Indexácia stránok je základným kameňom, ak chcete mať vyššiu organické návštevnosť webu / eshopu. Ale ako na to? Posledné mesiace nás programátori našich klientov kontaktujú s otázkou, či majú správne nasadený web, lebo majú málo zaindexovaných stránok.
V súčasnosti Google boti veľmi pomaly indexujú nové weby. Úplne bežne sa stane, že počas prvých mesiacov vám zaindexuje najkvalitnejších 10% stránok na vašom eshope. Google ide po kvalite a dĺžke obsahu. Ak sa na vašom webe nachádza nekvalitný alebo duplicitný obsah, tak máte problém.
Náš kolega Koník, ktorý testuje množstvo webov dal dokopy postup, ktorý odporúčam zapracovať:
1. Vždy si skontrolujte, či majú vaše weby sitemapu a robots.txt pre ľahšiu orientáciu webu.
2. Skontrolujte projekt na Google search console (GSC). Pozrite na GSC koľko máte zaindexovaných stránok.
3. Ak máte indexovaných pri novom projekte / eshope len 10% stránok, je to úplný štandard.
Tip: Google ide po kvalite, odporúčame dlhší obsah, pohrať sa s textami produktov, štruktúrovať texty, používať rôzne nadpisy/podnadpisy, odrážky, pridať videa....
Na obrázku vidíte projekt, kde je za 3 mesiace zaindexovaných 18% stránok.
4. Pozrite si, ako je na tom váš web pre mobilné verzie. V súčasnosti platí, že je mobil pre Google dôležitejší ako web. Čo odporúčam zlepšiť sú parametre pre mobil (je to 1-2 dni prace pre programátora) a veľmi to pomôže aj indexácii vášho webu a samotnej organike, dokonca to zlacnie vaše PPC kampane. :)
5. To isté platí pri desktope, treba ho dostať ideálne na úroveň nad 95. Pomôže aj indexácii vášho webu, samotnej organike a taktiež to zlacnie vaše PPC kampane.
Zhrnutie
Pomalá indexácia nových projektov a vôbec všetkých webov je nový štandard. Google ide po kvalite nového obsahu a zmena algoritmov uprednostňuje weby s kvalitným a dlhším obsahom (minimálne 1500 znakov). Ak potrebujete pomôcť s vašim webom/eshopom alebo máte iné otázky z oblasti online marketingu, neváhajte a napíšte mi na môj mail simona.kuban@scr.sk. Rada vám pomôžem. :)