Pracovať v agentúre, kde sú v portfóliu vodka a pivo, je pre chlapa v podstate dream job. Sám som mal v živote veľmi dobrodružnú etapu, kedy som veľkú časť potravinového budgetu investoval práve do týchto dvoch komodít. Prišiel čas zhodnotiť investíciu.
Ako to celé začalo
Takmer od začiatku sme mali jasno v tom, že pracujeme s hlavnou ideou “Otvor príbeh." Otázkou teda nebolo čo, ale ako. Nápad vznikol bez fanfár, u Miša na gauči, a tak ako to už býva - za štedrej účasti poloideí putujúcich rovno do koša.
Pôvodná ambícia bola vetviť spot donekonečna na množstvo mikro príbehov. Vždy, keď sa hlavný hrdina dostane do situácie, kedy sa musí nejako rozhodnúť, obraz sa rozdelí a pokračuje v dvoch rôznych líniách. Okná by sa matematicky delili na 2, 4, 8 atď. Nakoniec sa ukázalo tak z produkčného, vizuálneho ako aj časového obmedzenia spotu, že menej bude predsa len viac.
Idea siluety, ktorá nás sprevádza malými príbehmi, vznikla za oveľa zaujímavejších a už nie tak triezvych podmienok na horskej chate v Tatrách.
Práca na kampani je vždy veľmi komplexná spolupráca agentúry, klienta, produkcie, režiséra, hercov... V tomto prípade by sa hodilo meteorologické "jasno až polojasno s občasnými prehánkami”. Vo výbere režiséra sme mali šťastnú ruku a rozhodli sme sa pre spoluprácu s Maxom Turekom. Mladá, ale dostatočne skúsená krv si zobrala za kameru renomovaného Saša Šurkalu a na strih Filipa Maláska. Nemá zmysel zatĺkať úprimné nadšenie, keď som sa to dozvedel. Mohli sme sa teda posunúť k najpodstatnejšej produkčnej časti - výber sexi dievčat, vek cca 25. Museli vedieť tancovať a nemať problém so vzájomným bozkávaním sa. Sú chvíle, kedy hľadím na spolužiakov z vysokej, ako učia decká výtvarnú a hovorím si - neva.
Prejdime k natáčaniu...
Spot sa natáčal v Bratislave. Skvelé bolo, že klient cítil to isté, čo my - industriálny podzemný mood, žiadne posh nablískane bary. A presne takéto prostredie sme našli v klube Dole. Čerešničkou na torte bolo stropné osvetlenie a zadný vchod do klubu, ktorý vidíme v otváracej scéne spotu.
Fotoprodukcia sa robila v ateliéri s Tamášom Bohušom, mladým talentom, v ktorom sa kĺbi retušér a fotograf s adrenalínovým lyžiarom a kitesurferom. My s napätím očakávame, ktorým zo smerov sa nakoniec uberie. Vizuál je teda jedna veľmi komplexná montáž predfotených podkladov, ktorej predchádzalo extrémne náročné, takmer 24-hodinové fotenie.
Za hudbu sa chceme poďakovať Viktorovi Hazardovi a zvuk mal pod palcom Bajko z Funrádia.
Ono by to mohlo vyznieť, aká pozitívna a slniečková spolupráca to bola. Pravdou je, že išlo o moju najdlhšiu produkciu 30tich sekúnd. Produktová časť je celá modelovaná v 3D a v tom všetkom muselo dôjsť k zhode v trojuholníku: klient/ agentúra/ režisér.
Žiada sa mi preto poďakovať všetkým zúčastneným za božiu trpezlivosť, pretože odmenou je vec, ku ktorej sa po 22-hej hrdo hlásim.
Pozrime sa na to z druhej strany
A aby to celé nebolo len o nás, pozrieme sa na to, ako tvorbu kampane vníma náš klient, Andrej Môťovský, senior brand manager St. Nicolaus:
Mať na starosť najzábavnejšiu značku spomedzi mojich kolegov, je pri väčšine projektov aj vcelku dobrodružný príbeh. No mať zároveň najpredávanejšiu vodku na trhu, je neraz slušná výzva.
Nicolaus Extra Jemná Vodka je úplnou hviezdou v celom ST.NICOLAUS a ako to už býva, líder sa zvyčajne obáva urobiť niečo zásadné a pohnúť sa zo svojej zabehanej cesty. Kým posledné roky boli dizajnové zmeny na obľúbenej "Nicolauske" skôr kozmetické, tentokrát to z pohľadu nás ako klienta bola zmena revolučná... redizajnovali sme naraz tvar ikonickej fľaše, prečistili etiketu, zmenili sme aj uzáver.
