Zatvoriť

9 spôsobov ako písať popisy produktov, ktoré predávajú

 Úlohou popisu produktu je objasniť prečo stojí za kúpu. Zákazníkovi poskytne dôležité informácie o vlastnostiach a výhodách produktu a presvedčí ho, aby dokončil objednávku. Podnikatelia aj marketingoví experti často padnú do pasce jednoduchého a monotónneho opisovania produktu. To je chyba. Popis produktu čítajú reálni ľudia. Nemá slúžiť ako suchá zásobáreň informácií. V tomto článku sa pozrieme na 9 spôsobov ako presvedčiť návštevníka vášho webu ku kúpe vášho produktu. 1. Vyhnite sa “no jasné” frázam Keď nám v popise produktu dôjdu slová, často sa uchýlime k frázam typu: výborná kvalita. A presne to je no jasné fráza. V momente keď si to zákazník prečíta, pomyslí si: no jasné, to hovorí každý…. Ešte nikto neopisoval svoj produkt ako priemerný alebo nekvalitný. V momente keď túto frázu použijeme, stávame sa menej presvedčivými. Musíme sa preto snažiť byť čo najviac špecifickí. Kvalitu môžeme napríklad popísať technickými detailami a doplniť ich o praktické výhody.
2. Zamerajte sa na typického zákazníka Ak píšete popis produktu pre široký dav, popis sa stane nevýrazným a dopadne to tak, že nakoniec neosloví nikoho. Najlepšie produktové popisy oslovujú zákazníka priamo a veľmi osobne. Dobrý popis pripomína konverzáciu, akú by ste mali s vaším ideálnym zákazníkom v predajni. Používajte preto v popise formu prejavu akú má váš typický zákazník. Zamyslite sa nad tým, aké slová miluje a aké neznáša. Skúste tiež použiť humor, ktorý mu je blízky a dokáže ho rozosmiať.
3.Očarte ho výhodami Predajcovia sa v popisoch často rozplývajú nad vlastnosťami ich produktov. Potenciálneho zákazníka však až tak nezaujímajú nudné špecifikácie. Zaujíma ho skôr, aké výhody mu produkt prinesie. Povedzte preto zákazníkovi, ako mu váš produkt zlepší život. Pokúste sa spojiť vlastnosť produktu s konkrétnou výhodou pre zákazníka. 4.Obhájte superlatíva Použitie superlatív pôsobí neúprimne pokiaľ ich nedokážeme obhájiť. Každé takéto slovo musí byť preto v texte presvedčivo dokázané. Ak to nedokážeme, text by mal byť miernejší a namiesto toho môžeme použiť svedectvo zákazníka, ktorý superlatíva použil.
5.Zapôsobte na predstavivosť Pri online nakupovaní nemôže váš zákazník produkt cítiť vlastnými rukami. Kvalitné fotografie, videá alebo aj 3D modely veľmi pomôžu. Existuje však účinný trik v popise produktu, ktorý môžete použiť. Vyzvite zákazníka k tomu, aby si predstavil situáciu s produktom a pocit s tým spojený.
6.Použite mini príbehy Použitie mini príbehu v popise produktu znižuje logické bariériéry pre naše presvedčovacie techniky. Inými slovami, potencionálny zákazník na chvíľu zabudne, že sa mu niečo snažíme predať. Môžeme povedať príbeh o tom, ako produkt vznikol, alebo aké prekážky sme museli prekonať, kým sme ho dostali na trh. 7.Urobte popis skenovateľný Dizajn popisu by mal návštevníka povzbudiť k tomu, aby si ho prečítal. Znamená to, že by sme mali používať nadpisy a zvýrazniť hlavné body popisu. Hlavne však musíme  použiť ľahko čitateľný font.
8.Využite spoločenský dôkaz Väčšina zákazníkov si vyberie produkt s väčším počtom pozitívnych hodnotení. Existujú však aj spôsoby, ako prepašovať tento významný predajný element aj do popisu. V texte tak môžete použiť svedectvo zákazníka alebo autority v odbore, pokiaľ je to možné aj s fotkou. Rovnako môžete využiť aj rôzne ocenenia.
9.Vyhnite sa opakovaniu Nikdy nepoužívajte duplicitne popisy k produktom, pokiaľ to nie je absolútne nevyhnutné (technické špecifikácie). Aj takýto text však odlíšte aspoň maličkosťami.Veľmi to oceania vaši návštevníci ale aj algoritmus google. Presvedčivý popis produktu vám vždy vráti čas a prostriedky, ktoré ste doň vložili. Podeľte sa o svoje vedomosti ohľadom produktu. Rozprávajte príbehy a nevynechajte žiaden detail. Snažte sa pritom nebyť nudný a upútajte vášho návštevníka zvodným popisom. Nezabudnite pritom písať s vášňou. Je nákazlivá.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies