkt zaujme ich pozornosť. Títo ľudia totiž majú svoje pevné hodnoty a ich dodržiavanie očakávajú aj od značiek, ktoré kupujú. Uprednostňujú poctivé značky, pri ktorých veria, že im nejde o zisk, ale o podobnú životnú filozofiu, pravdivý príbeh, kvalitu produktov alebo osobný prístup.
Veľká časť príslušníkov tejto subkultúry preferuje hand-made veci a produkty, ktoré si môžu sami upravovať. Či už sú to ručne pokreslené tenisky Converse, pletená čiapka na zimu alebo vlastnoručne poskladaný fixie bike, každá z týchto vecí podčiarkuje individualitu toho, kto ich nosí a používa. A presne o to hipsterom ide.
Internet - Hipsteri chcú byť online
Na internete si hipsteri bez výčitiek užívajú všetky mainstreamové služby. Sú na Facebooku, na Twitteri, využívajú Foursquare a hlavne Instagram, ktorý vie z každej fotky spraviť „vintage snímok“. Ak chcete osloviť túto cieľovú skupinu, netradičná online kampaň s dôrazom na aktívnu účasť bude určite správnym krokom.