Čím ďalej, tým viac sa z Facebooku stáva miesto pre podniky a značky, kde môžu promovať svoje produkty a služby. Za posledné roky sa “ľudským príspevkom” bralo miesto vo facebook feede a nahradili ich práve reklamy.
Zdá sa, že si to uvedomil aj samotný CEO,
Mark Zuckerberg a pomaličky začína reagovať na aktuálny stav, ktorý je pre mnohých používateľov nepriaznivý. Toto potvrdzuje aj jeho posledný status, ktorý Vám ponúkame nižšie:
Gól na rok 2018 bude zľudštiť facebook feed a prinavrátiť túto sociálnu sieť opäť ľudom. Učiniť tak chcú pomocou nového algoritmu, ktorý bude vyhodnocovať kvalitu a obsah príspevku a podľa toho ho zaraďovať do feedu. Kvalitnejšie príspevky s vyššiou interakciou budú na začiatku a naopak príspevky s minimálnou interakciou zahrabe na chvost. Takisto sa bude snažiť facebook ukazovať ako prvé príspevky od najbližších kamarátov a rodiny.
Pre značky to znamená vytvárať príspevky, ktoré budú generovať čo najvyššiu možnú interakciu AVŠAK príspevky typu označ kamaráta, ktorý… bude algoritmus vyhodnocovať ako tzv. “engagement bait” čiže návnadu na získanie interakcie a tieto príspevky s najväčšou pravdepodobnosťou skončia na chvoste feedu.
Facebook neustále pracuje na “vylepšeniach” čoho výsledkom je aj dodnes aktuálny explorer feed. Aj tu sa jednalo o snahu prinavrátiť hlavný feed používateľom. Ak sa vyššie spomínané zmeny uskutočnia v roku 2018, pre marketérov to bude znamenať ďalšiu výzvu vo vytváraní čo najrelevantnejšieho obsahu pre fanúšikov, bez používania engagement bait príspevkov.
Prečo sa to deje?
Odpoveď je jednoduchá. Facebook sa nechce profilovať ako mediálna spoločnosť, ale miesto, vďaka ktorému sa môžu spájať ľudia po celom svete. Takéto vyjadrenia podporujú názor, že pre túto globálnu spoločnosť sú dôležitejší ľudia (používatelia), než značky a spoločnosti, ktoré tu nakupujú reklamy. Snáď máme pravdu a Markovi naozaj ide skôr o ľudské blaho, než o peniaze.
Ako by sa mali na tieto zmeny pripraviť marketéri?
Jednou z ciest by malo byť využívanie live videí, ktoré majú podľa štatistík
facebooku 6x vyššiu interakciu (komentáre, zdielania) ako tie “neživé”. Tým pádom by sa takýto typ príspevkov mal zobrazovať vyššie vo feede. Bude to ale len jedno z mnoha nových pravidiel ,na ktoré si budeme musieť zvyknúť. Pri takomto množstve pravidiel bude ťažké rozhodnúť, aký typ príspevku algoritmus povolí a aký naopak potrestá. To, čo bude reálne fungovať sa dozvieme asi až testovaním, keď sa tento algoritmus spustí.
Aj stránky môžu benefitovať
Aby stránky “prežili” túto zmenu odporúčame začať počúvať svojích fanúšikov a na stránky pridávať obsah, ktorý ich naozaj zaujíma a chcú ho tam vidieť. To bude v konečnom dôsledku zvyšovať ich interakciu a tak aj zvyšovať miesto vo feede. Vieme, že boj o prvé priečky bude náročný a preto treba so zmenami začať už dnes.
Rok 2018 bude pre
facebook marketérov minimálne tak náročný ako ten minulý, ale my v Entercompany dúfame, že spoločnými silami zvládneme aj túto výzvu :)