1) SLEDOVANIE HASHTAGOV
Túto novinku zaviedol Instagram už na konci minulého roka. Ak si jeden z tých, čo denno-denne hľadajú tie iste hashtagy na Instagrame, táto zmena ťa určite potešila. Odteraz sa ti príspevky s konkrétnym hashtagom, ktorý si začal sledovať, budú zobrazovať priamo v hlavnom feede. Pre firmy táto zmena predstavuje ďalšiu cestu ako dostať svoj príspevok k ľuďom, ktorí priamo nesledujú Váš firemný profil. Odporúčame preto investovať čas aj do tzv. hashtag research-u, čím zistíte najobľúbenejšie a hlavne najviac sledované hashtagy. Ľudí môžete taktiež vyzvať aby sledovali váš firemný hashtag a tým pádom uvideli aj príspevky od Vašich spokojných klientov.2) ODPORÚČANÉ PRÍSPEVKY
Doteraz fungoval Instagram feed tak, že Vám zobrazoval príspevky ľudí ktorích sledujete a sponzorovaný obsah. Najnovšie sa Vám však bude snažiť ukazovať aj odporúčané príspevky. Fungovať to bude na základe Instagram algoritmu a aktivite Vašich kamarátov. Uvediem krátky príklad: ak sledujete veľa Fashion blogerov, Vaše odporúčanie príspevky budú napríklad na tému móda a životný štýl. Toto predstavuje veľkú príležitosť pre firmy, vďaka ktorej môžu zvyšovať svoj organický dosah. Instagram podľa všetkého bude preferovať príspevky, na ktorých bude vyššia interakcia. Odporúčané príspevky sa budú zobrazovať aj podľa toho, aký obsah sa páči Vašim kamarátom. Preto bude dôležité aby mali firmy na svojich príspevkoch čo najväčšiu interakciu. O frekvencí odporúčaných príspevkoch vo všeobecnosti zatiaľ nevieme, avšak môžeme predpokladať, že nepôjde o nijak zvlášť vysoké číslo. Toto sa však časom môže zmeniť.3) ALPHA TESTOVACÍ PROGRAM
Medzi novinky na Instagrame môžeme zaradiť aj Alpha testovací program. Je to program na testovanie najnovšej Instagram aplikácie pomocou malej skupiny užívateľov, ktorí dostávajú najnovšie aktualizácie pred všetkými ostatnými. Doteraz bol program len pre užívateľov Androidu, avšak odteraz sa budú môcť registrovať aj užívatelia systému IOS. Výhoda pre marketérov spočíva v tom, že budú môcť skúšať nové vlastnosti ako prví a tak byť o krok vpred pred konkurenciou. Od nich sa naopak očakáva že budú posielať odozvu späť Instagramu o tom, či majú záujem o nové vlastnosti, alebo nie a ako spoľahlivo fungujú. Je dobre vidieť, že sa snažia spraviť z Instagramu čoraz viac marketing-friendly prostredie.Bonus: na Instagram sa pomaličky ale isto blíži plánovanie príspevkov, konečne! Ale o tom až v budúcom článku.