Zatvoriť

Kedy sa klient správa nefér k agentúre

 

Keď sa klientovi darí

Kampane super fungujú, komunikácia medzi klientom a agentúrou funguje. Ale pochvala za prácu nikdy nepríde. Klient si zväčša myslí, že za úspech môže len on sám.

Keď sa klientovi nedarí

Klesajú objednávky či dopyty. Hneď prvé obvinenie padne, že za to môže agentúra. Prišla korona či vojna a prvotný strach sa okamžite prejavil v poklesoch, naozaj veľké množstvo klientov vinilo agentúru, že za to môže, prípadne okamžite stopli spoluprácu. Nedali si vysvetliť, že tu ich nezachráni stopnutie reklamy či obviňovanie agentúry, treba buď počkať ako sa situácia vyvinie alebo sa pripraviť na nový spôsob predaja.

Keď konkurencia spraví audit kampaní

Audit kampaní

je úplne štandardná záležitosť. Zväčša konkurencia priamo osloví nášho klienta. Čo však nie je fér, keď konkurencia očierni našu prácu a klient okamžite ukončí spoluprácu. Ani si nenechá vysvetliť, prečo sme mali jednotlivé nastavenia nastavené tak ako boli, že za tým je logika. Že možno tvrdenie v audite je práve to nesprávne alebo je proti nášmu vopred dohodnutému strategickému postupu.

Keď dostane niečo zadarmo

Akonáhle dostane klient niečo zadarmo, si to neváži. Už veľmi veľa krát sa mi toto zopakovalo. Chcela som klientovi vyhovieť a pre dobré vzťahy nefakturovať danú službu. Miesto toho aby prišlo poďakovanie, nastala situácia, že v budúcnosti chcel opäť automaticky niečo zadarmo, priam si to nárokoval.

Keď dostanú odporúčania na zlepšenie webu

Často našim klientom posielam odporúčanie k zlepšeniu / úprave informácií na webe. Je to win-win situácia pre obe strany. Klient vie, že sa o neho zaujímam nad rámec toho čo nás platí, že mám nabehaný jeho web z prava, z ľava a nám to pomôže zlepšiť výkonnosť kampaní, keď návrhy zapracuje. Polovica klientov sa poďakuje a spolu podebatujeme, ktoré úpravy by šli zmeniť, ktoré radšej nie. No druhá polovica klientov to zoberie ako osobný útok na ich dieťa (web) a hádavou či oponentskou diskusiou nás ide presvedčiť, prečo dané zmeny sú podľa nich blbosť a neurobia ich. Keď však neprichádzajú výsledky z kampaní opäť raz vinia agentúru, že za to môže ona. Ako marketéri vieme, že aj najlepšia kampaň nebude nikdy fungovať ak zákazníka dovedieme na „nepredajný web“.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies