Zatvoriť

E-A-T a SEO: Ako vytvárať obsah, ktorý Google chce

E-A-T a SEO: Ako vytvárať obsah, ktorý Google chce

ako vytvarat kvalitny a unikatny obsah

V priebehu niekoľkých mesiacov sme sa často stretávali s pojmom E-A-T a aj keď je tento termín známy už nejakú tú dobu, rozhodli sme sa naň zamerať v tomto článku. Pýtate sa však, prečo práve teraz?

Pretože časy, keď ste sa dokázali dostať na prvú stranu na Google za noc, sú už dávno preč a aby ste dosiahli popredné pozície vo vyhľadávači je potrebné sa starať o svoj web prostredníctvom budovania odbornosti, autority a dôveryhodnosti (E-A-T).

Odbornosť

Je potrebné pochopiť ako komunikovať svoje znalosti takým spôsobom aby ste zapájali ľudí. Dôležitý je nielen kvalitný a unikátny obsah ale aj samotný autor a jeho reputácia. Kedykoľvek si zadáte do vyhľadávača otázku: „Ako dosiahnuť lepšie hodnotenie webu?“, tak najčastejšie dostanete odpoveď: „Vytvárajte skvelý obsah, ktorý dá užívateľom presne to čo chcú“. Aké jednoduché však?

Ako teda vytvárať odborný, kvalitný a unikátny obsah, ktorý užívateľov zaujme ale im aj dá pridanú hodnotu? Tu je niekoľko tipov:

1. Zistite, kto je vaše cieľové publikum, aby ste vedeli, aký obsah máte vytvárať

2. Následne sa snažte zistiť čo vaša cieľovka hľadá, a to vďaka analýze kľúčových slov

3. Skúste pochopiť zámer užívateľov, ktorí tieto výrazy vyhľadávajú

Treba zvážiť aj to, v akej fáze sú títo užívatelia, ktorí trávia čas čítaním vášho obsahu. V podstate sa delia na laikov a na znalcov. V závislosti od tohto delenia viete tvoriť obsah pre ľudí, ktorí sú v danej téme noví, a práve vtedy sa snažte nepoužívať príliš veľa výrazov, ktoré by títo užívatelia nemuseli pochopiť. Pokúste sa nájsť rovnováhu medzi komplexnosťou a jednoduchosťou. Táto rovnováha sa vzťahuje na formátovanie textu skrz vizuálne pomôcky, videí, obrázkov. Zároveň netreba zabúdať na doplnkový obsah skrz vnútorné prelinkovanie vášho obsahu, kde sa užívateľ preklikne na ďalšie informácie.

To čo predsa chceme je, aby užívateľ skutočne tému pochopil aj bez toho, aby sa zapotil. 🙂

Autorita

Byť odborníkom je skvelé, ale stále sme len na začiatku. Keď vás iní experti alebo znalci vo vašej oblasti citujú ako zdroj informácií alebo ak sa vaše meno či značka stane synonymom relevantných tém, potom už nie ste len odborníkom ale ste autoritou.

Niekoľko KPI, pokiaľ ide o posúdenie vašej autority:

1. Odkazy z relevantných a autoritatívnych webových stránok sú veľkým faktorom pokiaľ ide o hodnotenie webových stránok. Keď hovoríme o linkoch, tak hovoríme o budovaní autority vašej domény. To znamená, že chceme aby nás odporučili relevantné webové stránky, ktoré majú vysokú autoritu.

2. Ak už máme linky za sebou, ideálne je tiež ak nás niekto s vysokou autoritou jednoducho spomenie vo svojom obsahu. Avšak aj o toto sa treba usilovať.

3. Spoľahlivým meradlom autority a dôveryhodnosti webu je napríklad nástroj Majestic.

4. Ak sa váš obsah zdieľa skrz sociálne siete, ako Facebook či Instagram, viete, že ste na dobrej ceste.

Dôveryhodnosť

Preukázaná dôveryhodnosť je veľmi dôležitá. Zatiaľ čo odbornosť a autorita sú faktory, ktoré vám napomáhajú zlepšiť pozície vo vyhľadávaní, dôveryhodnosť alebo skôr jej nedostatok je to, čo môže doplniť vaše hodnotenie z pohľadu Google.

Ak nezasiahnete do negatívneho segmentu vo vašej firme s proaktívnym prístupom, tak na to doplatíte. V zásade ide o to, že ak disponujete negatívnymi recenziami či ohlasmi na adresu vašej firmy, tak Google o tom rozhodne vie a zahŕňa to do hodnotenia vášho webu.

Pozitívne recenzie na miestach ako Tripadvisor, Facebook, Google my business sú krokom k úspechu. Prinášame vám niekoľko tipov ako zlepšiť dôveryhodnosť vášho webu:

1.  Vytvorte užívateľovi jednoduchý spôsob, ako s vami nadviazať kontakt

2. Doplňte fyzickú adresu vašej predajne, sídla

3. Uistite sa, že je váš web zabezpečený prostredníctvom SSL certifikátu. Je totiž základom bezpečnosti webových stránok

4. Dokument o ochrane osobných údajov je must have a musí byť ľahko prístupný

5. Ak vlastníte e-shop a akceptujete platby, mali by ste mať prístupné podmienky predaja

6. Ak predávate produkty, snažte sa zahrnúť čo najlepší popis produktov

Pokiaľ sharujete informácie o témach, akými sú napríklad finančné či zdravotné záležitosti, musíte preukázať odbornosť, autoritu a dôveryhodnosť aby Google odporučil práve váš obsah. Keď Google odporúča užívateľovi obsah, nechce mu podstrčiť falošné informácie a to najmä nie vtedy, ak by to malo ovplyvniť jeho zdravie či financie.

Dodržiavanie E-A-T vzorca pri práci je pekným dôkazom o vašom prístupe k SEO a content marketingu ako takého. Pokrytie týchto troch pilierov je skvelá vec, najmä ak sa chcete umiestniť na čo najlepších pozíciách na vyhľadávané výrazy vo vašej oblasti. Tak, veľa šťastia!

Daľšie články

Analýza vášho webu zdarma

Máte záujem o spoluprácu. Chcete sa dozvediet koľko bude stát vaše riešenie? Vyplňte kontaktný formulár a my vás budeme kontaktovať

Prihláste sa na odber nášho newslettera.