8 rokov bez spotu
Napriek tomu, že o lídroch je väčšinou hlasne počuť - paradoxne, za posledné roky, ste o Nicolauske v TV spote jednoducho nepočuli. Konkrétne 8 rokov. Až mám pocit, že už akákoľvek vodka na Slovensku má TV reklamu, iba ta NAJobľúbenejšia nie. "Me-too" značky rastú ako huby po daždi, no tá naša vodka je jediná na Slovensku už vyše 4 roky filtrovaná cez unikátnu technológiou striebornej filtrácie, napriek tomu málokto to o nej vie.
Všetky vyššie spomenuté spomenuté veci boli katalyzátorom toho, prečo komunikovať po rokoch aj v TV.
Positioning značky je už roky jasný - meniť všednú zábavu na neobyčajnú. Napokon na hudobných festivaloch, kde každoročne zábavu prinášame našim fanúšikom, je Nicolauska ozajstným sociálnym lubrikantom.
Kreatívna idea "OTVOR PRÍBEH" je s týmto absolútne fit a spĺňa náš cieľ - posunúť Extra Jemnú jednoducho imidžovo vyššie. A neboli by sme správnym klientom, ktorý chce odkomunikovať v televíznej 30-ke o svojej značke to všetko kľúčové. Okrem jasného emočného posolstva, tak svoj priestor dostáva aj kvalitatívny rozmer Nicolausky - "striebrom filtrovaná".
Nebol to pôrod jednoduchý, ale nakoniec predsa vydarený. To, či naplní aj smelé ambície značky stále rásť, ukážu predajné čísla :)
Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies
Táto stránka používa cookies
Súbory cookie používané na stránke sú kategorizované a nižšie si môžete prečítať o každej kategórii a povoliť alebo zakázať niektoré alebo všetky z nich. Keď sú zakázané kategórie, ktoré boli predtým povolené, všetky súbory cookie priradené k danej kategórii budú z vášho prehliadača odstránené. Okrem toho môžete vidieť zoznam súborov cookie priradených ku každej kategórii a podrobné informácie súborov cookie. Viac o cookies
Nevyhnutné cookies Niektoré súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií. Bez týchto súborov cookie nebude webová lokalita správne fungovať a sú predvolene povolené a nemožno ich zakázať.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
wp-wpml_current_language
www.scrinteractive.sk
/
365 days
Nastavenie jazykovej mutácie
_scr_cookies_necessary
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_analytics
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_marketing
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
lightmode
www.scrinteractive.sk
/
1 den
Nastavenie zobrazenia stránky v tmavom/svetlom režime
_GRECAPTCHA
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Tento súbor cookie nastavuje služba Google recaptcha na identifikáciu robotov na ochranu webovej stránky pred škodlivými spamovými útokmi.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku zhromažďovaním a podávaním správ o jej používaní.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
_ga
.scrinteractive.sk
/
730 dní
Používa ho Google AdSense na pochopenie interakcie používateľa s webovou stránkou generovaním analytických údajov.
_gid
.scrinteractive.sk
/
1 deň
Obsahuje jedinečný identifikátor, ktorý používa služba Google Analytics na určenie, že dva odlišné prístupy patria rovnakému používateľovi v rámci relácií prehliadania.
_gat
.scrinteractive.sk
/
1 hodina
Google analytics identifikátor
_hjFirstSeen
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjIncludedInSessionSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webome.
_hjIncludedInPageviewSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webom.
_hjAbsoluteSessionInProgress
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjSessionUser_
.scrinteractive.sk
/
365 dní
Hotjar session.
_hjSession_
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar session.
Marketingové cookies Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach, aby umožnili vydavateľom zobrazovať relevantné a pútavé reklamy.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
c
t.leady.com
/
16 rokov
Tento súbor cookie je nastavený spoločnosťou Rubicon Project na riadenie synchronizácie identifikácie používateľov a výmeny používateľských údajov medzi rôznymi reklamnými službami.
_fbp
.scrinteractive.sk
/
90 dní
Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Facebook tak, aby zobrazovala reklamy na Facebooku alebo na digitálnej platforme založenej na reklame na Facebooku po návšteve webovej stránky.
fr
.facebook.com
/
90 dní
Facebook nastavuje tento súbor cookie tak, aby používateľom zobrazoval relevantné reklamy sledovaním správania používateľov na webe, na stránkach, ktoré majú Facebook pixel alebo sociálny doplnok Facebooku.