Toto leto sme mali na starosti tri veľké PR kampane. Naši klienti Protetika a Alukov nám zverili do rúk komplexnú propagáciu svojich produktov. Ďakujeme im za dôveru a prinášame zopár dát a postrehov. V tomto článku sa budeme venovať PR kampani pre Alukov.
Alukov je významná európska spoločnosť, ktorá sa venuje prekrytiu bazénov, zastrešeniu terás a rôznym atypickým zastrešeniam. Vo svojom odbore sú skutoční odborníci, ktorí pracujú s najnovšími kvalitnými a bezpečnými technológiami a slovo dizajn im nie je cudzie. Alukov nás oslovil s tým, že má k dispozícii ako tvár svojej kampane známu osobnosť – Vila Rozborila a jeho partnerku, známu lekárku Sandru. Našou úlohou bolo vrámci istého budgetu pripraviť letnú kampaň na propagáciu zastrešení. Vybrali sme si cestu pekných rodinných fotografií a PR článkov v médiách. Fotografie sa naozaj vydarili a Vilo s čerstvou novomanželkou (v ten týždeň mali svadbu) na nich pôsobia naozaj pohodovo. Fotili sme u nich doma, kde denne využívajú zastrešenie terasy i bazéna od Alukovu. S prácou spoločnosti a ich zastrešeniami sú dlhodobou spokojní a to je tá najlepšia reklama. S novomanželmi sme spravili rozhovor na tému oddychu, pohody a tráveniu času doma. Rozhovor sa niesol v príjemnej letnej atmosfére a bolo z neho cítiť úprimnosť.
PR články mali skvelé výsledky a ukázalo sa tu jedno – celebrity majú v pomerne malom slovenskom priestore naozaj veľkú „mediálnu moc“. Potvrdili nám to i redakcie HNonline a Topky.sk, naše PR články mali skutočne skvelé výsledky a držali sa v rebríčkoch čítanosti na samom vrchole. Ďaleko predbehli ostatné PR články a výborne sa držali aj medzi bežnými tlačovými správami.
V článku v HNonline sme sa zamerali viac na konzervatívnejšiu cieľovú skupinu, článok na Topkách bol skôr emocionálne a bulvárne ladený pre ženskú cieľovku.
Nižšie sú možno vidieť čítanosť článku v rámci PR sekcie (druhých 12 hodín kampane) v HN online a dáta z reportu, koľko užívateľov zasiahol reklamný formát:
Vo výsledku reklamu na článok videlo 29 732 návštevníkov (cookies). Z nich 1 321 kliklo na emitovanú reklamu - webstránku klienta.
Kampaň na Topkách taktiež dosiahla vynikajúce výsledky. Článok dosiahol 13 678 čítaní, resp. 9 644 unikátnych čítaní a 267 preklikov na webstránku klienta. Benchmark sa pohybuje od 1000 čítaní.
Články zdieľali na sociálnych sieťach i manželia Rozborilovci, čo ešte umocnilo dosah. Fotografie z fotenia sa im veľmi páčili a šíria sa ďalej.
Táto kampaň nás naučila, že ak chcete plávať v moriach slovenských médií, jednoznačne stavte na spoluprácu so známou osobnosťou. Určite sa to oplatí :)