Zatvoriť

dmexco 2015: Home of the buzzwords

 V termíne 16. - 17. septembra sa niektorí jedinci našej spoločnosti vydali na expedíciu s názvom "dmexco 2015". Konečná stanica: Kolín nad Rýnom. Expedično-dobrodružne sme poňali už samotnú cestu vozidlom Opel Robotnícka krabica. Bolo to 3,5 dňa, ktoré sme si užili aj ako partia (preto bude môj slovník uvoľnenejší ako by sa čakalo), aj ako vzorní pracovníci, ktorí prišli pre náklad svetového know-how s priamym importom do našich officov v Bratislave a Banskej Bystrici. Poznanie: Nemecko je veľká krajina. Otvorená, moderná, multikultúrna spoločnosť.  

dmexco je dvojdňová  konferencia a výstava digitálneho marketingu a globálnej ekonomiky organizovaná v Kolíne nad Rýnom, ktorú tento rok navštívilo 43 000 ľudí

 

Poznámky a postrehy členov poznávacej výpravy:

Patrik Kmeč ( Strategy & Creative Director )
  • Agentúry sa snažia zjednodušiť ekosystém.
  • Dôvera u klienta je kľúčom k tomu, aby ste "predali" ideu. Agentúra potrebuje mandát na realizáciu dobrých riešení, ktoré zväčša vznikajú proaktivitou.
  • Storytelling používať iba vtedy, keď to má pre spotrebiteľov zmysel.
  • Facebook sa dá veľmi efektívne používať ako focus group.
  • Dobrý headline tvorí obrovskú časť úspechu kampane.
  • Keď značka tvorí obsah a priznáva sa k nemu miesto toho, aby sa skrývala do komerčných prelinkov, je to prijímané pozitívne.
  • Social listening, najpoužívanejší princíp dnešnej tvorby komunikácie pre značky, tvorí krátkodobý efekt.
  • Značky sa stávajú tvorcami contentu. Mediálne domy sa stávajú agentúrami.
  • Buzzfeed.com je príklad tvorby obsahu založenej na dátach.
  • 90% času trávia ľudia v aplikáciách na mobiloch. 30% z toho je messaging.
  • Data is like a fish - rýchlo sa stratia, a preto nie je dôležité koľko máte dát, ale ako rýchlo s nimi viete pracovať - užívateľské správanie sa mení strašne rýchlo.
Martin Janek (Chief Design Officer)
  • V takej záplave možností, čo tu vidieť, si každý nájde to svoje.
  • Do obmedzeného času pred začatím konferencie môžete získať free ticket, čo sa oplatí.
  • Podstata dmexco: Home of the buzzwords.
  • Častá odpoveď: to je tak zložité, že sa to nedá vysvetliť jednoducho.
  • Veľká časť prednášok ide po povrchu témy.
  • Obrovské množstvo nástrojov pre správu marketingu. Prekvapením bolo, ako malo prezentujúcich dokázalo po oslovení svoj produkt vysvetliť s dôrazom na benefity, predať.
  • Nástroje, ktoré ma zaujali: strg.at, content-garden.com, adserve.ch, monetate.com, sociomantic.com, teads.tv, getbynder.com, advertising.amazon.comonpage.org.
  • Veľký dôraz kladú značky na príbeh, storytelling, skloňovaný viacerými prednášajúcimi na témy budovania značiek. Značky sa stávajú tvorcami contentu. Viď http://spotify-thedrop.com.
  • Prekvapivo málo focusu na Facebook, viac na analytické nástroje vyhodnocovania. Facebook je vnímaný skôr ako laboratórium nad cieľovou skupinou.
  • Spotifi app sa pri running workoute vo výbere hudby prispôsobuje tepu srdca (keď má bežec biosenzor).
  • How to become a personal love brand: Ľadovec = to, čo je nad vodou je racio, čo je pod vodou, a je toho podstatne viac, je emotions. Ľadovec samotný je voda.
  • Neuveriteľne vysoké percento krásnych, upravených nemeckých žien, marketingových pracovníčok.
  • Ľudia vždy opätujú úsmev.
Kamil Kyzúr (Senior Business Colsultant)
  • Páčila sa mu prezentácia jd.com (lebo sa mu vždy snívalo o číňanke).
  • Potenciál čínskeho trhu je neskutočný.
  •  jd.com ma viac existujúcich zákazníkov ako USA obyvateľov.
  • Sme malý trh, ktorý nedokáže aplikovať informácie a nástroje, ktoré tu boli prezentované, ktoré navyše často nie sú ani určené pre SK trh. Aplikovať tieto poznatky a nástroje pre SK trh je ťažšie.
  • Slabší networking.
  • dmexco je obrovské, obrovské.
  • Veľa prezentácii bolo o tom, čo je aktuálne. Nie, čo je trendom a kde je budúcnosť.
Luboš Černý (Chief Technology Officer)
  • Top prezentácia jd.com - e-commerce v Číne, kopec hodnotných informácií.
  • Amy Cole z Instagramu veľmi dobré aj vizuálne aj obsahovo.
  • Mobilný feed, ktorý vás pozná, ťahá si informácie z ostatných aplikácií a dáva informácie presne aké potrebujete.
  • Desiatky nástrojov na big data pre marketérov.
  • Cez FB messenger sa bude riešiť stále viac vecí, objednávky, odporúčania, platby.
  • Nemecký perfekcionizmus na každom kroku.
  • Veľa prednášok bez zdieľania know-how.
Pavol Kubán (CEO)
  • Veľká časť riešení nie je pre SK trh dostupných (sme malý trh).
  • Veľká časť riešeni nie je v SK podmienkach ani použiteľných (sme málo rozvinutý trh, klienti ešte ani nepoužívajú emailing, nie to ešte automatizácie a integrácie na data).
  • Oproti ročníku spred 2 rokov to bolo viac o veľkých platformách a marketingovej automatizácii (chýbali menšie nástroje a témy okolo User Experience, Web Development).
  • Amy Cole z Instagramu bola šupa. Naložila riadne. Zrozumiteľná, jasná. Presvedčila. Americký marketing.

Galéria

  Photo-16.09 Sir Martin Sorrell / CEO WPP Svojou prednáškou otváral dmexco. Súčasťou site WPP je 180 000 pracovníkov reklamného priemyslu v 32 krajinách. Miliarda dolárov sem, miliarda tam. Čína, Hong Kong, Londýn, ... Proste prezentácia z iného svetadiela. Naozajstný globálny digimarketing. Rozhovor so Sir Martin Sorrell / CEO WPP   Photo-17.09 Prezentácia Amy Cole z Instagramu. Bolo jasné, že Amy s touto fantasticky pripravenou prezentáciou cestuje po svetových konferenciách a že rozprávanie o Instagrame je jej jobom. (ako sme sa pri dlhej ceste späť všetci zhodli, Amy Cole mala taký sexi presentation style, že sme jej to zožrali aj s navijakom)   Strop nad stánkom Adobe Úžasný pocit stáť ma pevnej podlahe a vlny sú nad vami. V pozadí stánok Google.   Obrazky Svoje produkty a služby tu prezentovali všetci svetoví hráči. (teda stánok Google bol iba bufet) Okrom toho spústa menších a malých. BMW tu prezentovalo svoju marketingovú kampaň na komunikáciu novej rady 7.

Vyskytovali sa aj našinci.

Na konferencii bolo veľa Slovákov a aj to je dôkaz, že máme záujem veci posúvať dopredu, vzdelávať sa, niečo riešiť. Bohužiaľ, na opačnej strane bolo veľa produktov a spoločností, ktoré SK trh nezahŕňali. Vzhľadom na to, že vstup na konferenciu je do určitého dátumu registrácie zadarmo sa návšteva konferencie oplatí. V termíne konania konferencie budú zrejme všetky hotely v Kolíne nad Rýnom obsadené, avšak dochádzanie nie je vzhľadom na fantastickú infraštruktúru v tejto časti Nemecka žiadnym problémom. Odporučiť sa dá predovšetkým marketérom, ktorý pracujú s digitálnymi technológiami. Na hranici použiteľnosti je pre grafikov či programátorov - tu by sa skôr oplatilo hľadať inšpiráciu narpíklad pre vyvíjaný nástroj a podobne.   Kontra poznanie:

Zistilo sa, že Big Data sú tak strašne big, že sa nedajú poriadne vyhodnotiť, takže pre túto chvíľu nič z toho.

Takže dovidenia, možno na budúci rok.  

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies