Zatvoriť

Korona a panika na Slovensku

korona lientanie ekonomika
 

Korona vplýva na každého z nás

Aj vy máte stavy úzkosti, ste nahnevaný na celý svet, že sa nemôžete stretávať s kamarátmi a navštevovať slobodne kino, reštiku alebo rodinu? Do toho úzkostné stavy, že nevieme, čo nás čaká.

V biznise sa panika uvoľňuje

V biznise panovala obrovská panika a neistota. Pri väčších klientoch bol rozpočet dopredu odsúhlasený a z tohto sa postupne čerpá. Pri menších klientoch sa podarilo s nimi detailne pozrieť výsledky a zistili sme, že dosahujeme historické čísla. Tento prístup, veľa komunikovať a reportovať sa nám osvedčil. Už sa cítime istejšie, lebo ľudia sú teraz online a naozaj nakupujú a máme aj dáta. Zelenou je označený počet nákupov u jedného z najväčších predajcov športových potrieb na Slovensku za mesiac marec. Červenou je označený deň 13.3.2020, keď Úrad verejného zdravotníctva rozhodol o uzatvorení kamenných prevádzok väčšiny maloobchodov. Počet objednávok narástol o 42% oproti predchádzajúcemu obdobiu. [caption id="attachment_5940" align="alignnone" width="1205"]Obr.1: Eshop športové potreby koronav marci eshop športové potreby korona[/caption] [caption id="attachment_5941" align="alignnone" width="1208"]marec- apríl eshop športové potreby Korona Obr. 2: Eshop športové potreby Korona v apríli[/caption] Od Korony až po dnešok počet objednávok narástol o rekordných 118%. Pri zdravotníkoch sme badali skepticizmus a nevôľu nakupovať zdravotnícke oblečenie. Tá sa teraz v posledných dňoch v Čechách rozplýva, na Slovensku zatiaľ pretrváva. Počet objednávok v apríli oproti Korona marcu narástol o 31% a hodnota transakcií narástla o 81%. Ľudia nakupujú oveľa hodnotnejšie produkty a vo väčších počtoch. [caption id="attachment_5942" align="alignnone" width="1195"]zdravotnicke oblecenie korona Obr. 3: Eshop medicínske oblečenie Korona v apríli[/caption] Pri zdravotníkoch sme badali skepticizmus a nevôľu nakupovať zdravotnícke oblečenie. Tá sa teraz v posledných dňoch v Čechách rozplýva, na Slovensku zatiaľ pretrváva. Počet objednávok v apríli oproti Korona marcu narástol o 31% a hodnota transakcií narástla o 81%. Ľudia nakupujú oveľa hodnotnejšie produkty a vo väčších počtoch.

B2B klienti

Pri B2B klientoch sa mediálny rozpočet obmedzil o 70%, ale dopyty klesli o 38%. Čo je vynikajúci výsledok. [caption id="attachment_5943" align="alignnone" width="582"]B2B klient korona Obr. 4: B2B klient korona - vývoj formulárov v apríli[/caption] Dopyty stále chodia a klienti sa musia naučiť vedieť ich online v čase zobchodovať. To isté platí aj pre nás. Cez video cally a detailné dotrackovenie sa nám podarilo nejakých klientov zobchodovať. Avšak je to náročnejšie, ako keď sa s klientom stretnete :)

Čo v kríze nejde

S výnimkou klienta, ktorý predáva párty doplnky alebo klienta, ktorý predáva zariadenie pre veľkokapacitné varenie v školstve sa našim klientom darí a väčšina zaznamenáva rekordné tržby, nakoľko klienti sú online. Dokonca aj v B2B segmente klientom dopyty chodia.

Aj luxusný segment sa predáva

[caption id="attachment_5944" align="alignnone" width="498"]Luxusný sortiment v čase Korona Obr.5: Luxusný sortiment v čase Korona -predávajú sa hodnotnejšie veci[/caption] Dokonca aj luxusný segment hodiniek a šperkov, ktorý sme si mysleli, že v čase Korona krízy nepôjde, tak dosahuje historické výsledky. V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom nám poklesol počet objednávok o 26%, ale narástla hodnota objednávok o 73%. Čiže ľudia nakúpia naraz viac a drahšie veci, platí staré známe pravidlo, že v čase krízy idú ľudia po kvalite.

Ako komunikovať v čase Korona?

V súčasnosti odporúčame zamerať sa na predaj tak, aby ste maximalizovali svoje tržby. Brand odporúčame komunikovať doplnkovo. Kampane zamerané na podporu brandu majú zhltnúť do 30% rozpočtu. Kampane zamerané na výkon môžu zhltnúť podstatnú časť rozpočtu, kľudne aj viac ako 70% rozpočtu.

Korona- šťastie od Boha

Opäť máme šťastie od Boha. Evidentne nemáme lepšiu imunitu ako Taliani, ale máme miernejšiu mutáciu vírusu. Prípadne nám pomáha, že nemáme vlhkosť mora nie sme prímorský štát. My Slováci sme mali vždy šťastie od Boha :) Sme veľmi pracovití a rešpektujeme pravidlá. To nám pomáha aj v Korone. Mala som v živote to šťastie, že som pracovala v multikultúrnom prostredí. Áno, neprekypujeme sebavedomím ako Američania, ani nie sme odvážni ako Francúzi, ale sme mimoriadne pracovití a ak máme v živote to šťastie, že nám niekto fandí, tak toho aj veľa vo svete dokážeme.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies