dmexco je dvojdňová konferencia a výstava digitálneho marketingu a globálnej ekonomiky organizovaná v Kolíne nad Rýnom, ktorú tento rok navštívilo 43 000 ľudí
Poznámky a postrehy členov poznávacej výpravy:
Patrik Kmeč ( Strategy & Creative Director )
- Agentúry sa snažia zjednodušiť ekosystém.
- Dôvera u klienta je kľúčom k tomu, aby ste "predali" ideu. Agentúra potrebuje mandát na realizáciu dobrých riešení, ktoré zväčša vznikajú proaktivitou.
- Storytelling používať iba vtedy, keď to má pre spotrebiteľov zmysel.
- Facebook sa dá veľmi efektívne používať ako focus group.
- Dobrý headline tvorí obrovskú časť úspechu kampane.
- Keď značka tvorí obsah a priznáva sa k nemu miesto toho, aby sa skrývala do komerčných prelinkov, je to prijímané pozitívne.
- Social listening, najpoužívanejší princíp dnešnej tvorby komunikácie pre značky, tvorí krátkodobý efekt.
- Značky sa stávajú tvorcami contentu. Mediálne domy sa stávajú agentúrami.
- Buzzfeed.com je príklad tvorby obsahu založenej na dátach.
- 90% času trávia ľudia v aplikáciách na mobiloch. 30% z toho je messaging.
- Data is like a fish - rýchlo sa stratia, a preto nie je dôležité koľko máte dát, ale ako rýchlo s nimi viete pracovať - užívateľské správanie sa mení strašne rýchlo.
Martin Janek (Chief Design Officer)
- V takej záplave možností, čo tu vidieť, si každý nájde to svoje.
- Do obmedzeného času pred začatím konferencie môžete získať free ticket, čo sa oplatí.
- Podstata dmexco: Home of the buzzwords.
- Častá odpoveď: to je tak zložité, že sa to nedá vysvetliť jednoducho.
- Veľká časť prednášok ide po povrchu témy.
- Obrovské množstvo nástrojov pre správu marketingu. Prekvapením bolo, ako malo prezentujúcich dokázalo po oslovení svoj produkt vysvetliť s dôrazom na benefity, predať.
- Nástroje, ktoré ma zaujali: strg.at, content-garden.com, adserve.ch, monetate.com, sociomantic.com, teads.tv, getbynder.com, advertising.amazon.com, onpage.org.
- Veľký dôraz kladú značky na príbeh, storytelling, skloňovaný viacerými prednášajúcimi na témy budovania značiek. Značky sa stávajú tvorcami contentu. Viď http://spotify-thedrop.com.
- Prekvapivo málo focusu na Facebook, viac na analytické nástroje vyhodnocovania. Facebook je vnímaný skôr ako laboratórium nad cieľovou skupinou.
- Spotifi app sa pri running workoute vo výbere hudby prispôsobuje tepu srdca (keď má bežec biosenzor).
- How to become a personal love brand: Ľadovec = to, čo je nad vodou je racio, čo je pod vodou, a je toho podstatne viac, je emotions. Ľadovec samotný je voda.
- Neuveriteľne vysoké percento krásnych, upravených nemeckých žien, marketingových pracovníčok.
- Ľudia vždy opätujú úsmev.
Kamil Kyzúr (Senior Business Colsultant)
- Páčila sa mu prezentácia jd.com (lebo sa mu vždy snívalo o číňanke).
- Potenciál čínskeho trhu je neskutočný.
- jd.com ma viac existujúcich zákazníkov ako USA obyvateľov.
- Sme malý trh, ktorý nedokáže aplikovať informácie a nástroje, ktoré tu boli prezentované, ktoré navyše často nie sú ani určené pre SK trh. Aplikovať tieto poznatky a nástroje pre SK trh je ťažšie.
- Slabší networking.
- dmexco je obrovské, obrovské.
- Veľa prezentácii bolo o tom, čo je aktuálne. Nie, čo je trendom a kde je budúcnosť.
Luboš Černý (Chief Technology Officer)
- Top prezentácia jd.com - e-commerce v Číne, kopec hodnotných informácií.
- Amy Cole z Instagramu veľmi dobré aj vizuálne aj obsahovo.
- Mobilný feed, ktorý vás pozná, ťahá si informácie z ostatných aplikácií a dáva informácie presne aké potrebujete.
- Desiatky nástrojov na big data pre marketérov.
- Cez FB messenger sa bude riešiť stále viac vecí, objednávky, odporúčania, platby.
- Nemecký perfekcionizmus na každom kroku.
- Veľa prednášok bez zdieľania know-how.
Pavol Kubán (CEO)
- Veľká časť riešení nie je pre SK trh dostupných (sme malý trh).
- Veľká časť riešeni nie je v SK podmienkach ani použiteľných (sme málo rozvinutý trh, klienti ešte ani nepoužívajú emailing, nie to ešte automatizácie a integrácie na data).
- Oproti ročníku spred 2 rokov to bolo viac o veľkých platformách a marketingovej automatizácii (chýbali menšie nástroje a témy okolo User Experience, Web Development).
- Amy Cole z Instagramu bola šupa. Naložila riadne. Zrozumiteľná, jasná. Presvedčila. Americký marketing.
Galéria
Sir Martin Sorrell / CEO WPP
Svojou prednáškou otváral dmexco.
Súčasťou site WPP je 180 000 pracovníkov reklamného priemyslu v 32 krajinách. Miliarda dolárov sem, miliarda tam. Čína, Hong Kong, Londýn, ...
Proste prezentácia z iného svetadiela. Naozajstný globálny digimarketing.
Rozhovor so Sir Martin Sorrell / CEO WPP
Prezentácia Amy Cole z Instagramu.
Bolo jasné, že Amy s touto fantasticky pripravenou prezentáciou cestuje po svetových konferenciách a že rozprávanie o Instagrame je jej jobom.
(ako sme sa pri dlhej ceste späť všetci zhodli, Amy Cole mala taký sexi presentation style, že sme jej to zožrali aj s navijakom)
Strop nad stánkom Adobe
Úžasný pocit stáť ma pevnej podlahe a vlny sú nad vami.
V pozadí stánok Google.
Svoje produkty a služby tu prezentovali všetci svetoví hráči.
(teda stánok Google bol iba bufet)
Okrom toho spústa menších a malých.
BMW tu prezentovalo svoju marketingovú kampaň na komunikáciu novej rady 7.
Vyskytovali sa aj našinci.
Na konferencii bolo veľa Slovákov a aj to je dôkaz, že máme záujem veci posúvať dopredu, vzdelávať sa, niečo riešiť. Bohužiaľ, na opačnej strane bolo veľa produktov a spoločností, ktoré SK trh nezahŕňali. Vzhľadom na to, že vstup na konferenciu je do určitého dátumu registrácie zadarmo sa návšteva konferencie oplatí. V termíne konania konferencie budú zrejme všetky hotely v Kolíne nad Rýnom obsadené, avšak dochádzanie nie je vzhľadom na fantastickú infraštruktúru v tejto časti Nemecka žiadnym problémom. Odporučiť sa dá predovšetkým marketérom, ktorý pracujú s digitálnymi technológiami. Na hranici použiteľnosti je pre grafikov či programátorov - tu by sa skôr oplatilo hľadať inšpiráciu narpíklad pre vyvíjaný nástroj a podobne. Kontra poznanie:
Zistilo sa, že Big Data sú tak strašne big, že sa nedajú poriadne vyhodnotiť, takže pre túto chvíľu nič z toho.
Takže dovidenia, možno na budúci rok.